fastescobanner

مخبر: دولت با جدیت پیگیر طرح ایجاد یک میلیون شغل در سال است.

[ad_1]

معاون اول رئیس جمهور گفت: تاریخ نشان داده است که در مسائل امنیتی، سیاسی، جنگ ها و بحران هایی مانند سیل و زلزله، هر زمان که مردم پای کار آمدند، اهداف مورد نظر محقق شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر صبح امروز پنجشنبه با حضور در صندوق کارآفرینی امید، این 100 واحد را به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط از استان های مختلف کشور افتتاح و سپس با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت نیمه فعال مشغول به کار شد. این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور رسید.

معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاح همزمان این 100 واحد اقتصادی غیرفعال و نیمه کاره با بیان اینکه دولت برای همه ظرفیت های اشتغال زایی کشور برنامه دارد، گفت: در حال حرکت رو به جلو و فراتر است و فرصت های شغلی ایجاد شده است. ایجاد شده. سخت است، اما به لطف خداوند و همکاری، همدلی و فعالیت مردم در این راه، مصمم هستیم و برای ایجاد یک میلیون شغل در سال که یکی از شعارهای رئیس جمهور بود، تلاش می کنیم. .

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه های زیادی برای ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از آنها ایجاد نهادهای بزرگ اقتصادی و ایجاد نیروی محرکه در تولید و توسعه کشور است.

این مخبر ایجاد بنگاه های متوسط ​​و همچنین بنگاه های کوچک و خانگی را از دیگر راه های ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: دولت باید با یکی از این روش ها اشتغال زایی در اقصی نقاط کشور را در دستور کار قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ایجاد فرصت های شغلی از طریق توسعه فعالیت های دانش بنیان را از دیگر روش های اتخاذ شده توسط دولت برشمرد و گفت: توسعه فعالیت های دانش بنیان از مزایای کشور است، یکی و جوانان، نخبگان و نیروهای خلاق سرمایه های مهم در این عرصه هستند.» در سراسر کشور و در تمام استان ها کار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای ایجاد اشتغال از طرق مختلف برنامه ریزی کرده و متولی هر رویه ای نیز تعیین شده است، گفت: اتاق فکر راه اندازی شده و کار ادامه دارد، در حالی که محور این برنامه ها مردمی است. از آنجایی که بدون اعتماد مردم کاری از دست ما برنمی آید، دولت تصمیم گرفته است که این برنامه را از طریق مردم اجرا کند، بستر لازم را برای آن فراهم کرده است.

وی گفت: تجربه جهانی نشان داده است که دولت ها عموماً مدیران خوبی نیستند. تاریخ در کشور ما نشان می‌دهد که حتی در بحران‌هایی مانند امنیتی، مسائل سیاسی، جنگ و سیل و زلزله، هر زمان که مردم سر کار می‌آمدند، اهداف مورد نظر محقق می‌شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از راه های میانبر برای دستیابی به رشد اقتصادی گفت: قمرها در عرض یکی دو سال فعال شده اند و اگر هر کدام از این واحدها از صفر ساخته می شد حداقل به دو تا سه سال زمان نیاز داشتیم. برای هر.

مخبر با بیان اینکه با استفاده از روش احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل می توان بخش زیادی از سرمایه های معلق کشور را آشکار کرد، افزود: نهادهای دولتی و خصوصی موظفند در این زمینه به میدان بیایند. . و بانک های عامل را نمی توان نادیده گرفت.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت باید از مردم حمایت کند تا بتوانند ایده های خود را عملی کنند، گفت: دولت باید مرکزی ایجاد کند که بیکاران با منابع محدود مورد حمایت دولت قرار بگیرند و کارفرما شوند. بودن.

مخبر با اشاره به وجود برخی مقررات دست و پا گیر که سال هاست وجود داشته و به قوت خود باقی مانده است، گفت: و باید حذف شوند. بیایید اقدام کنیم.

وی بر تسهیل فضای کسب و کار برای مردم تاکید کرد و گفت: گاهی ممکن است یک تاجر برای سرمایه گذاری برنامه ریزی کند، اما برخی تحولات و تحولات در عرصه بین المللی با نوسانات قیمتی مواجه شده است که راه میانبر چنین سرمایه گذاری هایی این است که بتواند به سرمایه گذاران کمک کند. .

وی با تشکر از دست اندرکاران نهضت برای احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل گفت: راه اندازی این واحدها تاثیر بسزایی در توسعه کشور، فرصت های شغلی، رضایتمندی و آرامش مردم خواهد داشت.

در این مراسم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی رئیس جمهور و نماینده معاون اول رئیس جمهور برای راه اندازی و راه اندازی نهضت احیای واحدهای اقتصادی، ویدئو کنفرانس با اصفهان، تهران و ایران برگزار شد. تماس از طریق استان قزوین- در رابطه با این سه استان گزارشی از پروژه ها و احیای واحدهای تولیدی ارائه کرد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما