fastescobanner

مالی: ایران می خواهد منتفع شود

[ad_1]

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین هر چه زودتر از سر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه در گفت وگو با سی ان ان گفت: در آینده بسیار نزدیک باید به این نتیجه برسیم که دیگر راه حلی وجود ندارد و باید توافق کامل حاصل شود، مذاکره کنید. ” و قطعا وارد دوران استرس خواهیم شد.

انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه، آمریکا و ایران پس از مذاکرات طولانی در سال 2015 به توافق رسیدند.

ایران قول داده است در ازای لغو تحریم های آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های هسته ای خود را کاهش دهد. پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، جمهوری اسلامی یک سال بعد شروع به کاهش تدریجی تعهدات هسته ای خود کرد.

مذاکرات برای احیای بورژوازی پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا آغاز شد و هفتمین دور مذاکرات هفته گذشته به پایان رسید.

رابرت مالی، سفیر آمریکا در وین که مسئول مذاکرات غیرمستقیم با ایران است، گفت: امیدوارم مذاکرات به زودی از سر گرفته شود.

وی در بخش دوم سخنرانی خود مدعی شد که ایران به سمت تولید سلاح های هسته ای نزدیک می شود.

مالی گفت: “اگر آنها با سرعت فعلی خود ادامه دهند، تنها چند هفته باقی می ماند تا به این نتیجه برسیم که توافقی در مورد رستاخیز وجود ندارد.”

وی افزود: واضح است که ایران می خواهد با گسترش برنامه هسته ای خود منتفع شود و امیدوار است بتواند از این مزیت برای دستیابی به توافق بهتر استفاده کند. این کار نخواهد کرد.

وی گفت: اگر آنها بخواهند از فشار بیشتر استفاده کنند، باز هم نمی توانند به توافق خوبی برسند زیرا ما پنج سال پیش گفته بودیم که آماده مذاکره هستیم.

این دیپلمات ارشد آمریکایی افزود: اگر این رویکرد را در پیش بگیرند، نتیجه معکوس برای آنها خواهد داشت.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما