ارتباط بین غذا و افزایش خشم را کشف کنید.


در رفتن عصبانیت و عدم کنترل یکی از مسائلی است که همه ما کم و بیش درگیر آن هستیم و خبر بد این است که آمارها نشان می دهد که این مشکل در همه افراد در سال های اخیر رو به افزایش است. اگرچه دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، اما دانشمندان اخیرا در یک کار علمی جالب به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی امروزی با افزایش خشم نیز همراه است.

به گفته فرارو، آمارها نشان می دهد که در سال های اخیر اظهارات احساسی، غیرمنطقی و حتی انفجاری در گفتمان عمومی افزایش یافته است. سیاستمداران در جریان بحث های قانونی به مخالفان خود توهین می کنند، دانشمندان ایمیل ها و توییت های توهین آمیز دریافت می کنند و میلیاردرها به یکدیگر توهین می کنند. این نشان دهنده بخش ساده ای از افزایش خشم در تمام زمینه های زندگی است. اما واقعا چه اتفاقی می افتد؟ اخیراً این افزایش را ناشی از لفاظی های تند در شبکه های اجتماعی دانسته اند، اما آیا تاثیرات دیگری هم به سبک زندگی ما دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که امروزه افرادی که زندگی عادی دارند، به طور متوسط ​​با کمبود «ریز مغذی ها» (از جمله پروتئین، کربوهیدرات و چربی) مشکل جدی ندارند. به عنوان مثال، آمارها نشان می دهد که اکثر مردم در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه مقادیر کافی کربوهیدرات، چربی و پروتئین را از رژیم غذایی معمول خود دریافت می کنند، اما ریزمغذی ها (از جمله مواد مغذی) این گونه است. و ویتامین ها)، به ویژه آنهایی که محصولات با فرآوری بالا دارند.

محصولات بیش از حد فرآوری شده شامل نوشیدنی ها، تنقلات بسته بندی شده، غلات دسر و ناگت مرغ است. معمولاً حاوی مقادیر کمی از برخی ریزمغذی‌ها هستند و حتی اگر قوی‌تر از ریز مغذی‌ها باشند، نمی‌توان مقدار این ادعا را قابل قبول دانست. سه تجزیه و تحلیل منتشر شده در بررسی سلامت جامعه کانادا در سال 2004 و نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده در سال 2018 داده های هشدار دهنده ای را ارائه می دهند که در کانادا، در سال 2004، تقریباً 48٪ کالری توسط تمام گروه های سنی با موارد زیر مصرف شده است: محصول فوق پردازش شده است. در ایالات متحده، 67 درصد کالری برای کودکان 2 تا 19 ساله و 57 درصد برای بزرگسالان در سال 2018 از محصولات فرآوری شده است.

مواد مغذی و علائم سلامت روان

بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی عنصری از سلامت جسمانی است زیرا کیفیت غذا با شرایط جدی مانند چاقی، دیابت و بیماری قلبی مرتبط است. با این حال، بسیاری از ما کمتر از تأثیرات تغذیه بر سلامت روان آگاه هستیم. با توجه به اینکه انتخاب های غذایی جامعه ما به طور فزاینده ای به سمت محصولات فرآوری شده تر تغییر می کند، شواهد علمی فراوانی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از ریزمغذی ها می تواند منجر به علائم سلامت روان، به ویژه تحریک پذیری شود که با عصبانیت انفجاری و خلق و خوی ناپایدار همراه است. به ما انگیزه می دهد تا بیشتر بیاموزیم.

شواهد علمی برای چنین ادعاهایی در حال افزایش است، اما از آنجا که رسانه ها به ندرت به آن توجه می کنند، افراد بسیار کمی از داده ها آگاه هستند. ده ها مطالعه از کشورهایی مانند کانادا، اسپانیا، ژاپن و استرالیا نشان داده است که افرادی که رژیم غذایی سالم و سالم (به معنی غیرفعال بودن) می خورند، بیشتر از کسانی که رژیم غذایی سالم و کامل دارند، علائم افسردگی و اضطراب دارند. رژیم غذایی ضعیف است (یعنی غذای بیش از حد فرآوری شده) آنها کمتر دارند.

اگرچه مطالعه همبستگی ممکن است ثابت نکند که رژیم غذایی علت مشکلات سلامت روان است، اما برای این منظور، دانشمندان به برخی از مطالعات احتمالی قابل اعتماد روی آورده اند که نشان می دهد افراد بدون مشکلات ظاهری سلامت روانی مورد آزمایش قرار گرفته اند. الگوهای سلامت و رژیم غذایی این افراد مورد بررسی قرار گرفت و سپس در طول زمان مورد بررسی قرار گرفت. برخی از نتایج این آزمایشات شگفت انگیز بوده است. به عنوان مثال، در ژاپن، مطالعه ای بر روی 89000 نفر با پیگیری 10 تا 15 ساله نشان داد کسانی که رژیم غذایی کامل داشتند، نیمی از میزان خودکشی را نسبت به کسانی که رژیم غذایی کمتر سالم مصرف کردند، داشتند. این یافته نشان دهنده یک جهت جدید مهم است که هنوز در برنامه های پیشگیری از خودکشی موجود گنجانده نشده است.

در کانادا، یافته‌های مشابه قوی نشان می‌دهد که پیروی از الگوی غذایی کودک، و همچنین سایر دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد ورزش و تماشای تلویزیون، پیش‌بینی می‌کند که کودکان 10 تا 11 ساله دو سال بعد برای تشخیص فلج مغزی به پزشک مراجعه کنند. . بنابراین آموزش تغذیه باید یکی از اولین راهکارهای درمانی برای کودکان مبتلا به این بیماری باشد.

تحریک پذیری و نوسانات خلقی اغلب از علائم افسردگی هستند، بنابراین توجه به این نکته مهم است که مطالعات مستقل متعدد نشان داده اند که آموزش افراد سالم چگونه با افسردگی کنار بیایند آموزنده است. در واقع رژیم نسبتاً ضعیف آنها یکی از عوامل کلیدی در کاهش این تحریک پذیری است که می تواند در کنترل و درمان آن به یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه ای یا هر رژیم غذایی کامل دیگری تبدیل شود.برای پیشرفت چشمگیر. معضل برطرف شد. رژیم های مدیترانه ای به طور کلی سرشار از غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، آجیل، لوبیا، غذاهای دریایی و چربی های غیراشباع مانند روغن زیتون هستند، بنابراین برای کسانی که از اضطراب رنج می برند توصیه می شود.

ارتباط بین غذا و افزایش خشم را کشف کنید.

در مطالعه دیگری، دانشمندان دریافتند که حدود یک سوم افرادی که علاوه بر درمان منظم، رژیم غذایی کامل داشتند، پس از 12 هفته افسردگی خود را بهبود بخشیدند. از سوی دیگر، در گروه کنترل، میزان بهبودی کمتر از یک در 10 با درمان منظم، اما بدون تغییر در رژیم غذایی بود. گروه هول فودز نیز از کاهش حدود 20 درصدی بودجه هفتگی غذا خبر داد. بنابراین این نکته آخر نیز به رد این ادعا کمک می کند که خوردن بیش از حد محصول فرآوری شده راهی برای صرفه جویی در پول است.

شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه تحریک پذیری، تحریک پذیری و نوسانات خلقی را می توان با بهبود مصرف ریزمغذی ها تسکین داد، همچنین در مطالعاتی که مکمل های ریزمغذی را برای درمان مشکلات سلامت روان بررسی می کنند، یافت می شود. برای حمایت از متابولیسم مناسب مغز، این اندام حیاتی به حداقل 30 ریز مغذی نیاز دارد تا از تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین و همچنین اختلال و از بین بردن عوارض جانبی متابولیک اطمینان حاصل کند. مطالعات متعدد در مورد درمان سوءتغذیه متعدد، از جمله کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با کنترل دارونما در کودکان مبتلا به ADHD، اختلالات کمبود توجه و خلق و خوی را کاهش داده، تنظیم خلق و خو را بهبود بخشیده و تحریک‌پذیری و تحریک‌پذیری را کاهش داده است.

نتیجه شواهد روشن است. افراد با تغذیه خوب بهتر می توانند با استرس کنار بیایند. اشتهای نهفته مغز یکی از علل این تغییرات است که منجر به طغیان عاطفی، پرخاشگری و حتی از بین رفتن ادب در گفتمان عمومی می شود.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم