fastescobanner

توصیه های ریاست جمهوری به فرمانداران

[ad_1]

رئیس جمهور با اشاره به نقش و جایگاه استانداران در کشور گفت: مسئولیت اولیه دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی در درجه اول بر عهده استانداران است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار با استانداران سراسر کشور خواستار تغییرات جدی در اداره کشور برای رفاه حال مردم شد و گفت: این نیازها باید در اولویت قرار گیرد. از منابع موجود می توان به بهترین نحو برای رفع این نیازها استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه «دولت مردمی انقلابی طراحی شده است و تغییر از منظر تغییر صورت می‌گیرد»، گفت: تغییر حکومت نشان می‌دهد که تغییر استفاده از زور یک ضرورت است. امروز با تمرین و عمل مشترک مشکلات حل نمی شود و برای عبور از موانع و مشکلات پیش رو نیاز به حرکت جهادی است.

وی گفت: برخی نمی خواهند اهداف انقلاب اسلامی محقق شود. انقلاب را کم کنید یا متوقف کنید.

رئیسی گفت: امروز با گذشت 40 سال از تأسیس جمهوری اسلامی، اگر بخواهیم ببینیم انقلاب اسلامی به کجا رفته و باید به کجا برود، بهترین سند و راهنما برای ما قدم دوم است. از انقلاب، پس این سند باید حرکت جمعی ما را مستند کند. «و سرلوحه اقدامات ما شد.

وی با تاکید بر اینکه همه کارگزاران کشور و دستگاه های مختلف اداری باید دور هم جمع شوند و برای ایجاد تحولی چشمگیر در زندگی مردم همدل باشند، افزود: در نقاط مختلف کشور وفاق ایجاد کنید.

رئیس جمهور گفت: مسئولیت اصلی دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی بر عهده استانداران شماست. بیشترین بهره را از آن ببرید.

رئیسی افزود: جلسه استانداران جلسه بسیار خوبی است که در آن باید اولویت ها و نیازها را طبقه بندی کرد و با گفت و گو با وزرا و مسئولان بخش های مختلف دولت مسائل را حل کرد و نباید مانع از موانع اداری و مالی شود. . البته این امر مستلزم پیگیری مستمر استانداران است.

رئیس جمهور در این راستا برگزاری جلسات منظم و منظم ملی استانداران با وزرا و مدیران اجرایی را بسیار مفید و مفید خواند و گفت: موضوع تمرکززدایی و توانمندسازی استانداران باید در این جلسات مورد توجه قرار گیرد و نتیجه آن بررسی شود. باید مشتق شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تغییر رویکرد اداری در کشور با منطق موثر را از دیگر انتظارات مهم از دولت مردم دانست و گفت: فکر می کنم به شما کمک کنند. در نهایت تغییر رویکرد مدیریتی دستگاه های اجرایی بر عهده شماست و شما باید تصمیمات خود را به صورت مشورتی و به هر نحوی تحت تاثیر یا فشار دیگران، مدیر، بگیرید. برپایی. .

وی افزود: مردم باید احساس کنند که نظام حکومتی کشور موثر است و این احساس با حرف و دستور ایجاد نمی شود، بلکه نیاز به اقدام و عمل دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اطمینان حاصل کنید که به نیروهای بومی بها داده می شود و تمرکز خود را برای یافتن موثرترین نیروها گسترش دهید. چهره دولت باید بیشتر نمایان شود و این امر منوط به مشارکت و مشارکت مردم در تصمیم گیری، تصمیم گیری و اجرای تصمیمات است.

رئیسی افزود: با دلسوزان و نیروهای ذیربط، نخبگان و حتی نخبگان غیر وابسته به دولت و اساسا ارتباط مستمر با جریان نخبگان در مردم، به مظهر حکومت داری تبدیل شود، جلسات منظم و منظم داشته باشید. “

رئیس‌جمهور در ادامه به استانداران توصیه کرد از مسئولان دستگاه‌های حاکمیتی در جلسات کشوری خود دعوت و در مورد مسائل مربوط به آن بحث و گفتگو کنند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امروز مردم در پرداخت حقوق احساس بی عدالتی و تبعیض می کنند، گفت: قابل حذف است و بقیه نیاز به ویرایش دارند. یا قانون را تصویب کنید «هر دو اقدام در حال پیگیری است و در حال انجام است و این دولت معتقد است یکی از مهمترین جلوه های عدالت اجرای عدالت در پرداخت حقوق است.

وی در ادامه مبارزه با کرونا و رسیدگی به معیشت مردم را از اولویت‌های امروز کشور دانست و افزود: اقدام کنید و یک ساعت آن را رها نکنید. تاخیر انداختن. منتظر اقدام مرکز نباشید و از استان محل کارتان شروع به حل مشکل کنید.

رئیس جمهور گفت: اجازه ندهید هیچ کارگری حتی با یک روز تاخیر حقوق بگیرد. مراقب پرداخت به موقع حقوق ها بخصوص در ایام عید باشید.

وی گفت: دولت مردم باید صادق باشد و قول دهد که به وعده های خود عمل نخواهد کرد. با مردم در میان بگذارید تا اعتماد مردم به صداقت دولت خدشه دار نشود. این دولت وظیفه خود می داند که نظام را خنثی کند و تلاش های دشمن برای اثبات عملکرد جمهوری اسلامی را ناکام بگذارد.

رئیس جمهور همچنین از استانداران خواست تا در امر مبارزه با قاچاق کالا و ساماندهی بازارچه های مرزی توجه ویژه داشته باشند.

رئیسی افزود: از همه مسئولانی که برای اجرای دستور آزادسازی سواحل تلاش کردند صمیمانه تشکر می کنم و باید تاکید کنم که این دستور تسریع کننده و منطبق است و اجرا این توقع را برای مردم ایجاد کرده است که این دولت می تواند کار بزرگی انجام دهد. باید اقدام فوری و قاطع انجام داد تا موضوع قاچاق کالا و تنظیم بازارچه های مرزی به سرعت و قاطعانه مطرح شود و افزایش یابد.

رئیسی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک عید سعید فطر به پیامبر اسلام (ص) روز مبعث را بزرگترین نعمت از جانب خداوند برای هدایت بشر به منظور عادلانه شدن مسیر زندگی و پیشرفت بشر برشمرد. . : برداشتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی (ره) از میان مکاتب متعددی که مدعی نجات انسان هستند، پرچم قیامت را که پرچم عدالت و عبادت بود برافراشتند، افزودند: بر اهداف قیامت باشید. اما انقلاب اسلامی علیرغم میل و نیت آنها به جهان اهمیت زیادی داد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر کشور و چند تن از استانداران نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما