fastescobanner

آبان پرنوسان بوریس تهران

[ad_1]

بورسیه تهران در سه ماهه دوم فصل پاییز با کاهش 1/4 درصدی بورس در سه ماهه چهارم سال به 3 درصد بسته شد. برداشت ها به روشی سیال، جهانی و پراکنده به دست می آیند. آبان ماه برای بورسیه در تهران بود و سهامداران بارها با بورسیه ملاقات کردند.

گزارش اقتصاد جهان؛ شرایطی که تا حد زیادی به دلیل عدم علاقه چند لحظه ای به سیاست به بازار سهام در نرخ بهره خارج از رقابت است. با این حال، بررسی بازار سهام در چند سال گذشته نیز نشان می دهد که سرمایه گذاری بلندمدت در بورس احتمالاً با دو رقیب اصلی آن یعنی دلار و سکه همسو خواهد بود.

از حمایت گرفته تا نوسانات در سیاست

اعتراض سهامداران به استمرار قیمت های اصلاحی در تالار شیشه ای در این ماه به طور کلی و مردم بهارستان و دولت از تجمع خارج شدند تا اینکه بورژوازی شاهد چندین جلسه برای حمایت از بازار بود زیرساخت ها و قوانین محدودیت هایی دارند که در یک زمان قیمت سهام را حباب می کند و در دوره های دیگر روند اصلاحات را طولانی می کند.

در هر ماه از ماه، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورسیه ها و بوهارادار جلسه ای با مدیران بازار بزرگ برگزار کردند. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این جلسه به شرح ذیل سخنرانی کرد: البته در کوتاه‌مدت، حتی سودآورترین شرکت‌های اطلاعاتی نیز با چشم‌اندازی روشن مشخص می‌شوند و مکانی برای تصمیم‌گیری هیجان‌انگیز نیست.»

آبان پرنوسان بوریس تهران

پس از این جلسه مجید عشقی رئیس سازمان بورس از سر راه خود رفت و با چند برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی درباره شرایط ویژه بورس و سهامداران آن گفت و گو کرد. تبیین علل نوسانات ناپایدار بورسیه ها، پشت پرده فروش کاغذ و تاثیرات آن بر بورسیه ها، رضایت سهامداران مبنی بر حمایت دولت از بازار و سازمان بورس برای تثبیت ارزش بازار از جمله موارد کلیدی بود. موضوعات عاشقانه در این برنامه ها

در هر صورت انگیزه این جلسات و گفتگوها هر چه باشد شما می توانید بورسیه تهران را شارژ کنید تا شاهد تغییر سریع قیمت بورسیه ها و بورسیه ها باشیم. این چرخه البته مدت ها ادامه داشت و در اواسط ماه با شوک عدم تصمیم گیری سیاستمداران برای بازار خودرو، تغییر کرد. آبان ماه پس از ماه ها صحبت از آزادسازی قیمت خودرو از حذف لایحه «مهر تصویب» از صنعت خودرو خبر داد.

این خبر که با وجود خودروسازان بزرگ، پنجره های سالن به سرعت پخش و متوقف شد، اما فضای مثبت فضای سالن بازگشت. سهامدارانی که معتقدند خودرو از قید قیمت گذاری رها شده است و امیدوارند سایر صنایع نیز شرایط مشابهی را تجربه کنند و بتوانند در مسیر چانه زنی حرکت کنند. اما با مشخص شدن فروش هیجان، تنها مرجع تغییر قیمت خودرو و عدم صحبت از آزادسازی قیمت است.

با این حال، خودروسازان حداقل با این انتظار که با افزایش قیمت فروش، خودروسازان حداقل بابت زیان های کوتاه مدت چند سال اخیر آزاد شوند، منتظر معاملات روز بعد و بازخرید سهام ذکر شده در آخر هفته باشند. با حکم ریاست جمهوری افزایش قیمت خودروسازان لغو شد.

علت باطل شدن رشد قیمت ها و همچنین ابلاغ سازمان بازار با تصمیم این وزارتخانه اعلام شد. این خبر در حالی منتشر شد که با دستور رئیس جمهور، افزایش قیمت خودرو متوقف شد و با توجه به عدم تایید ناظر بر قیمت خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را افزایش دهند. در دو روز گذشته با قیمت های گزافی بازپرداخت شد و به این ترتیب قیمت خودروهای داخلی کسر شد.

همانطور که رشد خودروسازان توانست قیمت سهام را بالا ببرد و تقاضا را در تالار شیشه مطهر افزایش دهد، لغو آن بازار سهام را نیز تحت تاثیر قرار داد تا شاهد عقب نشینی قیمت سهام و افزایش اعتراضات به اینها باشیم. تصمیمات من به زودی برمی گردم.

بورسیه ناامیدی از سیاستمدار

در پایان آبان ماه همزمان با زیان تقریباً 100 درصدی کل بورسیه های تهران و خروج بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه واقعی، زیان سهام نیز با نتیجه همراه شد. که هیچ تصمیمی گرفته نشد و مداخله در بازار در بورسیه منعکس شد.

مداخلات دولت در اقتصاد هر کشوری معمولاً به نام حمایت از تولیدکننده یا مصرف کننده ممکن است در کوتاه مدت اثرات مثبتی را که سیاستمداران منتظر آن بوده اند کوتاه کند، اما در نهایت تضعیف تولید به تولیدکنندگان نیز آسیب می رساند.در نهایت مصرف کنندگان متضرر می شوند. ، مصرف کنندگان مجبورند برای کشف کالا و خدمات هزینه کمتری بپردازند.

نگاهی به معادلات بیل و وضعیت مالی شرکت های مالی سازنده خودرو به وضوح می تواند افت قیمت را برای سازنده توضیح دهد. در حال حاضر خودروسازان بزرگ ایران یعنی ایران خودرو، سایپا و پرشیا در مجموع 6 هزار و 7 میلیارد تومان زیان را گزارش می دهند و محتویات این مقاله در حال معامله است.

طبق قانون، شرکت هایی که بیش از نیمی از سرمایه معرفی شده خود را از دست می دهند، باید تصمیم به ادامه یا تعلیق شرکت به استثنای مجمع عمومی بگیرند. مجموع سرمایه این سه شرکت در حال حاضر کمتر از 6000 میلیارد تومان است که نشان می دهد بیش از سرمایه خودروسازان طی این سال ها از دست رفته است.

بوریس بازان چشم انتظار حذف دلار 2

اما این تنها تثبیت قیمت نیست که صنعت یقه را در دست گرفته است. تخصیص دلارهای دولتی به شرکت‌ها از دیگر موانعی است که از جمله می‌توان به سیاست‌های قانون اساسی به بهانه هزینه‌های مصرف‌کننده، تضعیف زنجیره تولید و آسیب‌پذیری در برابر هزینه‌های مصرف‌کننده و بهانه‌جویی برای تعیین قیمت کالاها و خدمات اشاره کرد.

بررسی وضعیت بورسیه‌های شرکت‌های مالی دقیقاً در هر نقطه از زنجیره مشخص می‌کند که دولت مداخله کرده و مثلاً امتیازاتی را برای تهیه کالاهای ارزان‌قیمت اختصاص داده و علاوه بر آن تحریم‌های قانون اساسی را بر این صنعت اعمال کرده است. کشور در آشوب است موضوع، مانند احزاب جریان اصلی، همیشه تأثیر بیشتری بر مداخله دولت دارد.

مواد غذایی و طیور، قطعاتی از غذا و دارو از جمله اقلامی هستند که همچنان در فهرست دلار قرار دارند و حتی مجلس شورای اسلامی هم بلافاصله آنها را حذف نکرد. به عنوان مثال به خصوص در صنعت داروسازی باید وابستگی شدیدی به بازار برای واردات وجود داشته باشد و شاید بتوان گفت اگر دلار در این صنعت سال ها ارزان نباشد، مقدار بیشتری از این ماده اولیه تولید می شود و این صنعت پولشویی است. حتی در حوزه صنعت داروسازی نیز وابستگی شدید به فناوری و نیاز به همکاری با شرکای خارجی وجود دارد، اما در حوزه غذا، غذا و پرندگان با وجود شرایط موجود، این سیاست غلط مانع از شکوفایی این بخش می‌شود. وابستگی آن به واردات و تبدیل به شرکتی سودآور شده است.

اینکه کارشناسان اقتصادی می گویند باید تخصیص ارزش حذف شود، بحث زمان است، اما نیمه ماه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی با خواستار حذف دو فوریت و یک فوریت حذف شدند. دلار و رضایت از این داروها و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و بر اساس اساسنامه مجلس نمایندگان این لایحه به عنوان یک مورد عادی تنظیم شد.

فرصت قانونی برای فرار از واقعیت؟

آبان ماه در حالی به پایان رسید که شاهد خروج کلی هزار و میلیارد تومانی سرمایه واقعی از نوبت معاملات بورسیه در تهران بودیم. سهامداران تنها در 3 روز کاری این ماه در نقش خریدار ظاهر شدند. اگرچه خروج سرمایه همیشه منفی است، اما در این ایام اختلاف نظر و همچنین سرعت قانونی شدن وجود دارد. کارشناسان معتقدند به طور کلی این دو ورزشکار توانسته اند بار سنگین سرعت را تحمل کنند.

در نگاه اول حمایت این دسته از بازیگران بازار از بورس است. موضوع از برخی جهات مشروطه و دست و پا گیر است و از جهاتی تأمین کننده مزایای این مقوله گرانتر است. کلمه «حمایت قانونی» لزوماً به خود بازار اطلاق نمی شود، زیرا این گروه سرمایه گذاران زیادی دارد و برخی از آن برای حمایت از خود و نه «شاخص کل»، بلکه در مورد سیاستمداران مشروطه استفاده می کنند. حمایت از بازار (معمولاً شاخص کل را هدف قرار می دهد) می تواند حمایت قانونی بازار را نقد کند.

در سناریوی دوم اما میتون به جذابیت قیمت های قانونی برای فعالان بازار قانونی اشاره کرد. شاخص بورس در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بهبود چشمگیری داشته است و در حاشیه نسبت به بازار P/E و محدود به یک واحد درهم تنیده شده است.

با توجه به تشدید هیجانات و فروش که عمدتا روانی است، دلیل افزایش فشار عرضه در بازار است و نه ضعف سهام بنیادی. به عبارت دیگر، بحران قیمت غالب تا حد زیادی بر ترس از تشدید فشار عرضه پیشی گرفته است. این موقعیت می تواند فرصتی برای خرید در بازار قانونی باشد.

این سناریو در صورت بروز مشکلات سلامتی باعث ایجاد امید در بازار می شود. زیرا بازار پاسخی فراتر از ریسک های موجود را نشان می دهد. با این حال، تحت شرایط حاکم و نظارت بر دستگیری ها با بیشترین خطر ضرر، این گزارش ها توسط خود سرمایه گذاران ارائه شده است. حقوقی، اما عموماً از منظر تحلیلی و بنیادی و ترسی واقعی در جهت خود چینچ بهین پرطافی در جریان است.

بورسیه 5 دید بلند مدت

دوره ای است که هم مسئولان دولتی و هم کارشناسان از لزوم سرمایه گذاری بلندمدت در بورس صحبت می کنند. البته شوخی هایی در مورد استقبال از معاملات گران قیمتی که در حال حاضر در انتظار تغییر قیمت و خروج هستند وجود دارد.

اگر بازه زمانی را حدود 3 سال قبل یعنی از ابتدای سال در نظر بگیریم، شاخص کل بورسیه تهران در حال حاضر درصد رشد را در بازارهای رقیب، سکه، دلار و مسکن محاسبه می کند.

با آمدن این بازی حدود 5 سال دیگر نتایج مشابهی خواهید گرفت. تکنون از ابتدای سال تاکنون با رشد 100 درصدی روبه‌رو بوده که در بهترین حالت ممکن است. حتی در دو سال اخیر بورس بازار دارایی بوده است. با وجود اینکه بورژوا در سه ماه اخیر نتوانسته این موضوع را مطرح کند، اما با وجود مضرات هنگفت، همواره مشتاق سرمایه گذاری در بورس بوده است.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما