fastescobanner

تلگرام – مدیریت فضای ذخیره سازی در زومات

[ad_1]

اگر احساس می کنید که تلگرام فضای زیادی را از دستگاه شما اشغال کرده است، وقت آن رسیده است که فضای ذخیره سازی تلگرام خود را مدیریت کنید. در مطلب قبل با نحوه مدیریت مصرف اینترنت تلگرام آشنا شدید. به جرات می توان گفت که با غیرفعال کردن دانلود خودکار فایل های رسانه ای ذکر شده در این مقاله، می توانید استفاده از فضای ذخیره سازی تلگرام را تا حد زیادی کنترل کنید. بنابراین بد نیست قبل از استفاده از روش هایی که در مقاله بعدی توضیح داده ایم به مقاله نگاه کنید راه های کاهش مصرف اینترنت در تلگرامآ بزنش

تنظیمات حافظه و فضای ذخیره سازی در تلگرام

در آیفون، برای وارد کردن تنظیمات ذخیره سازی از برگه سفارش نظر داده ها و ذخیره سازی ضربه زدن. در گزینه صفحه بعد استفاده از ذخیره سازی انتخاب کنید.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

در اندرویدبرای دسترسی به تنظیمات ذخیره سازی، روی نماد سه خط در سمت چپ بالای صفحه تلگرام ضربه بزنید و وارد کنید. سفارش بودن. در صفحه تنظیمات داده ها و ذخیره سازی سپس گزینه صفحه بعدی را لمس کنید. استفاده از ذخیره سازی انتخاب کنید.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

زمانی را برای قرار دادن رسانه در تلگرام اختصاص دهید.

در صفحه استفاده از فضای ذخیره سازی می توانید تنظیمات ذخیره سازی را مشاهده کنید. قسمتی در بالای این صفحه وجود دارد. رسانه ها را حفظ کنید می بینید که می توان آن را برای سه روز، یک هفته، یک ماه و برای همیشه تنظیم کرد. با انتخاب بازه زمانی در این قسمت، تلگرام به صورت خودکار فایل های رسانه ای را که ندیده اید اما به صورت خودکار دانلود شده اند حذف می کند.

تمام این داده ها روی سرورهای تلگرام باقی می ماند (مگر اینکه مخاطب یا صاحب کانال و گروه آن ها را حذف کند) و در صورت نیاز می توانید دوباره آن ها را دانلود کنید. با تعیین فاصله زمانی تا ابد تلگرام هیچ فایلی را که به صورت خودکار دانلود کرده اید یا به صورت دستی دانلود کرده اید پاک نمی کند.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

حداکثر مقدار کش را در تلگرام آیفون تنظیم کنید.

اشتراک گذاری حداکثر اندازه حافظه پنهان در آیفون، این امکان را به کاربران می دهد که حداکثر اندازه کش یا کش را قبل از پاکسازی خودکار در 5 گیگابایت، 20 گیگابایت، 50 گیگابایت و بدون محدودیت تنظیم کنند. با تنظیم این گزینه، زمانی که مقدار کش تلگرام به میزان دلخواه شما برسد، تلگرام به صورت خودکار رسانه های قدیمی را حذف می کند.

با تعیین محدودیت هیچ محدودیتی وجود ندارد تلگرام هیچ محدودیتی برای پول نقد شما اعمال نمی کند که ممکن است بعد از مدتی گوشی شما پر شود.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

مشاهده و حذف رسانه در حافظه

در این قسمت می توانید میزان حافظه هر یک از رسانه ها اعم از فیلم، عکس، فایل های صوتی، استیکرها و اسناد را ببینید و هر کدام را که نیاز ندارید انتخاب کرده و از گوشی خود حذف کنید. با انتخاب گزینه Clear Telegram Cash، نوع رسانه مورد نظر و سپس گزینه Clear به راحتی می توان این کار را انجام داد.

توجه داشته باشید که با حذف این داده ها، تمامی رسانه های موجود در چت ها روی سرورهای تلگرام باقی می مانند و در صورت نیاز می توانید دوباره آن ها را دانلود کنید.

حذف پایگاه داده محلی تلگرام در اندروید.

پایگاه داده محلی به کش تلگرام در اندروید اشاره دارد. گوشی های اندرویدی دارای دو قسمت حافظه تلگرام هستند. بخش اول به داده ها و رسانه های دانلود شده مانند فیلم، عکس و فایل های صوتی می پردازد که از طریق فایل منیجر گوشی نیز قابل دسترسی هستند. قسمت دوم که حاوی متن پیام ها و برخی اطلاعات دیگر است در کش تلگرام ذخیره می شود که قابل دسترسی نیست.

پاک کردن پایگاه داده محلی، متن پیام های کش را پاک می کند و آنها را فشرده می کند تا فضای ذخیره سازی داخلی پایگاه داده ذخیره شود. برای این کار بر روی گزینه Storage Usage Android در پایین صفحه کلیک کنید. پایگاه داده محلی را پاک کنید. است. پس از انتخاب این گزینه برای تایید پاک کردن ضربه زدن. تکمیل این فرآیند مدتی طول خواهد کشید. از آنجایی که تلگرام برای کار کردن به مقداری داده نیاز دارد، اندازه پایگاه داده هرگز صفر نخواهد شد.

مانند قبل، حذف پایگاه داده محلی به هیچ وجه پیام ها را از تلفن حذف نمی کند، اما هر بار که وارد یک چت می شوید، آنها را دوباره بارگذاری و کش می کند. مقدار کش در این بخش بستگی به میزان اسکرول شما در چت ها و بارگذاری مجدد پیام ها دارد.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

رسانه های مربوط به هر چت را به طور جداگانه در آیفون حذف کنید.

در تلگرام آیفون امکان حذف اطلاعات هر چت به صورت جداگانه وجود دارد. در پایین صفحه Storage Usage در آیفون بخشی به نام وجود دارد. چت ها همه چت‌های شما، از جمله چت‌های خصوصی، کانال‌ها و گروه‌ها، براساس حجم فهرست شده‌اند. در سمت راست نام هر چت می توانید میزان فضای آن را مشاهده کنید. اگر روی هر چت ضربه بزنید، جزئیات فضای استفاده شده برای هر نوع رسانه را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه می توانید نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ضربه بزنید. پاک کردن تمیزش کن

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

حذف کش چت در تلگرام اندروید.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

در اندروید، حذف داده‌های چت و میزان فضای هر چت به ترتیب فهرست نشده است. اما می توانید با کمک گزینه ها این کار را انجام دهید. حذف از حافظه پنهان به طور همزمان محتوای کش شده را از کانال ها و گروه ها حذف کنید، از جمله پیام های متنی و داده های چند رسانه ای. برای انجام این کار، روی کانال یا گروه مورد نظر ضربه بزنید و برای انتخاب آن مکث کنید (شما می توانید چندین کانال یا گروه را همزمان انتخاب کنید). سپس روی نماد نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه ها را انتخاب کنید. حذف از حافظه پنهان لمس می کند دکمه تایید حذف از حافظه پنهان ضربه زدن.

انتقال اطلاعات تلگرام به کارت حافظه در اندروید.

اگر گوشی شما دارای کارت حافظه جانبی (microSD) است، می توانید اطلاعات تلگرام را از حافظه داخلی دستگاه به کارت حافظه انتقال دهید. برای انجام این کار وارد شوید. سفارش به حرکت ادامه دهید داده ها و ذخیره سازی ضربه زدن. اگر از کارت حافظه استفاده می کنید، در بالای صفحه Data and Storage سه گزینه یعنی قسمت Disk and Network Usage را مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها Storage Path است. با انتخاب این گزینه می توانید مسیر ذخیره سازی که معمولا در کارت حافظه (گزینه دوم) در حافظه داخلی دستگاه (گزینه اول) ذخیره می شود را تغییر دهید.

مدیریت فضای ذخیره سازی تلگرام

***

با استفاده از روش های ساده ای که در بالا ذکر شد، می توانید فضای ذخیره سازی تلگرام را مدیریت کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر در مورد هر روشی برای مدیریت ذخیره سازی در تلگرام سوالی دارید، آن را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما