fastescobanner

جدایی کتاب مقدس از کشاورزی اسرائیل می تواند به کشاورزان غزه کمک کند. آنها منتظرند

[ad_1]


کشاورز مروان ابو صلاح در رفح، در جنوب شهر غزه، سیب زمینی را از زمین خود می چیند.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

رفح، نوار غزه – کشاورزان فلسطینی در غزه به ریتم تقویم یهودی پایبند بوده و مشتاقانه منتظر این لحظه هستند.

هر هفت سال، کتاب مقدس به کشاورزان در سرزمین مقدس دستور می دهد که مزارع خود را استراحت کنند (لاویان 25). یک شنبه کشاورزی در تمام طول سال، به نام اسمیتا در عبری، این توالی سقوط آغاز شد.

اکثر کشاورزان اسرائیلی در حال شخم زدن مزارع خود هستند. اما برای کمک به تغذیه پیروان سخت‌گیر یهودی این سنت – بسیاری از جوامع افراطی ارتدوکس که حدود 13 درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند – اسرائیل قول داده است که محدودیت‌های سخت‌تر بر صادرات سبزیجات از نوار غزه تحت حاکمیت حماس را کاهش دهد.


به گفته وزارت کشاورزی اسرائیل، اسرائیل به کشاورزان منطقه محاصره شده اجازه می دهد تا خیار، کدو سبز، فلفل و یام را برای مصرف اسرائیل صادر کنند.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

به گفته وزارت کشاورزی اسرائیل، برای اولین بار از زمانی که گروه داعش در سال 2007 کنترل غزه را به دست گرفت، اسرائیل به کشاورزان منطقه محاصره شده اجازه می دهد تا خیار، کدو سبز، فلفل و یام را برای استفاده اسرائیل صادر کنند.

مروان ابو صلاح، کشاورز غزه، با اشاره به یهودیان متدین آن سوی باروها که هرگز آنها را ندیده است، می گوید: «هر هفت سال، سال مردم مذهبی است.

کشاورز 37 ساله دست برهنه خود را بر روی یک تپه شنی سرسبز – در لبه جنوبی غزه در نزدیکی مرز مصر – گذاشته و 9 سیب زمینی شیرین شل را بیرون می آورد. او می گوید: «طلای سرخ»، مانند یک پدر مغرور تازه متولد شده صورتی.


کارگران فلسطینی سیب زمینی های خود را تمیز می کنند تا آنها را برای صادرات به کرانه باختری آماده کنند.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR


کارگران فلسطینی سیب زمینی های خود را تمیز می کنند تا آنها را برای صادرات به کرانه باختری آماده کنند.

فاطمه شبیر برای NPR

اسرائیل هر هفت سال یک بار درهای خود را بازتر می کند

غزه می تواند منبع ایده آل میوه و سبزیجات برای اسرائیل باشد اسمیتا سال اجرا از سپتامبر 2021 تا سپتامبر 2022. این نزدیکی است، قیمت‌های آن ارزان است و طبق سنت یهودی، فلسطینی‌ها 3000 سال پیش بر اسرائیلیان باستان حکومت می‌کردند، بنابراین بسیاری از خاخام‌های ارتدکس آن را فراتر از مرزها می‌دانند. آزاد از سرزمین مقدس و سال استراحت اجباری طبق کتاب مقدس.

اما 14 سال درگیری مانع از تولید بیشتر غزه شده است.

در سال 2007، حماس که توسط اسرائیل و غرب به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود، غزه را از تشکیلات خودگردان فلسطینی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، بیرون راند. از آن زمان، اسرائیل و مصر تحریم‌هایی را علیه منطقه اعمال کرده‌اند، محدودیت‌های شدیدی را برای سفر و تجارت خارج از غزه وضع کرده‌اند و صادرات محصولات را کاهش داده‌اند.


برای این سال اسمیتااسرائیل علاوه بر گوجه فرنگی و بادمجان، محصولات دیگری از جمله فلفل و سیب زمینی را به فهرست واردات سبزیجات مورد تایید خود از غزه اضافه کرد.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

برای اولین بار از زمان جنگ ویرانگر حماس و اسرائیل در سال 2014، اسرائیل درها را به کشاورزان غزه باز کرد تا محصولات خود را به اسرائیل و فلسطینیان در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل صادر کنند. در سال 2015، تنها گوجه فرنگی و بادمجان در اسرائیل مجاز به نمایش در قفسه های سوپرمارکت برای خریداران یهودی افراطی ارتدوکس در طول سبت کشاورزی بود.

وقتی که اسمیتا با نزدیک شدن به پایان سال، کشاورزان غزه شگفت زده می شوند: به گفته گیشا، یک گروه حقوقی اسرائیلی که برای آزادی رفت و آمد شهروندان غزه لابی می کند، اسرائیل اجازه داده است که گوجه فرنگی و بادمجان سال به سال بیاید. اسرائیل همچنین اجازه فروش توت فرنگی غزه را به کرانه باختری داده است.

برای این سال اسمیتااسرائیل علاوه بر گوجه فرنگی و بادمجان، انواع دیگری را نیز به فهرست واردات سبزیجات مورد تایید خود اضافه کرد – از فلفل گرفته تا سیب زمینی شیرین. کشاورزان فلسطینی نمونه‌های محصول را برای بازرسی بهداشتی به اسرائیل ارسال کردند و انتظار داشتند که فروش در سپتامبر، آغاز سال نو یهودیان آغاز شود.

کشاورزان همچنان منتظرند.


کارگران فلسطینی در غزه سبزیجات را برای صادرات به کرانه باختری آماده می کنند. به آنها وعده داده شد که فرصتی برای صادرات به اسرائیل فراهم کنند، اما بی تاب شده اند. برخی به انتظار فروش زیاد در اسرائیل، محصولات اضافی کاشتند و یا محصول را دور ریختند یا آن را ارزان در بازار محلی فروختند.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

هول آپ چیست؟

وزارت کشاورزی اسرائیل از طریق ایمیل به NPR گفت: “به زودی شروع می شود.”

گیشا می گوید که مقامات کشاورزی اسرائیل ادعا می کنند که محصولات غزه هنوز مورد نیاز نیستند زیرا ترکیه در حال تامین بازار فعلی است. اسمیتا تقاضا. مصر و اردن همچنین سبزیجات اضافی را در طول سال استراحت کتاب مقدس به اسرائیل عرضه می کنند و برخی از جوامع یهودی افراطی ارتدوکس محصولات مزارع متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری را می پذیرند.

مذاکرات آتش بس با میانجیگری مصر بین اسرائیل و حماس نیز می تواند منجر به تاخیر در صادرات غزه شود.

«تمام جنبه‌های سیاست الحاق اسرائیل به غزه، از جمله مواردی که می‌تواند بیرون بیاید اسمیتا تانیا هری، مدیر گیشا گفت: سال به مذاکرات جاری با حماس بر سر آتش بس طولانی مدت و توافقنامه زندانیان گره خورده است. – شهروندی در باریکه بودن برای منافع سیاسی خود، زیر پا گذاشتن تعهدات خود در حمایت از حقوق بشر، نه تجارت بین آنها.


اسرائیل از سال 2008 اجازه واردات گوجه فرنگی غزه را داده است اسمیتا در سال 2015. کشاورزان غزه به الزامات کشاورزی اسرائیل برای برداشتن ساقه گوجه اعتراض کردند و گفتند که این امر باعث از بین رفتن محصول شده است.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

کشاورزان احساس می کنند در دام افتاده اند

کشاورزان زاغه بی پناه شده اند. برخی محصولات اضافی را چند ماه قبل به انتظار فروش بزرگ در اسرائیل کاشتند و یا درآمد بالقوه را از دست دادند و محصول را دور ریختند یا آن را ارزان در بازار محلی فروختند.

ابوصلاح می‌گوید: «ما شروع به کاشت گوجه‌فرنگی و کدو سبز کردیم زیرا متوجه شدیم تقاضای زیادی وجود خواهد داشت. آنها به ما خیانت کردند.

کشاورزان غزه آن را در فهرست طولانی شکایات علیه اسرائیل گنجانده اند. اسرائیل نه تنها محدودیت هایی را برای محصولات خارجی اعمال کرده است، بلکه علف کش هایی را نیز در مرز با غزه پاشیده است تا پوشش گیاهی متراکم را از بین ببرد و مناطق مرزی را در معرض نظارت امنیتی قرار دهد. کشاورزان می گویند این سم در برخی از زمین های قابل کشت باقی مانده در مناطق پرجمعیت رشد می کند.


هنگام مصاحبه، دهقانان غزه به خوبی در منطق مذهبی در پس آن چیزی که آنها آن را «سال دینداران» نامیدند، آشنا نبودند و برخی سنت یهودی را به عنوان دستور خرید محصول از دشمنان به اشتباه تعبیر می کنند.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

دین و اقتصاد بازی می کنند

در اسرائیل، اتکای سابق به تولید غزه اسمیتا در میان جوامع مذهبی یهودی، شکافی بین کسانی که به سخت‌ترین اعمال مذهبی پایبند هستند و مخالفان حمایت از اقتصاد منطقه که توسط دشمن اسرائیل حماس اداره می‌شود، وجود داشته است.

هنگام مصاحبه، کشاورزان غزه در منطق مذهبی پشت آنچه که آنها «سال مذهبی‌ها» می‌نامند، ماهر نبودند، و برخی سنت یهودی را به‌عنوان دستوری برای خرید محصول از دشمنان خود هر هفت سال یک بار به اشتباه تعبیر کردند. تمرکز کشاورزان بر مذهب نبود، بلکه بر فرصت کمیاب برای افزایش درآمد پس از سال‌ها ممنوعیت صادرات بود.

اگر شورش مذهبی نبود، کشاورزان غزه امسال بازار بسیار بزرگتری در اسرائیل پیدا می کردند.


یک کارگر فلسطینی برای سبزیجات آماده برای صادرات به کرانه باختری دعا می کند. پس از سال ها ممنوعیت صادرات، کشاورزان بر روی فرصت کمیاب برای افزایش درآمد خود تمرکز می کنند.

فاطمه شبیر برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فاطمه شبیر برای NPR

به گفته وزارت کشاورزی، تنها 3 تا 5 درصد از کشاورزان در اسرائیل اجازه دارند زمین های خود را مطابق با کتاب مقدس زراعت کنند. بقیه این ایده قانونی را پذیرفته اند، که توسط خاخام اعظم کشور تسهیل شده و توسط اکثر جوامع یهودی پذیرفته شده است: آنها زمین های کشاورزی خود را در تمام طول سال به غیر یهودیان می فروشند و طبق معمول رشد می کنند و می فروشند.

بنابراین مهندس راه برزیلی، وسلی اشمیت، 31 ساله، که پنج سال پیش با همسر یهودی خود به اسرائیل نقل مکان کرد، امسال مالک نمادین حدود یک میلیون جریب زمین کشاورزی اسرائیل شد.

خاخام می گوید برای حفظ اقتصاد کشاورزی پایدار اسرائیل اقدامات لازم است.

خاخام یدیدیا سینکلر، نویسنده، می گوید: «همه می دانند که این یک راه گریز است سبت زمین، کتابی در مورد اسمیتا. اما این یک نوع خلأ است».

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما