fastescobanner

نماینده کارگری: دو برابر شدن دستمزدها راه حل نیست

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه فاصله زیادی بین دستمزد و سبد معیشتی وجود دارد، گفت:

محمدرضا تاجیک در خصوص جلسه کمیته حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده گفت: استفاده از منابع رسمی آماری در سخنرانی ها و اطلاع رسانی و نقل ارقام بانک مرکزی و زمان جلسات از مهمترین محورهای جلسه کمیته حقوق و دستمزد بود.

وی با بیان اینکه باید اقدامات مختلفی برای کمک به کارگران انجام شود، گفت: دولت باید در جایگاه اداری خود حمایت و برنامه ریزی کند. کارگران عادی در حال حاضر نمی توانند گوشت یا برنج بخرند. ارز دولتی خرج می شود، اما قیمت ها همچنان با نرخ آزاد به دست کارگران می رسد.

تاجیک گفت: «حتی اگر دستمزدها دو برابر شود، هزینه های کارگران را پوشش نمی دهد. بین سبد هزینه و دستمزد کارگران تفاوت زیادی وجود دارد. دو برابر شدن دستمزد 2.7 میلیون تومانی جوابگوی هزینه های نیروی کار نیست. طبق اصول 29 و 43 قانون اساسی، دولت موظف به ارائه خدمات به مردم کشور است.

نماینده کارگری در شورای عالی کار در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس برای افزایش 40 درصدی حقوق گفت: از نمایندگان می خواهیم که وارد بحث درصد نشوند. طبق قانون، میزان دستمزد و افزایش نسبت دستمزد کارگران توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود. نمایندگان مجلس عضو شورا نیستند، بنابراین اعلام درصد آنها مورد تایید جامعه کارگری نیست و از ورود آنها به وادی اعداد و ارقام گلایه داریم.

وی افزود: اگر مجلس بخواهد دستمزدها را اصلاح کند باید قانون را تغییر دهد اما اگر بخواهد از نمایندگان کارگری شورا به عنوان نماینده جامعه حمایت کند، تلاش آنها به نتیجه می رسد.

تاجیک تاکید کرد: برای ورود و مذاکره در جلسات شورای عالی کار دستمزد، اعداد و ارقام را با دقت محاسبه می کنیم و با درصد نابالغ به جامعه کارگری آسیب نمی زنیم. من شخصا بحث اعداد را بعد از جلسه رسمی محدود می کنم و قبل از جلسه رسمی به این موضوع نمی پردازم. جلسات کمیته دستمزد چارچوب خاص خود را دارد، درخواست افزایش 100 درصدی حقوق در جلسه اول فایده ای ندارد. تلاش ما بر این است که بر اساس بند 41 قانون کار و مفاد قانونی بند 41، سبد معیشت برای خانواده های کارگری فراهم کنیم.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما