fastescobanner

بحران یخ؛ در سنندج کمبود نان وجود داشت

[ad_1]

بارش سیل آسای برف در دو روز گذشته در استان در 15 سال گذشته بی سابقه بود و این بارش باعث تعجب مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی شد.

مهر گفت: از یکشنبه تا عصر دوشنبه شاهد بارش شدید و بی سابقه برف در مناطق مختلف استان کردستان بودیم.

بیش از 550 روستا از مجموع 1600 روستای استان به جاده دسترسی داشتند و مجموعه راهداری به شدت به نیرو و تجهیزات بیشتر نیاز داشت زیرا بارش شدید برف باعث اختلال در مسیرهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان شد. برخی از زمستان ها ممکن است پاسخ دهند.

تلاش های نیروی راهداری هنوز به نتیجه نرسیده و راه 350 روستای استان همچنان مسدود است.

نبود امکانات مناسب برای شرکت های خدمات برق، گاز، آب و مخابرات از دیگر کاستی های این بلای طبیعی بود و شوک بزرگی به مدیران خدمات و فرمانداران ارشد و تصمیم گیران وارد کرد.

بارش های سیل آسا برق 213 روستا را مختل کرد و خطوط تلفن و ارتباط چند روستا را مختل کرد.

با وجود اینکه مدیرعامل شرکت برق کردستان مدعی بود 205 روستا قطع شده و تنها 8 روستا باقی مانده است، نارضایتی گسترده ای در روستاهای سنندج، کامیاران، دیواندره، مریوان، بانه، ساکز و سروآباد وجود داشت. .

آب شرب چند شهر حاشیه شهر سنندج قطع شده و در ساکج، مریوان و بانه نیز این مشکل گزارش شده است.

اما مشکل اصلی شهروندان در سه روز اخیر ضعف حاد مدیریت شهری و مدیریت بحران در شهرهای استان است. با گذشت چهار روز از این حادثه، اما به نظر می رسد ضعف مدیریتی نقطه سیاهی در استان باشد. و هیچ کس مسئول نیست.

تاکسی های سنندج فعال نیستند

در چهار روز گذشته کمتر از 50 تاکسی از 3 هزار تاکسی در شهر سنندج به مردم خدمات رسانی می کنند.

به نظر می رسد فرماندار جوان سامبه کردستان هیچ قدرتی در ستاد مدیریت بحران استان ندارد و هیچ دستگاه اجرایی در استان از ابزار و تجهیزات خود برای کمک به مردم مضطر استفاده نکرده است. بخور

بی شک اگر ستاد مدیریت اورژانس استان موثر بود، از همان ساعت اول بحران شاهد حضور مینی بوس ها و خودروهای شاسی بلند مناسب زمستان در جاده های شهری استان بودیم. برای رفع مشکلات پزشکی و سایر مشکلات خود بروید، به جای اینکه ساعت ها پیاده روی کنند و خطر شکستگی دست و پا را بپذیرند، در اسرع وقت به محل مورد نظر می آیند.

همه ساکنان سنندج شاهد نمک پاشی و عدم دخالت دستگاه های اجرایی در پاکسازی معابر و خیابان ها هستند و در شهرهای مختلف کردستان عملا بیش از یک میلیون نفر از ناتوانی در مدیریت فضای مجازی و فضای عمومی ابراز نارضایتی کرده اند. مکان ها هستند.

عدم نظارت فرمانداری ها و مدیران کرد در شهرهای مختلف باعث شده است که جرثقیل برای تخلیه خودروهای غیرنظامی در جاده های لغزنده و یخ زده نصب نشود و ده ها تصادف خودرو در جاده اصلی رخ دهد. و جاده های فرعی استان.

ادارات خدمات شهری شهرداری های استان در این آزمون طبیعی نمره منفی گرفتند و هم اکنون بیشتر اماکن شهرهای سنندج، ساکز، بانه، مریوان و کامیاران پوشیده از برف و یخبندان است و شهروندان اجازه تردد ندارند.

از این گونه حوادث ناکارآمدی مدیریتی از جمله بلاتکلیفی مدیران شهری و مدیران ارشد استان، مشکلات مردم در این بحران را دوچندان کرده و منتظران خدمات را ناامید کرده است. خود عمل.

ناکارآمدی خدمات شهری به دلیل عدم برف روبی در بسیاری از معابر شهر و مدیریت ضعیف منطقه موجب انباشت زباله در محدوده سنندج شده است که تاکنون اقدام عملی در پی نداشته است. افسران چشم خود را می بندند. این واقعیت بسته است.

به گفته کارشناسان هواشناسی، بارندگی در استان بی سابقه نیست و می توان گفت در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است، اما مدیران و تصمیم گیران استانی و شهرستانی در این مورد نشان داده اند که تجربه کافی ندارند. و توانایی مدیریت چنین بحران هایی.

کمبود نان در سنندج

بسیاری از نانوایی های سنندج به دلیل عدم نظارت اداره غله و ناظر نانوایی ها تعطیل شده اند و همچنان شهروندان در خیابان ها تردد می کنند.

به گفته صالحی، مدیرکل غله استان کردستان، سنندج دارای بیش از 800 واحد نانوایی دارای مجوز است که متاسفانه بسیاری از این واحدها به بهانه سرمای هوا واحدهای خود را تعطیل کرده اند.

وی هشدار داد که این افراد با کمک قضات حکومتی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

صالحی افزود: مشکلی برای تامین آرد کارخانه های آرد استان وجود ندارد و فقط از نظر توزیع با مشکل ماشین آلات مواجه هستیم چرا که شهرداری معبر را پاکسازی نکرده و ماشین ما نمی تواند آرد مورد نیاز تمامی واحدهای نانوایی را توزیع کند. “

وی خاطرنشان کرد: تا اول بهمن ماه سهمیه آرد را بین تمامی نانوایی ها توزیع کرده ایم اما متاسفانه بسیاری از افراد فرصت طلب نانوایی را تعطیل و آرد را انبار کرده اند.

روز پنجشنبه موج جدیدی از بارندگی به استان وارد می شود و یخبندان همچنان بر استان حاکم خواهد شد، لذا در ساعات آینده منتظر غیرفعال شدن ستاد مدیریت بحران استان و مدیر و متولی این ستاد هستیم. رسیدن به نگرانی ها و مشکلات فراوان مردم در خیابان و اطراف رسیدگی کنید.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما