fastescobanner

ادامه اختلافات اصولگرایان پس از احمدی نژاد

[ad_1]

مشرق: امام خمینی (ره) و احمد کریمی اصفهانی از اعضای جبهه رهبری مدعی هستند که ماجرای احمدی نژاد شکافی بین اصولگرایان ایجاد کرده است که تا امروز ادامه دارد و به ائتلاف 30 ساله لطمه زده است. رادیکال ها اما فراموش کرد که به نقش شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در انحلال جمعیت اشاره کند.

شورایی که در سال 1984 تشکیل شد و قبل از روی کار آمدن احمدی نژاد بر روی نتانیاهو متمرکز بود، شکست خورد. یکی از دلایل اختلاف اصولگرایان این بود که نتیج شخصاً سعی کرد نقشی را که جامع اول داشت ایفا کند. پس از شکست در سال 1976 او عهد کرد که به پشت صحنه سیاست رادیکال برود و نقش انتقال دهنده و راهنمای تجربه را بازی کند.

ادامه اختلافات اصولگرایان پس از احمدی نژاد

یکی از دلایل دعوای او و جمعیت که چهار سال بعد منجر به برکناری روحانی شد، اختلاف او با احمدی نژاد بر سر موضوع شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بود. جامعه روحانیت مبارز معتقد بود که نقش سنتی این نهاد در وحدت و تمرکز انتخاباتی باید حفظ شود و سخنران نمی تواند مستقیماً به عنوان عضوی از آن جامعه عمل کند.

با این حال کریمی اصفهانی مدعی است که احمدی نژاد تقریباً بین رادیکال ها شکاف ایجاد کرده و به قول این مقام مسئول، شکاف بین رادیکال ها بود که تقریباً 30 سال به وضعیت رادیکال منجر شد و از این وضعیت ناپدید شد که حلقه های مختلفی را ایجاد کرد. در درون جنبش رادیکال

وی درباره تفاوت شورای اتحاد با محوریت حدادعادل گفت: بار گذشته (انتخابات مجلس) روحانیت به شیوه خودش عقب نشینی کرده بود. از یک طرف شایعاتی مانند مردسالاری و … در جامعه پخش می شد و از طرف دیگر کسانی می آمدند که در عظمت و پیری قاعده خویشاوندی را قربانی کردند.

به جای حکومت، روابط حاکم شد و مشکلات زیادی برای تشکل ها و جناح های مختلف به وجود آمد، با ضعف آخرین بار، به خصوص در انتخابات مجلس، یک، دو شب مانده به انتخابات، همه سازوکارها به هم ریخته بود، رابطه تغییر کرد. و برای اکثر مردم مشکل ساز بود. وی با اشاره به اینکه جامعه چوپانی این بار اعلام کرده است که قصد پیروی از وی را ندارد، گفت: متعهد است.

در تماسی که با بخش احزاب پیرامون این موضوع داشتند، حدود 47 حزب از دعوت روحانیت مبارز استقبال کردند و به کار بازگشتند. همه رادیکال ها نیز اعلام کردند که مرکزیت جامعه روحانیت مبارز را قبول دارند. اما با رویه خاصی که با حضور احزاب و روحانیون در یک جلسه تنظیم شده و بر اساس آن برای هر هشت حزب یک نماینده وجود دارد، یک نماینده باید در مقابل همه احزاب پاسخگو باشد.

کریمی اصفهانی درباره شورای ائتلاف نیز گفت: شورای ائتلاف شاید دو سه ماه جلسات متعددی داشت. آخرین دیدار او با موحدی کرمانی بود و از آنها خواست که با هم همکاری کنند. اما شوراهای ائتلاف به دلایل مختلف شکست خوردند. در نهایت روحانیت مبارز سه نفر را به عنوان نماینده انتخاب کردند و انتخاب توسط روحانیت مبارز انجام شد.

شورای ائتلاف بر این عقیده بود که خودمان را به مردم معرفی کنیم. یک بار دیگر خط کشی شد که منجر به شناسایی روحانیون مبارز شد. پس از آن جامعه روحانیت مبارز نظر شورای ائتلاف را نپذیرفت. کل شورای سیاستگذاری متشکل از 17 عضو بود. آنچه قبلاً در جبهه متحد بود قرار شد در اینجا در سازوکار نباشد و به عنوان یک شخص واقعی در این جلسات حضور نداشته باشد. اما ظرفیت در شورای سیاستگذاری مهم بود که تقریباً انجام شد.

وی در پایان گفت: این رادیکال به دلیل تجربه و سوابق خوب جامعه روحانیت مبارز می تواند به عنوان شیخ حال حاضر شده و به کانون تبدیل شود. اما وقتی به سخنان امام و رهبری اشاره می کنیم، فرموده اند که هر جا مشکلی داشتید به جمع اساتید مراجعه کنید. اگر پیرو نسب امام باشیم باید بدانیم که او مولوی است.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما