“TOGG”؛ خودروی ملی ترکیه با پیشرفته ترین تکنولوژی

[ad_1]

برترین ها: TOGG با سرمایه گذاری 7.3 میلیارد دلاری و 13 سال، خودروهایی خواهد ساخت که همگی در ترکیه ساخته خواهند شد. اولین محصول با استانداردهای بین المللی یک شاسی بلند الکتریکی خواهد بود.

این خودرو دارای موتور 200 اسب بخاری است و بر روی چرخ های عقب نصب شده است. این یدک کش را می توان با موتور دوم نیز سفارش داد که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد و قدرت کلی خودرو را تا 400 اسب بخار افزایش می دهد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرویی با دو موتور 4.4 ثانیه است.

5 مدل مختلف از خودروی ملی ترکیه تا 15 سال آینده ساخته می شود. دو ظرفیت باتری برای خودرو در نظر گرفته شده است. خودرویی با باتری ضعیف با هر بار شارژ 300 کیلومتر و با باتری قوی 500 کیلومتر برد دارد.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی Pininfarina طراحی شده است. تاگ می گوید طراحی ساده و مدرن این خودرو از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه الهام گرفته شده و نیازهای بازار جهانی را برآورده می کند. طراحی این خودرو شبیه به کانسپتی است که قبلا توسط Pininfarina برای شرکت چینی Hybrid Kinetic طراحی شده بود. این خودروساز چینی با برنامه های بلندپروازانه برای به چالش کشیدن تسلا در نمایشگاه خودروی پکن، این کانسپت را در سال 2018 رونمایی کرد. اما از آن زمان به جز اخبار بد مالی، اطلاعات دیگری از فعالیت های این شرکت منتشر نشده است.

مسیر ترکیه به سمت تولید خودروی ملی هموار نیست. رهبران ترکیه سالهاست که در حال ساخت خودروهای ملی هستند. برای اولین بار در اوایل دهه 1960 به دستور جمال گورسل، رئیس جمهور وقت ترکیه، ماشینی به نام «انقلاب» ایجاد شد که با رونمایی از آن، جنبش را متوقف کرد و باعث رسوایی نمایش حقوق ملی شد.

ترکیه در دهه گذشته سرمایه گذاری زیادی برای جذب خودروسازان انجام داده است و اکنون پانزدهمین خودروساز بزرگ جهان است که سالانه بیش از 1.5 میلیون خودرو تولید می کند. صادرات خودرو در حال حاضر یکی از مهمترین منابع درآمد ترکیه است. بر اساس گزارش انجمن صادرکنندگان خودرو، این کشور در 11 ماهه نخست سال 2019 بیش از 28 میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات به دست آورده است.

تلاش کنونی ترکیه برای ساخت خودروی ملی با دستور رجب طیب اردوغان آغاز شد. در سال 2023 به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه می خواهند این خودرو را به عنوان نمادی از پیشرفت کشور نشان دهند.

توگ، نام بزرگ این شرکت (گروه ابتکار خودرو ترکیه) با سرمایه پنج شرکت بزرگ ترکیه ای شکل گرفت. کارخانه این شرکت با ظرفیت سالانه 175000 واحد در سال آینده در بورسا در زمین های متعلق به ارتش سابق ساخته خواهد شد. دولت علاوه بر کسر مالیات، خرید سالانه 35000 واحد از محصولات کارخانه را تضمین می کند. تاگ می گوید که پنج مدل مختلف الکتریکی را طی 15 سال آینده عرضه خواهد کرد.


ماشین ملی اردوغان

منتقدان دولت ترکیه می گویند آقای اردوغان اهداف سیاسی از جمله پروژه ملی خودرو را دنبال می کند. در خودروی ملی ترکیه منتقدانی وجود دارند که می گویند این یک پروژه سیاسی است و آقای اردوغان با اجرای آن اهداف شخصی و حزبی خود را محقق می کند.

به گفته منتقدان، آقای اردوغان با نواختن بر طبل ناسیونالیسم به دنبال انحراف توجه از بحران اقتصادی کشور و ماجراجویی های بین المللی خود است. در برنامه زمانبندی این پروژه نیز تردیدهایی وجود دارد و برخی می گویند امکان راه اندازی این پروژه تا دو سال آینده و تامین و آموزش 4000 کارگر مورد نیاز آن وجود ندارد.

از زمان تأسیس گروه سرمایه گذاری خودرو ترکیه (TOGG) و عرضه اولین خودروی ملی ترکیه در سال گذشته، پیشرفت های زیادی در صنایع مرتبط مانند ساخت و طراحی باتری صورت گرفته است که در 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

«همایش سفر نوآوری گروه ابتکار خودرو ترکیه» در 27 دسامبر سال گذشته با حضور رئیس جمهور اردوغان برگزار شد و برای اولین بار از مدل های «سی-SUV»، «سی-سدان» رونمایی شد.

از آن زمان، تلاش‌های گروه توک ادامه یافت و گورجان کرکش، یکی از مدیران ارشد گروه، در نشست Consumer Electronics (CES) در ایالات متحده در 7 ژانویه 2020 در مورد پیشرفت ترکیه در محیط صنعت خودرو صحبت کرد. جزئیات آن توضیح داد.

طراحی داخلی و خارجی این یدک کش توسط دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) در تاریخ 12 آوریل و طرح SUV و سدان خودرو توسط موسسه پتنت تاگ چین در 24 ژوئن به ثبت رسید.

افتتاح تاسیسات مهندسی، طراحی و تولید یدک کش در 18 ژوئیه برگزار شد و رئیس جمهور اردوغان ساخت زیرساخت را که در مدت 18 ماه تکمیل می شود در زمینی به مساحت 1.2 میلیون متر مربع در منطقه گوملیک افتتاح کرد. بورسا..

در 7 آگوست، کرکش اعلام کرد که تولید خودرویی به نام TOGG پس از بررسی های مختلف از سر گرفته می شود.

به گزارش گروه توگا، این خودرو با آخرین ویژگی های تکنولوژیکی و آخرین تکنولوژی سخت افزاری روانه بازار خواهد شد. این گروه با هدف تولید خودروی ملی ترکیه و تبدیل آن به اولین برند خودروسازی داخلی تشکیل شد.

این گروه اولین C-SUV را در سال 2022 عرضه خواهد کرد. بدین ترتیب ترکیه اولین تولیدکننده خودروهای شاسی بلند الکتریکی غیرکلاسیک در اروپا شد.

علاوه بر این، خودروهای با ویژگی های; مانند طولانی ترین دنده در کلاس خود، بیشترین حجم داخلی، بهترین عملکرد شتاب و پایین ترین قیمت کل با موارد مشابه رقابت خواهد کرد.


طراحی انحصاری و مدرن

خودروی ملی ترکیه از طرح لاله الهام گرفته شده است که ریشه در خاک آناتولی دارد. طراحی مدرن آن نیز از دوره سلجوقی الهام گرفته شده است که منعکس کننده میراث فرهنگی و جغرافیای ترکیه است.

فضای داخلی جادار و بسیار بزرگ این خودرو راحتی و لذت بی نظیری را در سفرهای طولانی ارائه می دهد.

خودروی ملی ترکیه به عنوان یکی از پروژه های استراتژیک، بخشی از اهداف وزارت صنعت و فناوری ترکیه در سال 2023 است و یکی از پیشگامان تحول هدفمند فناوری خواهد بود.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما