برای مبارزه با کرونا از این هشت ماده مغذی کمک بگیرید!



بر کسی پوشیده نیست که قوی نگه داشتن سیستم ایمنی به مبارزه با بیماری کمک می کند، اما با ورود به سومین سال اپیدمی Cove 19، سیستم ایمنی بدن ما نیاز به دریافت مواد مغذی بیشتری دارد. هیچ داروی تجویزی وجود ندارد که جریان احساسات را متوقف کند، اگرچه می توان اثرات آنها را محدود کرد.

به گزارش پرشیا، با این حال، خوردن روزانه برخی مواد غذایی و رعایت نکاتی که می تواند به محافظت از بدن در برابر ویروس کمک کند، شانس ما را برای ایمن ماندن از ویروس و مبارزه با کووید 19 افزایش می دهد و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت شدید را افزایش می دهد. در این گزارش به شما توضیح خواهیم داد که چه چیزی در این مسیر به شما کمک می کند:

1. سبزیجات رنگارنگ بخورید

یک نوع میوه یا سبزی به تنهایی نمی تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند، بنابراین متخصصان تغذیه معتقدند استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات و افزودن آنها به رژیم غذایی روزانه به حفظ سلامت بدن کمک می کند، من می توانم موثر باشم و سیستم را تقویت کنم. به سیستم ایمنی کمک کنید. طبق هرم راهنمایی غذایی، میزان سبزیجات برای بدن معمولاً 200 گرم در روز است که برای افراد بالای 70 سال، نوجوانان و کودکان کمتر است. بر اساس تحقیقات جدید، رنگ سبزیجات در طبقه بندی خواص آنها نقش دارد، بنابراین توصیه می شود برای سلامتی از سبزیجات با رنگ های مختلف استفاده کنید.

. استفاده از سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ سبز یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین سبزیجات هستند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. این سبزیجات مرغوب از یک طرف سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و از طرف دیگر کالری کمی دارند، بنابراین استفاده از آنها در برنامه غذایی روزانه فواید زیادی برای بدن دارد. اسفناج، موز، کلرد یا برگ کلرد سبز، برگ چغندر و برگ شلغم از جمله این سبزیجات هستند.

3. انواع میوه بخورید.

به گفته محققان، برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید حداقل دو میوه در روز مصرف کرد. یکی از موثرترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی، خوردن انواع میوه های مفید مانند انار، آناناس، موز، سیب، کیوی، لیموترش مانند گریپ فروت و پرتقال است.

کیوی

لوبیا سبز، لوبیا سیاه و حتی پوست قهوه ای کیوی سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فولات، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند و ویتامین C 273 را در طول روز برای بدن تامین می کنند.درصد تامین می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی است، حاوی ویتامین C، ویتامین A، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین حاوی ویتامین های گروه B، روی، مس و آهن است که همگی باعث بهبود ایمنی می شوند.

4. تاریخچه

خرما یکی از غذاهای مفید ویتامین ها، مواد معدنی و گیاهان است. حاوی مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین های گروه B، نیاسین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین است. همچنین سرشار از ویتامین های A، K، کاروتن، لوتئین و گزانتین است. حاوی فیبر زیادی است و وجود مواد معدنی فراوان در این غذا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

5. تخم مرغ

متخصصان تغذیه می گویند افراد می توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه یک یا دو عدد تخم مرغ به رژیم غذایی خود اضافه کنند. یک تخم مرغ بزرگ می تواند ۲۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده سلنیوم را تامین کند. زرده تخم مرغ سرشار از چربی، کلسترول، آهن، کلسیم، فسفر، روی، ید، اسید فولیک و ویتامین های A، D، E، K و B12 است. زرده تخم مرغ مغذی تر از سفیده تخم مرغ است، اما پروتئین حاوی پروتئین، سدیم، پتاسیم و منیزیم بیشتری نسبت به زرده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ از رشد باکتری های مضر در معده جلوگیری می کند و زرده به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خاصیت ضد سرطانی دارد و به دلیل وجود برخی ایمونوگلوبولین ها که از فواید عمده تخم مرغ و بلدرچین است، سیستم ایمنی را تقویت می کند. در مقایسه با تخم مرغ های دیگر.

6. ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر بیشتر از ماست معمولی پروتئین دارد و حاوی مواد مغذی دیگری مانند کلسیم، پروبیوتیک ها، ویتامین B12 و پتاسیم است که همگی در بسیاری از عملکردهای بدن نقش کلیدی دارند. کارشناسان تاکید می کنند که افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود باید شروع به خوردن ماست یونانی کنند. ماست یونانی می تواند سطح بالایی از سلول های تقویت کننده سیستم ایمنی را ایجاد کند. باکتری های سالم موجود در ماست سلول های تقویت کننده سیستم ایمنی را مشخص کرده و میکروب های مضر را از بین می برند. میکروب های خوب نیز به بدن کمک می کنند تا مواد مغذی را به خوبی جذب کرده و سیستم گوارشی را تقویت کنند. این دو عامل در تقویت سیستم ایمنی مهم هستند.

7. آجیل

مغزها مانند گردو، بادام و پسته سرشار از چربی های سالم و مواد معدنی مانند روی، مس و سلنیوم هستند. تخم کتان، تخمه آفتابگردان و حتی تخمه هندوانه نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به بهبود سلامت افراد کمک می کند. آجیل و مغزها یک میان وعده بسیار سالم هستند که به دلیل ارزش غذایی بالا می توانند به سالاد اضافه شوند. پزشکان معمولا خوردن انواع آجیل کامل را توصیه می کنند تا تمام مواد مغذی به بدن برسد و سیستم ایمنی بهتر تقویت شود.

8. سیر

سیر یکی دیگر از منابع مهم آنتی اکسیدان است که می توان از آن برای مبارزه با میکروب ها استفاده کرد. سیر علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به جذب مواد معدنی نیز کمک می کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سیر مصرف می‌کنند کمتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند و 70 درصد افرادی که از سرماخوردگی رنج می‌برند نسبت به افرادی که سیر نمی‌خورند، مدت کوتاه‌تری برای بیماری دارند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم