fastescobanner

سیگنال های مغز را با رابط های عصبی بخوانید!

[ad_1]

امسال CES از یک رابط عصبی پرده برداری کرد که سیگنال های مغز کاربر را می خواند، اما حداقل در حال حاضر برای سرگرمی و بازی از آن استفاده می شود.

تصور کنید کامپیوتر بدون استفاده از انگشتان، صدا یا چشمان خود فرمان می دهد یا بازی می کند! این شبیه یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسد، اما برخی از شرکت های فناوری که بر روی فعالیت عصبی مغز کار می کنند، هر روز کمی به واقعیت نزدیک می شود و اندازه گیری ها را به سیگنال هایی تبدیل می کند که رایانه ها می توانند بخوانند.

یکی از این شرکت ها NextMind است که بیش از یک سال است نسخه ای از فناوری ذهن خوانی را برای توسعه دهندگان ارسال می کند. این فناوری اولین بار در نمایشگاه CES در لاس وگاس رونمایی شد.

رابط عصبی این شرکت یک دستگاه دایره ای سیاه رنگ است که می تواند امواج مغز را در صورت بسته شدن پشت سر کاربر بخواند. این دستگاه هنوز به طور کامل آماده عرضه نیست، اما به زودی وارد دنیای کالاهای مصرفی خواهد شد.

روابط عصبی توانایی پشتیبانی از طیف گسترده ای از فعالیت ها را در شرایط مختلف دارند. به عنوان مثال، شرکتی به نام Mudra پیکربندی را برای ساعت هوشمند اپل واچ ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می دهد با حرکت انگشتان خود یا فقط فکر حرکت انگشتان خود با دستگاه تعامل داشته باشند. این بدان معناست که کاربر با استفاده از این دستگاه می تواند بدون انجام هیچ کاری فیزیکی، موسیقی را پخش یا متوقف کند یا تماس برقرار کرده و پایان دهد.

این فناوری همچنین فرصت های عظیمی را برای در دسترس قرار دادن فناوری های مختلف در اختیار افراد دارای معلولیتی که در سایر روابط کاربری با مشکل مواجه هستند، فراهم می کند.

Next Mind روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز دارد. اسکات استین، خبرنگار فناوری، دستگاه خرده فروشی क 399 را با هدست واقعیت مجازی Oculus Quest و تجربه کار با این رابط عصبی را اضافه می کند، فقط با ذهن خود بازی می کند و سر بیگانگان را منفجر می کند. او می خواند: “خشن، اما دلربا”.

“Reset Mind” نشان می دهد که کاربر می تواند آنها را با تمرکز روی قسمت های خاصی از صفحه انتخاب کند. کاربر با کلیک بر روی آن یکی از آن بخش های چشمک زن را انتخاب می کند که در این صورت کلیک کردن تمرکز است که گاهی اوقات کمی طول می کشد.

استین رابط عصبی را یک تلاش معیوب می‌نامد، اما او همچنین می‌گوید که دستگاه در تشخیص اینکه کدام قسمت از صفحه نمایش را انتخاب کند بسیار خوب است. او گفت: «از پنج گزینه چشمک زن روی صفحه یا بیشتر، او واقعاً می دانست که من به چه چیزی نگاه می کنم.

چه بخواهید چه نخواهید، دستگاه هایی که می توانند مغز انسان را بخوانند به معنای واقعی کلمه وارد دنیای لوازم الکترونیکی مصرفی می شوند و در چند سال آینده باید به آنها عادت کنید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما