fastescobanner

آیت الله جوادی آملی: مردم ستون دین هستند.

[ad_1]

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علم کلام علی(ع) در خطبه هاست نه در خطبه ها، گفت: بسیاری از سخنان امام در نهج البلاغه فعلی نیامده است. پس امام را باید با خطبه شناخت نه با خطبه.

به گزارش ایسنا، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان امروز (دوشنبه 25 بهمن ماه) در همایش اسلامی اصفهان با موضوع «انسان در تراز نهج البلاغه» در پیامی خطاب به کنگره بین المللی نهج البلاغه گفت: -بلاغه».دانشگاه مستقل خراسان (خراسگان) گفت: به نام علی بن ابی طالب به افتخار نهج البلاغه برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: گاهی در غدیر از علی (ع) و گاهی در نهج البلاغه از این امام و گاهی در آیات قرآن از علی (ع) صحبت می کنیم. اهل بیت علیهم السلام نور هستند و این بدان معناست که اهل بیت علیهم السلام از وجود پیامبر که ختم نبوت است هستند و در خلقت همتا ندارند و خاص هستند. بندگان خدا

این مرجع تقلید شیعه نهج البلاغه را بهترین راه برای معرفی علی (ع) بعد از قرآن و سخنان پیامبر را بیانات صریح امام علی (ع) دانست و گفت که من کلام علی (ع) را می دانم. ). نه در خطبه ها، در خطبه ها، در نهج البلاغه حاضر سخنی از بیانات حضرت نشده است. شناخت امام از خطبه مهم است نه از خطبه و سید رضی خطبه ها را نقل کرده است.

آیت الله جوادی آملی گفت: معارف عالی توحید که در مورد خداوند تعلیم می دهد، مهم است. حضرت در نهج البلاغه خود را معرفی کرده است. ما مدیون پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هستیم.

وی به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه حضرت علی (ع) می فرماید: تمام کاری که کردم این بود که قرآن را از اسارت آزاد کردم و اسلام را به بردگی گرفتم. هیچ کس نباید آزادی را به نام دین بگیرد. جاهلان را از جهل نجات دادم و آنها را ستون دین قرار دادم».

وی در ادامه افزود: در نامه خطاب به مالک اشتر مردم با دین عمودی آشنا شده اند. مردم ما که انقلاب کردند و در جنگ هشت ساله شرکت کردند نیز ستون دین هستند. از ستون دین نمی شود سوء استفاده کرد. آزادگان دین را حفظ می کنند و کنگره نهج البلاغه آنها را زنده نگه می دارد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه یادگیری نهج البلاغه و تبدیل شدن به کتاب درسی برای همه ما مهم است، گفت: ذکر شده است. البلاغه نهج البلاغه باید در دستور کار قرار گیرد تا بخشی از مسئولیت آن در قبال این حضرت محقق شود.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما