دنیای مجازی «متاورس» کجاست؟


فیسبوک اخیراً نام خود را به «متا» تغییر داده و مفهوم ماتاوارس را معرفی کرده است، اما تفاوت دنیای مجازی «متاورس» با واقعیت مجازی و فناوری چیست؟

به گزارش ایسنا، شاید ماتاوارس به معنای نسخه های پیشرفته واقعیت مجازی بخشی از مردم باشد، اما برخی دیگر معتقدند این مفهوم به آینده اینترنت خواهد افزود.

در واقع، مقایسه ها استعاری هستند و واقعیت مجازی مانند مقایسه تلفن های اولیه با تلفن های اول و هوشمند امروزی است. اما روی برگه های رای نصب نمی شود، اما برای استفاده از آن باید برای ورود به دنیای دیجیتال استفاده کرد.

برخلاف واقعیت canonization مجازی که در درجه اول برای بازی استفاده می شود، در دنیای قدرت مجازی، انجام انواع فعالیت ها امکان پذیر است. از جمله این فعالیت ها، او به توانایی خود در کار، بازی، حضور در کنسرت، سینما رفتن و حتی گذراندن وقت با دوستان اشاره کرد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، در مورد Matavars می گوید: در Matavars می توانید هر کاری را که می توانید تصور کنید، با دوستان و خانواده انجام دهید، خودتان آن را انجام دهید، آن را انجام دهید، یاد بگیرید، بازی کنید، بخرید، ایجاد کنید، محتوای متفاوت بسازید و همه چیز. پیچیدگی‌های آزمایش‌هایی را که امروزه با تلفن همراه یا رایانه امکان‌پذیر نیست، احساس کنید. در آینده می توانید به سرعت به عنوان یک تصویر هولوگرام به مکان های مختلف تله پورت کنید، با دوستان خود به کنفرانس های مختلف بروید و والدین خود را در خانه پیدا کنید. تله‌پورتاسیون مفهوم اشاره‌کردن بین دو نقطه از فضا بدون اندازه‌گیری فضای مشترک بین دو نقطه دید است.

تصور کنید کنسرتی در گوشه‌ای از دنیا برگزار می‌شود و شما می‌توانید بدون خروج از خانه در کنسرت شرکت کنید و تمام اتفاقات لحظه‌ای واقعی و بدون هیچ بازیگری را تماشا کنید. این موضوع در واقع با کمک تصویربرداری بصری و انتقال آنها از طریق یک لنز واقعیت مجازی در اینترنت قابل بررسی است.

حضور کاربران در این دنیای مجازی از طریق آواتار انجام می شود. در واقع، مردم یک آواتار سه بعدی از خودشان می خواهند تا در این دنیای مجازی فعالیت کنند. به عنوان مثال، ما می توانیم از آواتارهای خود برای شرکت در یک جلسه استفاده کنیم. اگر از فضای مجازی استفاده می‌کنید، می‌دانید که هر شخصی یک حساب کاربری خاص دارد که علاوه بر نام معمول، یک نفر نیز در آن حساب وجود دارد. اما اکنون در دنیای ماتاوارس آواتارها نه تنها تجسم فیزیکی شما و ظاهر شما شبیه به هم است، بلکه می توانید آن را شخصی سازی کنید و طبق میل خود چیزهای دیگر را کشف و سازماندهی کنید.

فعالیت های فیس بوک نیز بخشی از «متاورس» است. ایده دنیای مجازی محور، «فضایی» موازی با دنیای فیزیکی که در آن زمان مفهومی خاص و تمرکز بر فناوری بود، امسال چهره این قلمرو و حرکت فیسبوک به سمت تغییر را تغییر داده است. گویای این موضوع است.

میلیون ها نفر ساعت ها و ساعت ها را در واقعیت مجازی سپری می کنند. علاقه به مالکیت مجازی به طور فزاینده ای افزایش یافته است و رمزارزا همچنان در سرفصل اخبار امروز است.

پلتفرم های مجازی سازی نیز در حال رشد هستند. نایک همچنین یک شرکت کفش ثبت شده در دنیای کفش مجازی است. ترکیب کارهای اداری، یادگیری محورهای ویدئویی و ارتباطات مجازی تنها گوشه ای از فعالیت های ما در فضای دیجیتال است.

کلمه ماتاوارز به چه معناست؟

این کلمه از ترکیب دو کلمه متا و جهان تشکیل شده است. ماتا به معنای فراتر و کیهان به معنای جهان و این کلمه در مجموع به معنای «فرجهان» است.

کلمه تشک در کتاب علمی-تخیلی Snow Crash به نیل استفنسون در سال نهم نسبت داده شده است و بخش های دیگر معتقدند که این کلمه در کتاب “بازیکن یک آماده” اثر ارنست کلاین در سال الهام گرفته شده است. شباهت‌هایی در فیلم‌ها و رمان‌های علمی تخیلی او مانند ماتریکس دیده‌ایم، اما ما شاهد آماده‌سازی شماره یک و رمان دوست‌داشتنی Snow Crash اثر نیل استفنسون بودیم. با این حال، این ایده بالغ تر از تخیل علمی در این کتاب ها است.

ارتباطات آنلاین در اواسط قرن دهم و در قرن دهم با ظهور عاشقانه ها و اولین فضاهای مجازی وجود داشت.

بازی “World of Warcraft” در اوایل دهه ده به یک عرصه اجتماعی برای میلیون ها نفر تبدیل شده است و این ارتباطات در بازی های دیگر نیز ادامه دارد. ارتباط امروز با Fortnite و چت کردن با دوستان از طریق بازی کنسول و بازی با آنها، به خصوص برای نسل جوان، یک تجربه عادی است.

غیرت زیاد در دنیای دیجیتال و دنیای فیزیک ما را در حوزه فعالیت، ثروت، تولید، خرید و اجتماعی شدن ایجاد کرده است. بین واقعیت مجازی، واقعیت افزوده یا استفاده از نظرات ساده تفاوتی قائل نمی شود. Matavars فضای اینترنت را تغییر خواهد داد.

جان ریچیتیلو، مدیر عامل پلتفرم یونیتی که سازنده نظرسنجی‌ها است، می‌گوید: «در دو سال آینده، عینک‌های هایتان را خواهید دید، البته فقط یک عینک آفتابی دنیای معمولی دارد. . از کنار یک رستوران رد می‌شوید و فهرستی از غذاها و نظرات دوستان در مورد غذا در همان سطح ظاهر می‌شود.

جالب ترین بخش در مورد اثر “Richitello” این است که شامل روابط انسانی است. حتی اگر دور باشید می توانید حضور خود را احساس کنید.

اگرچه فیس‌بوک قصد دارد امسال ۲ میلیارد دلار در محصولاتی که به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه می‌کنند سرمایه‌گذاری کند، این شرکت تنها شرکتی نیست که قصد ورود به جهان را دارد. در واقع، شش شرکت دارای نرم افزار و سخت افزار داخلی هستند که نیاز به نسل بعدی ارتباطات مجازی دارند. این شرکت ها عبارتند از گوگل، مایکروسافت، اپل و Valve.

گوگل

Google Cardboard احتمالا یکی از موفق ترین پروژه های واقعیت مجازی در تاریخ است. امسال، این شرکت که بعداً به یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فناوری تبدیل شد، از طرف مردم درخواست شده است تا از تلفن همراه خود در شکل خود استفاده کند. به گفته گوگل، این شرکت ده ها میلیون بازدید مقوایی در سراسر جهان ارسال کرده است و این برنامه بیش از 1 میلیون بار دانلود شده است.

مایکروسافت از “لنزهای واقعیت مجازی” Hololens رونمایی کرد امسال این شرکت از گروه دیگری از عینک ها رونمایی کرد که قیمت بیشتری داشتند و دوربین های دوچشمی بهتری داشتند.

اپل نیز یکی از معدود شرکت هایی است که وارد دنیای واقعیت مجازی شده است. به گفته تحلیلگران، این شرکت در معرض واقعیت های مجازی قرار خواهد گرفت و این شرکت تا 5 سال دیگر راه اندازی خواهد شد.

سوپاپ واقعیت مجازی یکی از قدرتمندترین عینک های موجود در بازار است. صفحه نمایش توضیح واضحی دارد و به نظرسنجی های بازی متصل است.

متا به تازگی از اولین نمونه دستکش هپتیک رونمایی کرده است که احتمالاً می تواند اشیای مجازی را در دنیای ماتاوارس ارائه کند، علاوه بر این که واقعیت مجازی این شرکت نیز دست ساز است و همه این موارد به این معنا نیست که ماتاوارس بیش از یک شبکه اجتماعی است.

استخر واقعاً در ماتاوارس است

کار روی زمین یکی از تنها چیزهایی است که می تواند به شما در امرار معاش کمک کند. کری تاتسو که 5 سال سن دارد و کارآفرین بوده است، بیش از 5 سال است که به طراحی، بازاریابی و فروش آواتار در یک بازی به نام Second Life می پردازد. این بازی در مدت 5 سال منتشر می شود و افراد حاضر در آن می توانند خرید کنند و واقعاً پول خرج کنند.

اکثر افرادی که از پتانسیل دنیای مجازی استفاده می کنند کاربران جوان هستند. به عنوان مثال، جاش اوکونولا، یک جوان نیجریه ای 4 ساله که در لندن تحصیل می کند، به مدت 3 سال است که روی چند پلتفرم روباتیک آنلاین کار می کند. و پس از چند سال موفقیت، اولین مشت هفت دلاری خود را از این پلتفرم کشف کرد. اگرچه این استخر مجازی فقط به شما امکان می دهد برای خریدهای دیجیتال هزینه کنید، اما بازی های مبتنی بر فناوری بلاک چین در چین فقط می توانند وقت خود را به صورت دیجیتالی دریافت کنند.

اینها فرصت‌های الهام‌بخشی برای جوانان است تا باور کنند که ابزاری برای کسب ثروت و کسب درآمد برای امرار معاش دارند.

ماتاوارس

معایب کیهان

اگر امید به حذف کودکان از نمایشگاه های دیجیتال با ظهور انسجام همزمان شود – این امیدها از بین می رود. مطالعه ای در آلمان نشان می دهد که استفاده از فضای مجازی و برگه های رای دست نویس نسبت به کودکان 3 تا 3 ساله نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است.

این موضوع مورد توجه والدین قرار گرفته است، زیرا آنها معتقدند فرزندانشان واقعاً زمان کمتری را در دنیا سپری خواهند کرد.

اگر امروزه نسخه فعلی اینترنت محبوب است، پس باید مراقب مشکلاتی که ممکن است در فضای مجازی با آن مواجه شویم مانند هک، هک، آزار و اذیت و توهین باشیم. از دیگر نگرانی‌های امنیت سایبری می‌توان به هوش مصنوعی و دیفتری و همچنین برخوردهای چهره به چهره اشاره کرد.

آیا این فناوری هنوز وجود دارد؟

واقعیت مجازی در گذشته راه درازی را پیموده است، با ایجاد دنیاهای دیجیتالی نیاز به اتصال پایدارتر و بهتر با موضوعی که اینترنت ممکن است قادر به حل آن باشد را افزایش داده است.

در حال حاضر همه چیز در مراحل اولیه است. جهان، اگر قرار است ایجاد شود، باید با حفره‌های فناوری آینده مبارزه کند و با تمرکز بر توسعه فناوری‌های بزرگ و دولت‌ها در سراسر جهان، حریم خصوصی، آزادی بیان و آسیب‌پذیری‌های آنلاین باید جدی گرفته شود. فکر کن و تصمیم بگیر مهم این است که بدانیم چه کسی مالک آن است، چه کسی مالک آن است و چه کسی آنها را هدایت می کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم