fastescobanner

امیرعبداللهیان: مهمترین چالش کنونی در مذاکرات، تامین ضمانت است.

[ad_1]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ آلمان حضور دارد، امروز (شنبه) در این نشست حضور یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز خرسندی از حضور خود در این دیدار، سیاست خارجی دولت سیزدهم را تشریح کرد.

وی افزود: ملت بزرگ ایران هفته گذشته چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند خود را جشن گرفتند، انقلابی که با شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی الگوی جدیدی از مردم سالاری دینی را به جهانیان ارائه کرد و تاکنون 43 سال انتخابات سراسری برگزار شد.آخرین انتخابات ما در ایران منجر به تأسیس یک حکومت «مردمی و انقلابی» شد.

وزیر امور خارجه گفت: آنچه امروز در دولت عملی و پرثمر آقای رئیسی به عنوان سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمندانه مطرح می شود، انعکاس آرمان والای انقلاب اسلامی ایران است. عشق زاییده منافع ملی ماست. “

امیرعبداللهیان ادامه داد: توازن روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران چه در رابطه با حوزه های مختلف جغرافیایی و چه با ابعاد مختلف و چه در روابط خارجی از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، محوری است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است.

وی گفت: سیاست خارجی بر محورهای «همسایگی»، «آسیایی‌گرایی»، «منافع مشترک با همه کشورهای جهان به‌ویژه جهان اسلام، احترام متقابل و عدم مداخله، تعامل هوشمندانه و گسترش روابط است.» امور «و» ترویج «حمایت چندجانبه و رقابت یکجانبه.

* منظور ما کاملا منطقی و منصفانه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: امروز صحبت از این است که نزدیک به پنج سال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و تحمیل تروریسم اقتصادی علیه ملت ما می گذرد، البته انفعال سه کشور اروپایی.” این زمانی بود که جمهوری اسلامی ایران یک سال تمام بورژوازی را یک جانبه تحمیل کرد، در بورژوازی ماند و به طرف های دیگر مهلت داد تا به تعهدات خود عمل کنند. نتیجه چیزی نبود. ایران نتوانسته است به وعده های خود مبنی بر منافع اقتصادی عمل کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت وارد دور جدیدی از مذاکرات شده و گام های مختلفی را برای دستیابی به یک توافق خوب ارائه کرده است. آنچه مد نظر ماست بسیار منطقی و منصفانه است: رفع تمامی محدودیت ها، ارائه تضمین های لازم با رعایت تعهدات.

“اکنون که من با شما صحبت می کنم، همکاران من در وین در غرب با استاندارد دوگانه در مورد “متن” و “زمان” مواجه هستند. تصمیمات سیاسی لازم

وی افزود: مهمترین چالشی که در وین با آن مواجه هستیم، ضمانت سیاسی و ضمانت اجرایی است.

عبداللهیان گفت: طبق قوانین بین‌المللی، زمانی که دولت جدید روی کار می‌آید، موظف است به وظایف قبلی خود عمل کند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس مجلس سنا بیانیه های مشترک و شخصی در حمایت از نتیجه مذاکرات صادر خواهند کرد.

امیرعبداللهیان گفت: امنیت خلیج فارس و غرب آسیا به طور مستقیم و قوی با امنیت مناطق جغرافیایی همسایه از جمله اروپا مرتبط است. در این راستا، دولت ما گفتگوهای سازنده ای را با همسایگان جنوبی خود آغاز کرده و پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است. روابط ما با این همسایگان در مسیر درستی قرار دارد.

وی افزود: ما معتقدیم که زرادخانه تسلیحاتی در منطقه هرگز امنیت را به ارمغان نخواهد آورد، حضور و مداخله نیروهای خارجی در منطقه وضعیت امنیتی را پیچیده تر کرده و بر مشکلات می افزاید. ما درک می کنیم. امنیت همه کشورها در منطقه منطقه را می توان از طریق مشارکت و همکاری جمعی تضمین کرد.

وی گفت: متأسفانه در یمن شاهد یک جنگ طولانی و یک وضعیت غم انگیز انسانی هستیم. حل بحران یمن منوط به تمرکز بر علل اصلی درگیری، ایفای نقش کلیدی در سازمان ملل، احترام به اراده مردم یمن در تعیین سرنوشت خود و لغو آتش بس اقتصادی، انسانی و بازسازی مردم یمن است. – گفتگوی یمنی جمهوری اسلامی ایران قویا از برقراری صلح و ثبات در یمن و منطقه حمایت می کند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت افغانستان گفت: افغانستان امروز با یک بحران عظیم انسانی مواجه است. وضعیت کنونی افغانستان محصول اشغال نظامی و استفاده از نیروی نظامی علیه این کشور است. سیاست ایالات متحده در مورد افغانستان در 20 سال گذشته نشان دهنده درک نادرست واقعیت های ایالات متحده در افغانستان است. ما همیشه در کنار مردم افغانستان هستیم. دولت ایران و سازمان های غیر دولتی به ارسال کمک های بشردوستانه و سوخت برای مردم افغانستان ادامه می دهند. ما عمیقا نگران خشونت و تروریسم جاری در افغانستان و رشد فعالیت های داعش در آن کشور هستیم.

وی گفت: موج کنونی مهاجران افغان در کشور ما و سایر محلات بسیار نگران کننده است. مشارکت فعال نهادها و جامعه بین المللی برای ارسال کمک های بشردوستانه ضروری است.

امیرعبداللهیان گفت: ما معتقدیم که تشکیل یک دولت فراگیر با حضور همه گروه های سیاسی و قومی در افغانستان برای رسیدن به صلح و ثبات کاملا ضروری است.

به گزارش پرشیا، رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: حمایت از فلسطین و صلح در خاورمیانه عمیق ترین دغدغه ماست. جمهوری اسلامی ایران یک راه حل جامع سیاسی و دموکراتیک برای این مشکل پیشنهاد کرده است که در سازمان ملل متحد ثبت شده است. ما معتقدیم که برگزاری همه پرسی بین مردم واقعی فلسطین اعم از مسیحیان، یهودیان و مسلمانان با حمایت همه دولت ها بهترین راه حل است. مردم فلسطین باید برای سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند.

وی گفت: ما نگران تشدید تنش ها بین اوکراین و روسیه هستیم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که با هر دو طرف روابط حسنه دارد، از طرفین دعوت می کند تا اختلافات خود را از طریق گفتگو و راه های مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

امیر عبداللهیان افزود: ما بر لزوم حل مسالمت آمیز مسائل منطقه از جمله درگیری های شبه جزیره کره و دریای چین جنوبی بدون دخالت قدرت های برتر منطقه تاکید می کنیم. ما معتقدیم که در درازمدت، استفاده ابزاری از مفاهیم دموکراسی و حقوق بشر برای این ارزش‌های اصلی مضر خواهد بود.

وی افزود: در پایان مجدداً تاکید می کنم که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران دولتی عملی و سازنده و در نتیجه سازنده و ماندگار بر اساس احترام متقابل با همه کشورها است و آماده ایجاد روابط و منافع مشترک است. مجددا از برگزارکنندگان این همایش مهم تشکر می کنم و برای همه شما که شرکت کردید آرزوی موفقیت دارم.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما