fastescobanner

قاچاق سوخت با خودروهای سرقتی

[ad_1]

حسینعلی اکبری، دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان، وضعیت اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را رو به وخامت توصیف کرد و گفت: قاچاق در حال افزایش است، مشکل اصلی استان.

به گزارش ایلنا، اکبری با اشاره به افزایش قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اکثریت جوانان و بیکاران استان در حوزه قاچاق سوخت فعال هستند.

وی با اعلام اینکه هر هفته حداقل دو نفر بر اثر قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست می دهند، گفت: آمار واقعی جان باختگان در قاچاق سوخت بسیار بیشتر از این است و آمار کشته ها افزایش یافته است. “

دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان با اعلام اینکه گرسنگی و مشکلات مالی همه چیز را از مردم گرفته است، گفت: متأسفانه امروز قاچاق سوخت تنها منبعی است که می توان برای کسب درآمد سریع از آن استفاده کرد.

وی از مافیای قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اگر جوانان بیکار سیستان و بلوچستان برای خودشان قاچاق می کردند و تمام سود قاچاق سوخت در دست آنها بود مشکلی نبود اما متاسفانه امروز باندهای سازمان یافته از جوانان و بیکاران استان تشکیل شده است.

اکبری گفت: “قاچاقچیان سوخت ما از جوانان بی سواد گرفته تا دانشجویان و افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس را شامل می شود. پس بتوانید ادامه دهید. به امور روزمره خود رسیدگی کنید.” پاکستان قاچاق می شود.

وی با اعلام اینکه قاچاق سوخت توسط دلالان خودرو انجام می شود، گفت: مایه تاسف است که فارغ التحصیلان دانشگاهی با رتبه و معدل بالاتر به عنوان راننده و باربر در حوزه قاچاق سوخت کار کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان افزود: مزدوران قاچاق مشمول هیچ قانونی نیستند و اگر اتفاقی برای آنها بیفتد جان خود را از دست بدهند آسیب جسمی می بینند و در صورت معلولیت یا معلولیت هیچ قانونی از آنها حمایت نمی کند. یک خانواده پولدار از آنها محافظت خواهد کرد. آنها را از دست بده.”

وی در خصوص باندهای قاچاق سوخت نیز گفت: این باندها بین 50 تا 100 خودرو دارند و هیچ کدام پلاک، سند و مالک ندارند.

اکبری گفت: در زمینه قاچاق سوخت خودروهای باندها سرقت می شود، به سیستان و بلوچستان آورده می شود تا جوانان و بیکاران تامین شود و سوخت قاچاق تامین شود.خودرو، راننده یا مسافر به دست ماموران می رسد، نه کاغذی وجود دارد و نه اثری و هرگز نمی توانند این مافیا را دستگیر کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان افزود: زمانی که خودروهای سوخت قاچاق دزدیده می شوند و مالک نیستند، رانندگان جوان به عنوان قاچاقچی و سارق خودرو شناخته می شوند و قانون آنها را به رسمیت می شناسد و مافیای قاچاق هرگز پیدا نمی شود.

وی درباره آینده جوانان و بیکاران سیستان و بلوچستان هشدار داد: قاچاق سوخت به یک کار دردناک تبدیل شده که به راحتی می توان آن را به دست آورد، چرا که دولت در این سال ها هیچ کمکی به بیکاران نداشته است. به خصوص جوانان سیستان و بلوچستان قاچاق به تنها شغل بیکاران تبدیل شده است.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما