دیابتی ها از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند و از چه میوه هایی اجتناب کنند؟



خوردن میوه یکی از خوشمزه ترین راه ها برای رفع گرسنگی و دریافت مواد مغذی روزانه است. اما از آنجایی که بیشتر میوه ها حاوی قند هستند، این سوال مطرح می شود که آیا بیماران دیابتی می توانند با خیال راحت هر میوه ای را بخورند؟

به گفته انجمن دیابت آمریکا، خوردن همه میوه ها برای دیابتی ها تا زمانی که به این میوه حساسیت نداشته باشند مفید است. با این حال، همه میوه ها به یک اندازه خوب نیستند.

میوه مضر برای دیابتی ها

به گفته پزشکان، هیچ کس نباید میوه ها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کند. اما افراد مبتلا به دیابت باید میوه های زیر را به مقدار بسیار کم مصرف کنند.

* میوه های سرشار از قند

میوه هایی با شاخص گلیسمی بالا (GI) قند خون را افزایش می دهند. میوه هایی با شاخص گلیسمی بین 70 تا 100 قند بالایی دارند. این میوه ها شامل هندوانه، خربزه، خرمای خشک، آناناس و موز بسیار رسیده است. البته این میوه ها را می توان در مقادیر بسیار کم و محدود مصرف کرد.

* میوه غنی از کربوهیدرات

کربوهیدرات های موجود در میوه ها بر سطح قند خون انسان تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که افراد دیابتی باید در مصرف میوه این نکته را در نظر داشته باشند. میوه های غنی از کربوهیدرات شامل موز، انبه و میوه های خشک مانند خرمای خشک، کشمش و توت است.

میوه های مناسب برای دیابتی ها

دیابتی ها ابتدا باید میوه های تازه بخورند و هرگز از میوه های کنسرو شده یا منجمد حاوی قند استفاده نکنند. قندهای میوه طبیعی هستند و برای افراد دیابتی ضرر کمتری دارند، اما میوه های فرآوری شده حاوی قند مصنوعی اضافی هستند.

1. انواع مختلف توت

توت ها به عنوان یک غذای فوق العاده برای بیماران دیابتی در نظر گرفته می شوند. یک فنجان توت تازه حاوی 84 کالری و 21 گرم کربوهیدرات است. این میوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با بیماری های مختلفی مانند سرطان و بیماری های قلبی مبارزه می کند.

. گیلاس

آلبالو التهاب را تسکین می دهد و حاوی 52 کالری و 12.5 گرم کربوهیدرات در هر فنجان است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه به صورت تازه، کنسرو شده، منجمد یا خشک نیز موجود است. اما بیشتر میوه های کنسرو شده و منجمد حاوی قند اضافی هستند و برای بیماران دیابتی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است از این میوه تازه استفاده کنید.

3. هلو

یک هلو متوسط ​​حاوی 59 کالری و 14 گرم کربوهیدرات است و بهترین میوه برای بیماران دیابتی است. این میوه حاوی ویتامین C و پتاسیم است و متابولیسم بدن را تقویت می کند. افراد دیابتی می توانند این میوه را بدون دردسر بخورند.

4. زردآلو

یک رزماری حاوی 17 کالری و 4 گرم کربوهیدرات است. خوردن 4 عدد زردآلو در روز ویتامین A را تامین می کند. همچنین سرشار از فیبر است و میوه ای عالی برای بیماران دیابتی است.

5. سیب

یک سیب حاوی 95 کالری و 25 گرم کربوهیدرات است. سیب سرشار از فیبر است و همچنین حاوی ویتامین C است. پوست سیب بسیار مغذی است و حاوی آنتی اکسیدان های محافظ قلب است. این میوه برای افراد دیابتی مناسب است.

6. نارنجی

پرتقال منبع خوبی از ویتامین C است و برای بیماران دیابتی مفید است زیرا کربوهیدرات کمی دارد. یک پرتقال حاوی 15 گرم کربوهیدرات و 62 کالری است. پرتقال همچنین حاوی فولات و پتاسیم است که به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند.

7. گلابی

گلابی حاوی ویتامین K و فیبر است و بهترین میوه برای بیماران دیابتی است.

8. کیوی

کیوی حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین C است و یکی از آنها تنها 10 گرم کربوهیدرات دارد که این میوه را برای افراد دیابتی مناسب می کند.

خوردن میوه های سالم و پرهیز از میوه هایی که قند و کربوهیدرات بالایی دارند می تواند سطح قند خون را پایین و نرمال نگه دارد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم