fastescobanner

ترک اعتیاد با جراحی مغز؛ غیر ممکن و ممکن است

[ad_1]

برترین ها: اخیرا عکسی در فضای مجازی منتشر شده که در آن از ترک اعتیاد از طریق جراحی خبر داده شده است. بر اساس ادعاها در آمریکا، روش جدیدی برای ترک اعتیاد برای رفع وضعیت روانی فرد معتاد از طریق جراحی مغز پیشنهاد شده است. همچنین ادعا شده است که مردی که 18 سال معتاد بوده تحت عمل جراحی قرار گرفته و طبق آزمایشات انجام شده این مرد کاملاً تمیز است و دیگر تمایلی به مصرف مواد ندارد. امروز این مقاله فرصتی است برای بحث در مورد روش های سم زدایی. با ما بمان

ترک اعتیاد

چه چیزی باعث اعتیاد می شود؟

انواع محرک ها می توانند باعث معتاد شدن افراد یا بازگشت به شیوه های مخرب قدیمی شوند. علل یا زمینه های اعتیاد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در اینجا برخی از علل رایج وجود دارد:

  • احساسات منفی (خشم، غم، ضربه یا استرس)
  • احساسات مثبت (می خواهید بهتر از آنچه هستید باشید)
  • ناراحتی جسمی (عواقب اعتیاد یا درد جسمانی)
  • تست خودکنترلی (“من فقط می توانم یک سیگار بکشم و وسوسه نشم”)
  • مشاجره با دیگران (مشاهده با همسر، خانواده یا دوستان نزدیک خود)
  • فشار جامعه بر مصرف (با توجه به مصرف مواد مخدر غیر معمول نیست)
  • مهمانی کنید و اوقات خوبی را با خانواده و دوستان سپری کنید

ترک اعتیاد

پرسیدن؛ مهم ترین مرحله ترک است

گرچه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماری هاست، اما اگر فردی تمایل واقعی به ترک و درمان اعتیاد داشته باشد و رویکرد صحیحی برای ترک اعتیاد داشته باشد، درمان می شود، اما اگر هنوز به درستی تشخیص داده نشده باشد، می داند که عمق مشکلات و عوارض اعتیاد خیر، تمایل واقعی به درمان ندارد و تمایل بیشتری به ادامه روند سم زدایی دارد. متأسفانه، هر گونه درمانی بی اثر خواهد بود. در ادامه به بررسی روش های مختلف ترک اعتیاد می پردازیم. فقط به یاد داشته باشید همانطور که گفتیم مهمترین قدم برای ترک اعتیاد داشتن میل فرد است. در غیر این صورت، در بیشتر موارد، تلاش بیهوده خواهد بود.

ترک اعتیاد

راه های ترک اعتیاد

راه های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که ممکن است بسته به نوع داروی مورد استفاده متفاوت باشد. فرقی نمی کند که بیمار سخت ترین یا آسان ترین روش را انتخاب کند. برعکس، هدف اصلی این است که بهترین راه برای رهایی از اعتیاد بدون بازگشت را انتخاب کنیم تا بیمار در این دوران سخت به وضعیت اولیه خود برنگردد.

رها شدن ناگهانی یا سقوط آزاد

در این روش معمولا با قطع ناگهانی دارو، بیمار را هل می دهند و از استفاده از روش هایی مانند استراحت در بستر جلوگیری می کنند. این نه تنها یک عمل خوب است، بلکه می تواند منجر به مرگ فردی شود که به مواد مخدر معتاد شده است. معمولا افراد پس از رهایی از این شرایط در اولین فرصت مجددا به پزشکی مراجعه می کنند و بیماری درمان نمی شود.

به این روش تعطیلات یابویی نیز می گویند. به همین دلیل این روش ترک اعتیاد را ترک یابوی می نامند که در واقع عوارض و دردهای ناشی از تخلیه سریع مواد را به حدی تحمل می کند که حیواناتی مانند یابو به قدرت و قدرت نیاز دارند اما بهتر است. به جای این کلمات ناآشنا از کلمات استفاده کنید. برای استفاده از سقوط آزاد بگذارید.

در این روش ترک سیگار به دلیل سوء مصرف مواد، فاز واکنش های واضح به مدت 1 تا 2 هفته بسیار سخت و خسته کننده خواهد بود، اما غیرممکن نیست و افرادی هستند که از این عوارض رنج می برند. بزرگترین عیب این روش این است که یک شوک جسمی و روحی ویرانگر به بیمار نفوذ می کند.

ترک اعتیاد

اعتیاد را به آرامی ترک کنید

یکی از بهترین و اصولی ترین راه های ترک اعتیاد، ترک آهسته مواد مخدر است. در این روش با کمک متخصصین به تدریج دوز داروی به دست آمده کاهش می یابد. پس از گذشت زمان لازم، بدن فرد سم زدایی شده و اعتیاد به طور کامل درمان می شود. شانس موفقیت در درمان ترک اعتیاد بدون تکرار این روش بسیار بالاست.

به آرامی یا به روش سنتی، مثلاً مقداری تریاک یا آب میوه را در یک قوطی آب حل کنید و سپس به جای خوردن غذا، روزانه این شربت را بخورید و به جای مقداری که خورده اید آب اضافه کنید تا شربت رقیق شود.

اگر دوز دارو در شربت اولیه طوری انتخاب شود که ظرف 15 روز پس از مصرف دارو به صفر برسد، در واقع همان ترک خوردگی سقوط آزاد است، اما در صورت مصرف بیش از حد و به مقدار، ماندگاری دارد. از شربت این کار نتایج خوبی را برای بیش از 40 روز به صورت می دهد و عوارض جانبی کمتری دارد. بسیاری از بیماران معتاد از روش سنتی ترک و کاهش تدریجی مصرف مواد استفاده کرده اند و نتایج حاصل شده است.

روان درمانی اعتیاد

اعتیاد در اثر عوامل مختلفی از جمله افسردگی، فروپاشی خانواده و جامعه، بدتر شدن زندگی و غیره ایجاد می شود. در تمام این موارد، فردی که معتاد به مواد مخدر است، ابتدا باید به این نتیجه برسد که باید مصرف مواد را متوقف کند. کلینیک های روانپزشکی ترک اعتیاد همیشه بهترین مکان برای ترک هستند، زیرا از روان درمانی و مشاوره در کنار سایر روش ها استفاده می کنند. روانشناسان علاوه بر رسیدگی به علل و علل اعتیاد، به بیمار می آموزند که چگونه در مقابل وسوسه ها و تمایل به استفاده مجدد از مواد مخدر مقاومت کند.

ترک اعتیاد

ترک اعتیاد با داروهای کمکی

در برخی موارد از داروهایی مانند مواد افیونی برای آزادسازی آن استفاده می شود. این داروها به خودی خود اعتیادآور هستند و هرگز نباید بدون تجویز پزشک مصرف شوند. داروها تنها در صورتی می توانند مفید باشند که همراه با روانپزشکی تحت نظر پزشک استفاده شوند.

آیا اعتیاد می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد؟

درمان وابستگی جسمانی به مواد مخدر که در جامعه به عنوان سم زدایی و ترک اعتیاد نیز شناخته می شود، در مواردی که بیمار تحت ارزیابی پزشکی مناسب قرار نگرفته و استانداردهای آزمایشات یا خدمات پزشکی و پرستاری را رعایت نمی کند، ممکن است با خطرات جدی همراه باشد. . در غیر این صورت سم زدایی سلامت فرد را به خطر نمی اندازد.

ترک اعتیاد

بهترین راه برای ترک اعتیاد

قطع آهسته و آهسته دارو علاوه بر این یکی از ابتدایی ترین روش هاست، اما معمولاً به تنهایی جواب نمی دهد. در واقع می توان گفت استفاده از تمامی روش ها در کنار هم و بهترین انتخاب زیر نظر کلینیک تخصصی سم زدایی. فرقی نمی کند الکل را کنار بگذارید یا مواد سنگینی مانند هروئین. اصولاً روند درمان را ارتقاء می دهد و انگیزه بیمار را افزایش می دهد و به تأثیرگذاری بر روند ترک اعتیاد کمک می کند.

ترک اعتیاد

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما