fastescobanner

عبادات و مناسک روز سوم شعبان; ولادت امام حسین (ع)

[ad_1]

در رفتن در روز سوم شعبان سال چهارم هجری قمری، حضرت علی و فاطمه، دومین فرزندان برومند در خانه وحی و ولایت به دنیا آمدند. هنگامی که خبر ولادت آن حضرت به پیامبر اسلام (ص) رسید، به خانه حضرت علی (ع) و فاطمه (س) مشرف شد و نام هایی را برای آوردن نوزاد ذکر کرد. اسماء او را در پارچه ای سفید پیچید و خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برد.

روزی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حسین علیه السلام را بر دوش او نهاد و در جمع مردم فرمود: این حسین بن علی بهترین مرد امت من است. جدش محمد رسول الله صلی الله علیه وسلم از بزرگترین پیامبران و جدش خدیجه بنت خویلد از برترین زنان جهان در ایمان به خدا و رسول اوست. خدا و مادرش فاطمه زهرا بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم).

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد فضیلت ماه شعبان می فرماید: رجب شهر خدا، شعبان شهر و رمضان شهر امت است. رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است. وی همچنین گفت: شهروند شعبان رحمت الله علیه شهروند علی است. شعبان ماه من است، خدا رحمت کند کسى را که مرا به ماه کمک کند. در حدیثی دیگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «ماه شعبان ماهی است که اعمال انسان در اوج است و مردم از آن غافل هستند». همچنین از حضرت علی (ع) روایت شده است که فرمود: ماه شعبان ماه رسول خدا (ص) است.

در این روز نیز مانند بسیاری از ایام مبارک ذکر مستحبات ذکر شده است و به مناسبت سوم شعبان مستحبات این روز را گردآوری کرده ایم که در ادامه تقدیم شما می شود.

1- استحمام

2- روزه گرفتن

3- دعای روز سوم شعبان

محمد سرچشمه زمان است ولی زمان همان است زهر حرات و البته حطی، حطی، عشوه المطر، هشوا الرابر، ویکونوا نوینار، صلی الله الشیخ.

الله امام ارسول ایرسول ایرسولیٹ سوال Messorifications Motorized Messaghi Maha Maha Mahama Vehicle, Yasatak, Al-Thaghej, Location; خدایا به محمّد و آل او برس و ما را از مرگ او آگاه کن و با او با عزت و مرگ زندگی کنیم.
اللحم و قبرستان قبرستان ناسپاس و بی حرمتی و گذشت و حصن مادام لوتینا واقطله و الله و غم المدین موک المعادی الجم الزر ال. -جام الزار، الجم الزری، الزی، الزهی الزی۔
الحمدالله و لناحی نهمی محمد و لنا فیه و الحسین لحمید زن جده و جوجه تیغی من مونتهن دایسون به تورات نرسیدند و آمین آمین.

4- خواندن دعای امام حسین علیه السلام

الحمدالله آل محمد الجمان، ماسیو الجبروت، فوق العاده، مضاف الخاق، امداد العلاری، علی کاپی، سرگرد النهاد، صدیق الوحت، حسن البهاء، سرگرد ابیله، تخلق، تخلق. ، شهر لرمان مور دراویدیان شهر قزاق بنای تارتانه در قزاقستان و تارتانه نبیک پسر حبیبی محمد بن عبدالله وحیده به موازات ارکان علی وحاک لنا لنا من مارگا و گنج زنگ.

5- دعای شب سوم شعبان

شب سوم شعبان را این گونه دو رکعت نماز بخوانید.

6- استغفار

هفتاد مرتبه بگو: از خدا طلب آمرزش کنید که معبودی جز او نیست، بخشاینده مهربان.

7- صلوات فرستادن

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما