fastescobanner

با وجود صادرات خرما، فهرج محروم است

[ad_1]

بر اساس این گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از جانب کارمان حجت الاسلام والمسلمین رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در این هفته همگان را به پیروی از حقانیت الهی توصیه کرد و گفت: شهرستان فهر فهرج با تولید بالغ بر 30 هزار تن خرما سومین تولیدکننده خرما در استان است. یک سال

وی در ادامه با بیان اینکه خرمای فهرج مجافتی و یکی از مرغوب ترین خرمای صادراتی به 6 کشور جهان است، گفت: اما امروز کشاورزان با دو مشکل اساسی مواجه هستند. آنها از خشکسالی رنج می برند که مسئولان باید موضوع درخت خرما را جدی بگیرند.

وی گفت: موضوع دوم قیمت است تاریخ با توجه به بالا بودن هزینه کار، هزینه کود دهی، هرس، هزینه گرده افشانی، هزینه کارتن و هزینه حمل و نقل، قیمت خرما باید به قیمت روز باشد.

امام فهرج روز جمعه فرمودند: «مسئولان باید چاره ای بیندیشند که یکی از آنها بحث صادرات و خرید تعاونی ها توسط کشاورزان و متعادل نگه داشتن قیمت خرما است که به نفع آن است. هم کشاورزان و هم از مصرف کنندگان». مصرف و حذف در کشور دلال و واسطه هستند.

حجت الاسلام آقا ملایی در ادامه گفت: اگر ادب، رفتار و کردار نیاز به ادب دارد، به طریق اولی لازم است و همچنین معابد ائمه اطهار(ع).

وی گفت: واقعه عاشورا نشان داد که زنان در حاشیه تاریخ نیستند، زنان در بستر حوادث مهم تاریخی قرار دارند.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: آنچه در بیانات زینب کبری باقی مانده و امروز در اختیار ماست، عظمت حرکت زینبی کبری را نشان می دهد. گفتار به یادماندنی زینب کبری در بازار کوفه که نه سخنی کلی است و نه اظهار نظر عام یک مرد بزرگ، تحلیلی عالی از وضعیت جامعه اسلامی در آن زمان است که به زیبایی بیان شد. کلمات و عمیق ترین و غنی ترین معنی.

خطیب جمعه فهرج گفت: حضرت چنان با این سخنان شیوا سخن گفت، حتی در آن شرایط سخت، جماعت مستمعین که در مقابل حضرت زینب نشسته بودند، گمان نمی کردند که حضرت زینب گوش می دهد. آنها را موعظه کن؛ نه، برخی از دشمنان مسلح به او پشت کرده اند، اما او به شدت صحبت می کند. او یک زن تاریخ است.

خطیب جمعه فهرج گفت: شهرستان فهرج سالانه بیش از 30 هزار خرما تولید می کند. رتبه سوم تولید خرما را دارد. کشاورز هر سال سخت کار می کند. کارگزاران سود را در وسط کاهش می دهند.

وی گفت: قدرت این ملت در موشک و توپ و تانک و هواپیما و سلاح نیست. اینها لازم است، ما داریم الحمدلله; اما قدرت این ملت در ایمان اوست. وی بر این باور است که منبع قدرت کشور اسلامی و امت اسلامی است.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: اما مسلمانان جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای در 15 شهریور 1400 در دیدار با هیئت دولت سیزدهم، مسائل بسیار مهمی را در عرصه فرهنگ مطرح کردند و نیازهای مثبتی را به عنوان نقشه راه مطرح کردند. از نظر فرهنگی دولت جدید. با احتیاط در این اظهارات به نظر می رسد شرایط فرهنگی قبلی برای رهبری مساعد نبوده و انتقاد می کنند. توصیه ایشان برای بازسازی عرصه فرهنگ، هرچند خطاب به دولت است، اما خطاب به همه هنرمندان فرهنگی به ویژه ائمه جمعه است.

او گفت: رهبر انقلاب وی در ادامه اظهارات خود گفت: در بحث فرهنگ و رسانه به نظر من یک تجدید ساختار ریشه ای در ساختار فرهنگی کشور ضروری است. ما با بافت فرهنگی کشور مشکل داریم. و یک گام انقلابی لازم است. البته حرکت انقلابی عاقلانه و مدبرانه است. انقلابی بودن به معنای حرکت بی هدف و حرکت بی هدف نیست.

انتهای پیام/

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما