با این رژیم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید



ادغام ملی “تغذیه سالم” در سراسر کشور از 15 دی ماه آغاز شده و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت. این رویداد هر ساله با هدف افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در مورد رژیم غذایی سالم برگزار می شود.

شعار امسال «تغذیه، کرونا و واکسیناسیون» شعاری است که برای تداوم بیماری عروق کرونر در کشور انتخاب شده است. و واکسن کرونا بهتر است.

نیلوفر حیدری متخصص تغذیه مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به برگزاری سالانه پایه ملی تغذیه سالم گفت: امسال دوازدهمین دوره این برنامه در کشور در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: با شعار «تغذیه، کرونا و واکسیناسیون» در تلاش هستیم تا در مورد نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب، اثرات مثبت آن بر بیماران و نقش آن‌ها در بهبود آگاهی‌ها را افزایش دهیم. در اسرع وقت «تا حد امکان اثر واکسیناسیون عروق کرونر را دارد.

هدری گفت: در زمینه بیماری عروق کرونر قلب، برای پیشگیری از این بیماری، افراد علاوه بر نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، به رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز دارند.

این متخصصان تغذیه تعادل و تنوع غذایی را از اصول مهم و ضروری برای داشتن سیستم ایمنی قوی عنوان می کنند و می افزایند: افراد باید همه گروه های هرم غذایی اعم از سبزیجات، لبنیات، چربی ها و … را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. و از هر کدام به مقدار مناسب استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: زیاده روی در مصرف هر فرد و هر ماده غذایی می تواند برای سلامت بدن مضر باشد.

حیدری با تاکید بر مصرف روزانه میوه و سبزی در یک فصل در هر سال، افزود: میوه ها در هر فصل حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن برای همان اقلیم هستند و استفاده از آنها در برنامه غذایی روزانه توصیه می شود.

متخصصان تغذیه بر اهمیت گنجاندن منابع پروتئینی در برنامه غذایی روزانه برای تقویت سیستم ایمنی تاکید می کنند و می افزایند: مهمترین منابع پروتئینی گوشت، تخم مرغ و حبوبات است که باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

حیدری بر استفاده صحیح از مایعات برای تقویت سیستم ایمنی تاکید کرد و افزود: هر فرد باید روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشد.

متخصصان تغذیه خاطرنشان می کنند که آب فقط آب نیست، بلکه غذا، میوه ها و سبزیجات، آب میوه های طبیعی و غیره نیز هست.

حدری نسبت به مصرف زیاد شیرینی ها در رژیم غذایی هشدار داد و افزود: شیرین کننده ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند و توصیه می شود تا حد امکان از این مواد غذایی کم مصرف شود.

وی افزود: همچنین استفاده از روغن ها و چربی ها باید به حداقل برسد و به جای روغن های جامد و نیمه جامد از روغن های گیاهی استفاده شود.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم