fastescobanner

“هشدار طوفان خورشیدی” برای زمین صادر شد!

[ad_1]

در رفتن اخترشناسان و هواشناسان فضایی اخیراً “هشدار طوفان خورشیدی” را برای زمین صادر کرده اند که باعث تحقیقات جدید در مورد احتمال دست کم دو فوران بزرگ خورشیدی در حال حرکت به سمت زمین شده است.

به گزارش فرارو، دکتر ضمن اعلام هشدار طوفان خورشیدی برای زمین. تامیتا اسکوف، هواشناس فضایی، گفت که ممکن است حداقل دو “فورش شعله بزرگ” از خورشید وجود داشته باشد. وی افزود: «اگرچه تاکنون هیچ طوفان خورشیدی بزرگی با محوریت زمین رخ نداده است، اما احتمال فوران در حالت آماده باش بالاست.»

برای زمین

شراره های خورشیدی، پیش بینی جرم تاج، بادهای خورشیدی با سرعت بالا و ذرات پر انرژی خورشیدی چهار جزء اصلی فعالیت خورشیدی هستند. طوفان های خورشیدی از اثرات این حوادث بر روی زمین هستند. بنابراین، آیا این فعالیت خورشیدی روی زمین تأثیر می گذارد؟ به گفته ناسا، شراره های خورشیدی تنها زمانی روی زمین تاثیر می گذارند که در مقابل ما در کنار خورشید قرار گیرند. به طور مشابه، پرتاب جرم یک تاج – یک ابر پلاسمایی عظیم و یک میدان مغناطیسی ساطع شده از خورشید – تنها در صورتی روی زمین تأثیر می گذارد که ابر ساطع شده از خورشید به سمت سیاره ما باشد.

همچنین، هنگامی که بادهای خورشیدی قوی می آیند، همانطور که منظومه شمسی نزدیک استوا است، با زمین برخورد می کنند. در نهایت، ذرات خورشیدی پرانرژی که از خطوط میدان مغناطیسی که زمین را قطع می‌کنند، پیروی می‌کنند، می‌توانند تأثیری داشته باشند. فرارو به نقل از اکسپرس گفت: باد سریع خورشیدی که از سوراخ کوچک تاج می‌گذرد نیز می‌تواند اثرات جالبی داشته باشد. ارائه در مکان های مختلف در سراسر سیاره. اسکاف از مردم خواست به جای نگرانی در مورد هشدارها، “از شفق قطبی لذت ببرند”.

برای زمین

طوفان های خورشیدی بسته به قدرت خود می توانند اثرات متفاوتی بر روی زمین داشته باشند. بر اساس گزارش آژانس هواشناسی فضایی ایالات متحده، طوفان های ژئومغناطیسی از G1 Minor تا G5 Extreme هستند. طوفان های جزئی می توانند باعث “نوسانات ضعیف شبکه برق” شوند، “بر عملکرد ماهواره ها تاثیر بگذارند” و حیوانات مهاجر را تحت تاثیر قرار دهند، در حالی که طوفان های شدید می توانند باعث خاموشی، مشکلات گسترده کنترل ولتاژ و خرابی سیستم شبکه برق، آسیب به ترانسفورماتورها و مشکلات فضاپیما و ردیابی شوند. ماهواره

در همین حال، یک وبلاگ ناسا بیان می کند که چرخه مغناطیسی خورشید هر 11 سال به طور چشمگیری افزایش می یابد. در اوج این چرخه، قطب های مغناطیسی خورشید می چرخند که به آن حداکثر خورشیدی می گویند. تغییرات میدان مغناطیسی خورشید لکه های خورشیدی بیشتری تولید می کند که انرژی بیشتری تولید می کند و ذرات خورشیدی را در طول مسیر فوران می کند. در یک خورشید گرفتگی، ابرهای هوای داغ که از خورشید سرچشمه می‌گیرند، طوفان‌هایی از ذرات یونیزه‌شده با انرژی بالا ایجاد می‌کنند که می‌توانند ماهواره‌ها را بسوزانند، شبکه‌های برق و ارتباطات را مختل کنند و فضانوردان را به کام مرگ بکشانند. پیش بینی این طوفان ها آسان نیست، زیرا هر انفجاری در تاج خورشیدی باعث ایجاد طوفان ذراتی نمی شود.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما