fastescobanner

قیمت موز در بازار 5 تا 7 هزار تومان است!

[ad_1]

تاجرت نیوز: هفته گذشته قیمت موز به کیلویی 45 هزار تومان رسید و میزان خرید این میوه نیز کاهش چشمگیری داشته است.

با توجه به افزایش تقاضا برای یام موز، در فروردین ماه امسال به 13 هزار تومان رسید و پس از مدتی ثابت ماندن در قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تومان، اما هفته گذشته قیمت آن به 45 هزار تومان در هر کیلوگرم رسید.

موز به کیلویی 45 هزار تومان رسیده است. مشاهدات میدانی نشان می دهد که افزایش قیمت موز منجر به کاهش شدید خرید مصرف کنندگان شده است.

یکی از میوه فروشان خیابان کارگر شمالی که موز را کیلویی 42 هزار تومان می فروشد، می گوید: «در میدان ترابر، موز کیلویی 35 هزار تومان است. او در واکنش به افزایش قیمت موز می گوید: دلیل نمی خواهد!

در کنار موز همه چیز گران می شود. دلار بالا می رفت، می گفتند دلار سکس نیست. یکی دیگر از میوه فروشان خیابان جامهوری که موز را کیلویی 40 هزار تومان می فروشد، می گوید موز را در میدان میوه و تره بار کیلویی 36 هزار تومان می خرد: «سال 85 روزی 100 کارتن می خریدم، موز می فروخت، قبلاً هم موز می فروخت. که مشتری پنج یا شش کیلو موز پنج هزار تومانی می خرید حالا که قیمتش را می فهمد می گوید شکمم را بخور!خرید تخمه موز زیاد شده است: «احتمالا بیش از 50 درصد مصرف کنندگان زیر کیلویی می خرند. دو عدد موز حدود 400 گرم وزن دارند. آنها در واقع دانه می خرند. درآمد ما نیز حول این فروش دانه های میوه می چرخد.

فروشنده دیگری در خیابان میرزای شیرازی موز را کیلویی 45 هزار تومان می فروشد: «از میدان میوه و تره بار کیلویی 38 هزار تومان خریدم و از نظر اقتصادی ارزانتر نیست. این میوه فروش با بیان اینکه خرید مشتریانش از چند کیلو به یک کیلوگرم رسیده است، هیچکس در جیب نمی تواند قیمت را به 45 هزار تومان برساند، می گوید: الان یک دانه موز بین 5 تا 7 هزار تومان است اما موز چه چیزی باعث می شود. خیلی گران؟

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار می گوید که حتی مغازه داران میدان مرکزی میوه و تره بار به ما پاسخگو نیستند. صنف ما هم به نوعی خریدار است و به دلیل گرانی موز واقعاً از بین رفته است. یکی از مسئولان اتحادیه می گوید: دلیل گرانی موز را کمبود عرضه می گویند. از سوی دیگر خریدار باید بهای نیروی کار را در میدان میوه و تره بار بپردازد که این امر باعث افزایش قیمت کالا می شود.» به گزارش کارگر، قیمت موز در میدان میوه و تره بار از 33 هزار تومان شروع می شود.

با توجه به افزایش تقاضا، قیمت موز در فروردین ماه امسال به 13 هزار تومان رسید و پس از مدتی ثبات نسبی در کیلویی 20 هزار تومان، هفته گذشته به 45 هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما