fastescobanner

آخرین سخنرانی ترامپ قبل از خروج از کاخ سفید

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: ترامپ در آغاز سال جدید و در آخرین سخنرانی خود از کاخ سفید، از دولتش به دلیل برخورد با اپیدمی کرونا انتقاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ویدئویی که در کاخ سفید منتشر شد، گفت: «در مواجهه با چالش‌های بزرگ سال 2020، مردم آمریکا قدرت، انعطاف‌پذیری و عزم خود را نشان داده‌اند و ما با هم هستیم».

وی خاطرنشان کرد که شیوع بیماری همه گیر در مارس 2020 بزرگترین حرکت از زمان جنگ جهانی دوم بود، زیرا کارخانه ها از تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه تنفس مصنوعی و ماسک صورت و درمان علائم و نشانه ها استفاده می کردند. بیماری های تنفسی در حال افزایش است. . جان میلیون ها آمریکایی را نجات داده است.

وی گفت: بارها به ما گفته شده است که دریافت واکسن تا پایان سال 2020 غیرممکن است. همه کارشناسان گفتند که من اغراق می کنم و غیرممکن است که این اتفاق بیفتد. اما ما این کار را در اوایل سال انجام دادیم. او گفت قرار بود معجزه پزشکی اتفاق بیفتد و این اتفاق افتاد. از این به بعد در مورد آن صحبت خواهند کرد. آنها تولید و توزیع واکسن را یک گام بزرگ رو به جلو می دانند.

ترامپ وعده داده بود که این واکسن تا سال 2021 در دسترس همه آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد و پس از آن ایالات متحده واکسن کرونا را در کشورهای دیگر توزیع می‌کند تا از شیوع همه‌گیری کرونا جلوگیری کند.

ترامپ با اشاره به مسائل اقتصادی در ایالات متحده و «موفقیت‌های» کسب‌شده در چهار سال ریاست‌جمهوری خود گفت: «قبل از همه‌گیری کرونا، ما بزرگترین اقتصاد تاریخ جهان را داشتیم». در حال حاضر دوباره آن را انجام می دهیم. اگر در مورد آن فکر کنید، می بینید که ما یک اقتصاد عالی برای دو سال ایجاد کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پس از شیوع اپیدمی کرونا، دولت 3 تریلیون دلار بهبود مالی را تصویب کرد که به خانواده ها، مشاغل و بورس کمک کرد و تنها از طریق “برنامه حمایت از حقوق” بیش از 51 میلیون شغل را نجات داد. یا پشتیبانی می شود.

او گفت: «ما کاری را انجام می دهیم که هیچ کس قبلاً انجام نداده است، با بالاترین بازار سهام در تاریخ جهان». من پرداخت وام های دانشجویی را مسدود کردم، اخراج ها را متوقف کردم و مالیات حقوق و دستمزد را به حالت تعلیق درآوردم. نرخ بیکاری را از 14.7 درصد به 6.7 درصد کاهش دادیم.

وی افزود: کشور در سه ماه آخر سال 2020 رشد 33.4 درصدی تولید ناخالص داخلی را داشته است و این نشان می دهد که از اروپا جلوتر هستیم که در نتیجه همه گیری کرونا به طور کامل متوقف شده است.

ترامپ همچنین به تعدادی از اهداف در دولت خود اشاره کرد، از جمله بازگشت مشاغل تولیدی در ایالات متحده، کنترل گسترده تر مهاجرت به ایالات متحده، ایجاد دیوار در مرز با مکزیک، کاهش قیمت دارو، و “توافق تاریخی” در خاورمیانه.

وی افزود: «ما قراردادهای صلح در خاورمیانه امضا کرده ایم. امیدواریم این امر ادامه داشته باشد. اگر کاری را که می خواهید انجام دهید بسیار آسان تر خواهد بود.

ترامپ گفت: مردم آمریکا در این فصل شاد چیزهای زیادی برای تحسین دارند. همه ما خوش شانس هستیم که در بزرگترین کشور روی زمین زندگی می کنیم و این کشور بیش از هر زمان دیگری ساخته شده است. تا زمانی که به ملت خود، به شهروندان خود و خداوند متعال وفادار باشیم، می دانیم که بهترین ها در انتظار ماست. خدا به شما و آمریکا را بیامرزد.

سخنرانی ترامپ در حالی انجام شد که اپیدمی کرونا در ایالات متحده به بدترین حد خود رسیده است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده و نیویورک تایمز، این ویروس تنها در روز چهارشنبه باعث مرگ حداقل 344020 آمریکایی از جمله 3700 مرگ شده است. همچنین روز چهارشنبه 230000 مورد ابتلا گزارش شد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما