fastescobanner

(فیلم) فیل ها در دریایی از زباله!

[ad_1]

کارشناسان محیط زیست و دامپزشکان هشدار می دهند که زباله های پلاستیکی از محل های دفن زباله در شرق سریلانکا باعث مرگ فیل های محلی می شود.

به گزارش فرارو، حدود 20 فیل در هشت سال گذشته پس از خوردن زباله های پلاستیکی در یک زباله دانی در روستای پالاکادو در منطقه امپرا، در حدود 210 کیلومتری (130 مایلی) شرق پایتخت کلمبو، مرده اند.

نیهال پوشپاکومارا، دامپزشک حیات وحش گفت که بررسی حیوانات مرده نشان داد که آنها مقدار زیادی پلاستیک غیر قابل تجزیه را در سطل زباله بلعیده اند.

وی گفت: تنها چیزی که در کالبد شکافی دیدیم پلی اتیلن، بسته بندی مواد غذایی، پلاستیک، سایر مواد غیرقابل هضم و آب بود. فیل ها نمی دانستند چه غذایی می خورند و هضم می کنند.

فیل ها در سریلانکا مورد احترام هستند، اما آنها نیز در معرض خطر هستند. بر اساس اولین شمارش فیل در این کشور، تعداد آنها از حدود 14000 فیل در قرن 19 به 6000 در سال 2011 کاهش یافت.

آنها با از بین رفتن زیستگاه طبیعی آنها به طور فزاینده ای آسیب پذیر می شوند. بسیاری در جستجوی غذا به نزدیکی سکونتگاه‌های انسانی می‌روند و برخی توسط شکارچیان یا کشاورزانی که از از دست رفتن محصولات خود عصبانی هستند کشته می‌شوند.

پوشپاکومارا گفت که فیل های گرسنه به دنبال محل های دفن زباله می گردند و پلاستیک و همچنین اشیاء نوک تیز را می خورند که به دستگاه گوارش آنها آسیب می رساند.

سپس فیل ها از خوردن دست می کشند و آنقدر ضعیف می شوند که نمی توانند بدن سنگین خود را صاف نگه دارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، آنها نمی توانند غذا یا آب بخورند، که مرگ آنها را تسریع می کند.

در سال ۲۰۱۷، دولت بنگلادش اعلام کرد که زباله‌ها را در محل‌های دفن زباله نزدیک مناطق حیات‌وحش بازیافت خواهد کرد تا از خوردن زباله‌های پلاستیکی توسط فیل‌ها جلوگیری شود. همچنین گفته می شود برای دور نگه داشتن حیوانات در اطراف محل حصار برقی کشیده می شود. با این حال، هیچ یک از آنها به طور کامل اجرا نشده است.

به گفته مقامات، 54 منطقه حیات وحش در سراسر کشور وجود دارد که حدود 300 فیل در نزدیکی آنها پرسه می زنند.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما