fastescobanner

اتصالات جوشی مانیسمان رده 40 جهان فولاد سبزچی

اتصالات جوشی رده SGP بنکن نیز به دلیل موجود بودن مشابه ایرانی با کیفیت مناسب در بازار ایران البته در سایزهای ریز،معمولا  وارد نمیشوند. مجموع عوامل فنی و خصوصیات منحصر به فرد استنلس استیل به نسبت فولاد کربن استیل باعث شده تفاوت در قیمت لوله و اتصالات استیل 316 به نسبت لوله و اتصالات فولادی دارای اختلاف چشمگیری باشد. لذا از جمله عواملی که بر قیمت لوله و اتصالات جوشی استنلس استیل 316 تاثیر میگذرد بغیر از تورم داخلی،نرخ ارز و بحث عرضه و تقاضا نیز می باشند. قیمت لوله و اتصالات جوشی استیل 316 رابطه مستقیمی با نرخ دلار داشته و نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر تغییرات قیمت اقلام پایپینگی وارداتی و ایرانی میگذارد. لذا کمتر مشاهده شده است که تولیدکنندگان لوله و اتصالات مانیسمان ایرانی وقت خود را بر روی تولید این رده کاری بگذارند و تولیدکنندگان ایرانی بیشتر علاقمند به تولید لوله و اتصالات رده 40 در سایزهای ریز که دارای موارد مصرف بیشتر و نیازمند ماشین آلات با توان کمتر هستند.

لوله و اتصالات مانیسمان رده 40 به دلیل کاربرد فراوان در پایپینگ آتش نشانی،سیستم های موتورخانه،گاز کشی صنعتی و ساختمانی،سیستمهای سرمایشی و گرمایشی و پایپینگ صنایع نفت،گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفته و بیشترین موارد مصرف را به خود اختصاص داده اند. سه راه تبدیلی درزدار و مانیسمان رده 20 در کاربردهای با دما و فشار پایین مانند لوله کشی گاز و در بعضی از کاربردهای سبک صنعتی به همراه لوله درزدار یا لوله مانیسمان رده 20 قابل استفاده هستند. سه راه تبدیلی رده 40 بنکن تا سایز 24 اینچ به صورت روتین به ایران وارد میشود و این خانواده از اتصالات جوشی مانند سایر اتصالات بنکن در سایزهای کوچک دارای موارد مصرف و خرید و فروش زیادی بوده و در سایزهای بزرگتر دارای محدودیت هایی در تامین میباشند.

قیمت لوله و اتصالات جوشی استنلس استیل 304 به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی ضعیف تر،از استیل 316 ارزانتر است و در پایپینگ خطوط لوله با حساسیت کمتر مورد استفاده قرار میگیرند. لوله و اتصالات جوشی مانیسمان رده 40 یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین انواع اقلام تاسیساتی بوده که در پایپینگ صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. لوله و اتصالات جوشی استنلس استیل 316 مانیسمان نیز مانند اتصالات فولادی در دو نوع ایرانی و خارجی در بازار موجود میباشند. در چند سال گذشته به دلیل نوسانات زیاد قیمت دلار،همواره شاهد تغییرات متعدد در قیمت لوله و اتصالات جوشی رده 80 بنکن بوده ایم و در طی سال لیست قیمت لوله و اتصالات چینی در تمامی رده ها چندین بار دچار تغییر شده است.

سفارش محصولات بنکن – لیست قیمت

لذا مشاهده میشود که قیمت سه راه تبدیلی جوشی استنلس استیل چه به صورت وارداتی و چه تولید داخل رابطه مستقیمی با نرخ دلار در ایران دارد. بنابراین با توجه به حساسیت بالای صنایع نامبرده،طبیعی است که قیمت لوله و اتصالات استنلس استیل 304 و 316 به نسب فولادی به مراتب گرانتر باشد. قیمت سه راه تبدیلی استنلس استیل با توجه به موارد فنی همچون نوع اتصال جوشی و دنده ای،فشارقوی و فشار ضعیف،ایرانی و خارجی،رده کاری و سایر موارد اقتصادی دیگر تعیین میشود. بنابراین بحث مانیسمان واقعی بودن در لوله و اتصالات رده 160 به دلیل موارد کاربرد با حساسیت زیاد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بحث مانیسمان واقعی و درزمخفی بودن در لوله و اتصالات جوشی رده 160 وارداتی تقریبا منتفی است. از این رو موارد مصرف لوله و اتصالات جوشی رده 80 به نسبت رده 40 خاص تر و تخصصی تر شده و میزان مصرف آن به دلیل موارد کاربرد محدودتر به نسبت لوله و اتصالات رده 40 به مراتب کمتر است. قیمت لوله و اتصالات مانیسمان رده 80 بنکن به عوامل اقتصادی متعددی همچون نرخ دلار،شرایط واردات،نرخ گمرکی،ترخیص کالا و سایر عوامل داخلی و بین المللی بستگی دارد.

اتصالات جوشی بنکن یا مانیسمان رده 40 یکی از با کیفیت ترین اتصالات در بازار است. به این معنی که با استفاده از حرارت بسیار و با ایجاد فشار به لوله به اتصالات تبدیل می شود. در اتصالات جوشی یا مانیسمان خطراتی که سیستم لوله کشی را تهدید می کند به صفر می رسد. اتصالات مانیسمان ساخته شده در این شرکت به صورت مستقیم از لوله مانیسمان است. هماهنگی در ضخامت، جنس، وزن و ساختار لوله و اتصال باعث استحکام و قدرت بیشتر سیستم لوله کشی می شود. اتصالات مذکور به دلیل کاربرد عبور سیال آب با فشار و دمای بالا در سایز بزرگ از کربن استیل ساخته شده اند.

اتصالات مانیسمان بنکن رده 40 از محصولات شرکت بنکن ژاپن است و از اتصالات بدون درز و مقاوم می باشد. زانو جوشی 90 درجه؛ متریال ساخت این اتصالات از کربن استیل است که برای تغییر مشیر لوله ها و تغییر شعاع و زاویه لول استفاده می شود. زانو جوشی 45 درجه؛ یکی از پرکاربردترین اتصالات که در سیستم لوله کشی گاز و آتش نشانی در ساختمان محسوب می شود. این نوع از اتصالات در تغییر مسیر لوله ها و تغییر شعاع مسیر لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دسته بندی دیگر از زانو مانیسمان بنکن مربوط به شعاع گردش آن می باشد که به دو دسته زانو مانیسمان شعاع بلند ( LONG RADIUS ) و زانو مانیسمان شعاع کوتاه (SHORT RADIUS) تقسیم بندی می شوند .
  • شرکت فولاد جهان مهر با داشتن بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تامین اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان، لوله گاز، ورق سیاه، تیرآهن، میلگرد و… توانسته خرید مطمئن آهن را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.
  • مجموع عوامل فنی و خصوصیات منحصر به فرد استنلس استیل به نسبت فولاد کربن استیل باعث شده تفاوت در قیمت لوله و اتصالات استیل 316 به نسبت لوله و اتصالات فولادی دارای اختلاف چشمگیری باشد.
  • سه راهی تبدیل جوشی درزدار و مانیسمان رده 20 توسط کارخانجات تولیدکننده اتصالات جوشی در ایران تولید میشوند و معمولا دارای کیفیت مناسبی بوده و دارای نشان استاندارد ملی ایران میباشند.

قیمت زانو بنکن ۹۰ درجه، قیمت جوشی بنکن ۱۸۰ درجه و قیمت زانو فشار قوی ۴۵ درجه متفاوت هستند. برای خرید زانو مانیسمان رده ۴۰ با شبکه فروش اتصالات گاز آریا در ارتباط باشید. اتصالات بنکن یاهمان اتصالات جوشی بنکن در لوله کشی (پایپینگ) برای تغییر،انشعاب گیری ، انحراف یا مسدود کردن لوله استفاده می شوند. اتصالات جوشی بنکن مطابق استاندارد ASME B16.9 و با جنس ASTM A234 WPB در انواع زانو مانیسمان بنکن و سه راه مانیسمان بنکن و تبدیل مانیسمان بنکن و کپ مانیسمان بنکن در شرکت رادو نمایندگی فروش اتصالات بنکن عرضه می گردد. قیمت اتصالات بنکن و انواع اتصالات بنکن و ابعاد و مشخصات و اتصالات رده 40 بنکن و … در ادامه توضیح داده می شود. در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد.

همچنین در اتصالات جوشی رده SGP بنکن نیز در سایزهای بزرگ به دلیل عدم تولید در داخل و رابطه منطقی بین وزن و قیمت،واردات سه راه تبدیل جوشی رده SGP فقط در سایزهای درشت معقول به نظر میرسد. به منظور تولید سه راه تبدیلی رده 40 از لوله مانیسمان رده 40 و از فشار هیدرولیک به منظور فرمدهی آن استفاده میشود. از این رو بیشتر واردکنندگان اتصالات بنکن سرمایه خود را به منظور واردات سه راه تبدیلی جوشی رده 40 در سایزهای کوچکتر اختصاص میدهند. در مصارف صنعتی نفت و گاز است که بیشتر از سه راهی تبدیلی رده 40 بنکن با سایزهای بزرگتر از 4 اینچ استفاده میشود. از این رو به دلیل خواب زیاد سرمایه،کمتر واردکننده ای اقدام به واردات لوله و اتصالات جوشی مانیسمان رده 160 مینماید. در واقع قیمت گذاری لوله و اتصالات مانیسمان در رده های کاری مختلف متاثر از قیمت لوله و اتصالات مانیسمان رده 40 میباشد.

لوله مانیسمان رده 40 پایپ بازاراما پرفروش ترین اتصالات رده ۴۰ مارک بنکن می باشد که چینی ست و قیمت و کیفیت مناسبی دارد. در زمینه فروش و واردات ( وارد کننده لوله مانیسمان ) لوله و اتصالات مانیسمان و یا سایر محصولات ، به این نتیجه رسیده ایم که فروش بیشتر تنها با ارائه محصولات با کیفیت و مناسب و خدمات رسانی سریع و دقیق ممکن میباشد. اتصالات بنکن در گذشته در کشور ژاپن تولید میشد اما پس از مدتی به علت هزینه های بالای ارسال و تولید ، واردات این محصول قطع گردید.

قیمت لوله و اتصالات جوشی رده 80 متاثر از لیست قیمت لوله و اتصالات رده 40 میباشد،چرا که بیشترین آمار مصرف خانواده اتصالات جوشی متعلق به اتصالات رده 40 میباشد که پایه و اساس قیمت گذاری سایر رده های کاری در خانواده محصولات لوله و اتصالات فولادی است. چنانچه به جدول استاندارد ابعادی اتصالات جوشی مانیسمان بنکن مراجعه فرمایید،مشاهده میشود که ضخامت سه راه تبدیل مانیسمان رده 40 از سایز ½ الی 12 اینچ با ضخامت سه راه تبدیلی رده STD برابر است،لذا واردات اتصالات رده STD بنکن تا سایز 12 اینچ عملا موضوعیت پیدا نمیکند. ضخامت اتصالات جوشی رده 40 که در لیست بالا گفته شده طبق جدول استاندارد ASME B16.9 میباشد، و یکی از اصلی ترین شاخصه ها برای شناسایی اتصالات رده ۴۰ است که دقیقا با ضخامت لوله رده 40 و اتصالات مانیسمان بنکن برابر میباشد. یکی از بهترین روش های اندازه گیری ضخامت اتصالات جوشی میتوان به ابزار هایی نظیر کولیس و میکرومتر اشاره کرد که نحوه استفاده راحت تر و دقیق تری دارند.

لذا به منظور تامین لوله و اتصالات جوشی رده 80 در سایزهای بزرگ با چالش های زیادی مواجه هستیم و بحث عرضه محدود بر روی قیمت آن مخصوصا در سایزهای بزرگ تاثیر مستقیم میگذارد. وضعیت کیفیت ظاهری و مارکینگ اتصالات رده 40 چینی به نسبت اتصالات ایرانی مناسب تر است،همچنین تنوع محصول،سایز و رده کاری در اتصالات بنکن بیشتر بوده و مجموع این عوامل باعث شده است که اتصالات جوشی چینی از مشابه ایرانی خود گرانتر باشند. اتصالات جوشی بنکن چین و یا اتصالات مانیسمان اروپایی،در انواع آلیاژی با خواص مکانیکی و شیمیایی منحصر به فرد در پایپینگ صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. بحث عامل عرضه و تقاضا بیشتر خود را در قالب سیاست ارزش گذاری واردکنندگان لوله و اتصالات چینی به نمایش میگذارد،جایی که قیمت لوله و اتصالات رده 40 با موارد مصرف بیشتر و کاربرد گسترده تر،دارای تفاوت معناداری با سایزهای قبل و بعد خود دارد. سه راه تبدیلی استنلس استیل 304 و 316 نیز مانند سه راهی بنکن در رده های کاری SCH 160/SCH 80/SCH 40/SCH 10 و غیره وجود دارند که دو رده کاری استیل SCH 10  و SCH 40 دارای بیشترین موارد مصرف میباشند. سه راه تبدیلی جوشی در دو نوع درزدار و مانیسمان و در نوع مانیسمان بیشتر در انواع رده 20،رده 40،رده 80 و رده 160 در پایپینگ صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

دیدگاه برای زانو مانیسمان رده ۴۰

لذا قیمت زانو مانیسمان رده ۴۰ از قیمت زانو مانیسمان رده ۲۰ و زانو درزدار بیشتر است. از اتصالات جوشی رده ۴۰ می‌توان جهت اتصالات در خطوط لوله کشی گاز در خانه های مسکونی و شرکت‌های صنعتی مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده کرد. این اتصالات در دو صورت فولادی و استیل وجود دارند و در انواع زانو، سه راه و تبدیل های هم مرکزی قابل استفاده هستند. تقسیم بندی این اتصالات به نوع مانیسمان و درزدار می باشد که انتخاب آنها بر اساس نوع سیال و ضخامت لوله و همچنین نوع فشار کارکرد خطوط انجام می شود.

لوله و اتصالات جوشی استنلس استیل مانیسمان رده 10 و رده 40 بیشترین موارد مصرف را در بازار ایران به خود اختصاص داده اند. اتصالات مانیسمان رده SGP بنکن بیشتر در سایزهای بالاتر از 12 اینچ و در کاربردهای با دما و فشار پایین در سیستم های آبیاری و آبرسانی یا کاربردهای هواکشی و یا ساخت سازه ها مورد استفاده قرار میگیرند. لوله و اتصالات جوشی مانیسمان استنلس استیل 304 نیز در دو نوع 304L و 304 معمولی تولید و در بازار عرضه میشوند که 304L از خانواده استیل کم کربن میباشد و دارای خصوصیات بهینه تری به نسبت استیل 304 معمولی میباشد. اتصالات و لوله استنلس استیل 316 در انواع درزدار و مانیسمان و در نوع مانیسمان در رده های sch 10/sch 20/…/sch 160 تولید شده که لوله و اتصالات جوشی استیل رده 10 و 40 بیشترین موارد مصرف را به خود اختصاص داده اند.

اتصالات Benkan ، اتصالات فولادی بدون درز

قیمت اتصالات بدون درز مانیسمان رده ۴۰ بنکن نسبت به اتصالات دیگر بسیار مناسب است و به همین خاطر نیز از محبوبیت فراوانی در صنعت لوله کشی برخوردار است. این محصول به دلیل اینکه از بیرون و داخل با رنگ مشکی کاملا پوشش داده شده است دچار خوردگی نمی‌شود. با توجه به نوسانات ارزی و قیمت مواد اولیه، قیمت اتصالات گوناگون نیز دچار تغییرات زیادی می شود.

رده 40 مقیاس استانداردی است که برای لوله های مانیسمان تعیین می شوند. بازدید کننده محترم قیمت درج شده برای زانو جوشی با زاویه 90 درجه با جنس فولاد A234 GR.WPB با ضخامت معادل رده 40 با برند BENKAN می باشد. – در صورت استفاده از اتصالات بنکن جوشی یا مانیسمان امکان بهره گیری از سایز های متنوع لوله و گزینه های فراوان برای گرفتن انشعاب در لوله کشی وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید لفظ SCH40 حک شده بر روی اتصالات رده ۴۰ ، مخفف کلمه SCHEDULE بوده که معرف ضخامت محصول می باشد و لفظ A234 GR WPB بیانگر گِرِید فولاد به کار رفته در تولید آن می باشد.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.