fastescobanner

طرز تهیه سالاد فتوش، یک سالاد جذاب لبنانی

[ad_1]

فراد سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین مواد غذایی در جهان است که عمدتاً به عنوان یک سرکوب کننده اشتها استفاده می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل ترکیبی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند. سالاد ترکیبی از انواع ادویه ها با سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و … است که معمولا سرد سرو می شود و علاوه بر سبزیجات، غذاهای دیگری مانند تخم مرغ، لوبیا پخته، گوشت و … پنیر و غیره برای افزایش ارزش غذایی آنها اضافه می شود و می توان آنها را به عنوان غذای اصلی مصرف کرد.

به گزارش فرارو، سالاد فتوش یکی از سالادهای لبنانی است و از محبوبیت خاصی برخوردار است. فتوشاپ ترکیبی از سبزیجات تازه است که از نان سرخ شده یا مرغ پخته استفاده می کند. این سالاد یک میان وعده عالی با نان تازه و سبزیجات است. این یک وعده غذایی کامل برای کسانی است که رژیم دارند یا حتی برای گیاهخواران. در ادامه این مطلب شما کاربران عزیز را با طرز تهیه سالاد فتوشاپ و نکات و تکنیک های مهم مربوط به تهیه آن آشنا می کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد عکس

نوشیدنی نان: 3 عدد
آب لیمو ترش: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: یک چهارم فنجان
رب انار: 1 قاشق غذاخوری

سوماک: 1 قاشق چایخوری

سیر: 2 حبه
آب انار: یک چهارم لیوان
دانه های انار: یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
کاهو: 1 بوته متوسط
خیار: 2 عدد
گوجه فرنگی متوسط: 1 عدد
تربچه: 2 عدد
نعنا و جعفری تازه: هر کدام یک چهارم لیوان
ساقه پیاز: 5 عدد

نکاتی در مورد مواد اولیه

نکاتی در مورد روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا در رژیم غذایی بسیاری از افراد جایگاه ویژه ای دارد. با این حال، به دلیل قیمت بالای روغن زیتون خالص، اغلب هنگام عرضه به بازار با روغن معمولی مخلوط می شود. در نتیجه کیفیت آن کاهش می یابد. بنابراین همیشه از کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند سوال می شود که چگونه روغن زیتون اصلی را تشخیص دهند. البته تعیین درجه خلوص روغن زیتون کار آسانی نیست. با این حال، کارشناسان سه روش زیر را برای یافتن روغن زیتون پیشنهاد می کنند:

1- برای انتخاب روغن خوب بهتر است ابتدا آن را بو کنید. بسته به نوع زیتون یا زمان برداشت، بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه باید روغن زیتون خوب باشد. پس اگر بوی فلز به مشام می رسد بدانید که روغن آن بد یا پوسیده است.

2- راه دیگر برای یافتن روغن زیتون اصل چشیدن آن است. اگر 1 قاشق چایخوری روغن زیتون را در دهان خود بریزید و آن را در دهان بگذارید و دم کنید، پس از چند لحظه تلخی شدیدی در گلو احساس خواهید کرد. گلویت را می سوزاند. در برخی موارد افراد به دلیل تند بودن روغن سرفه می کنند. فقط بعد از 1 دقیقه طعم تلخ از بین می رود و خوشمزه می شود. علاوه بر این، خوردن این روغن باعث ایجاد احساس چربی در دهان فرد نمی شود. خوردن روغن زیتون اولیه باعث می شود زبان شما در ابتدا شیرین و در پایان احساس تلخی و تحریک پذیری کند.

3- روش بعدی یافتن روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون ملاک خوبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به راحتی می تواند منجر به کلاهبرداری شود.

نکاتی در مورد رب انار

روغن زیتون

رب انار ربی است که از دانه های انار تهیه می شود و به دو صورت ترش و صاف در بازار موجود است. رب انار معمولا تیره رنگ است. اما زیاد سیاه نباشد که نشانه سوختن رب در هنگام پخت است. رب انار با کیفیت نباید خیلی سفت باشد. همچنین بوی ترش نباید وجود داشته باشد. برای تهیه این سالاد سعی کنید رب انار را از فروشگاه های معتبر یا رب انار خانگی و نظافت تهیه کنید.

طرز تهیه سالاد عکس

ابتدا نان پیتا را با چاقوی تیز یا قیچی خرد کنید. بهتر است نان را به مربع های کوچک تقسیم کنید. پودرهای نان را در ظرفی بریزید و دو قاشق چایخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نان به روغن آغشته شود. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و خرده نان ها را در سینی بچینید. سپس سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 5 دقیقه قرار دهید. (در صورت تمایل می توانید نان را با روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید.)

سالاد فتوش
سپس رب انار، آب لیمو ترش، دانه های خردل، سیر رنده شده، روغن زیتون، آب انار، نمک و فلفل را در ظرفی با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. حالا ظرف مورد نظر را برای سالاد آماده کنید. بعد از اینکه برگ های کاهو شسته و خرد شد، آن ها را خرد کرده و در ظرف سالاد بریزید. گوجه و خیار را نگینی خرد کرده و به کاهو اضافه کنید. نعنا، جعفری و حدود 5 برگ پیاز را خرد کرده و به سالاد اضافه کنید. تربچه را خرد کرده و روی بقیه مواد بریزید. در نهایت دانه های انار را روی سالاد بپاشید. مقداری سس روی سالاد بریزید و نان های ترد را روی کاسه سالاد بگذارید و بقیه سس را اضافه کنید. سالاد عکس خوشمزه شما آماده سرو است، برای لذت بردن.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما