fastescobanner

هفت نکته بازاریابی که سازندگان تلفن همراه دیگر نباید از آنها استفاده کنند

[ad_1]

دستیابی به فروش بیشتر و به دست آوردن قدرت بازار هدف اصلی تولیدکنندگان تلفن همراه است و برندها معمولاً برای دستیابی به این هدف و اتخاذ استراتژی بازاریابی دست به هر کاری می زنند. اما برخی از روش های بازاریابی قدیمی هستند و تولیدکنندگان تلفن همراه باید برای همیشه از چنین رویکردهایی خداحافظی کنند.

بدون شک تولیدکنندگان با انواع ترفندهای بازاریابی آشنا هستند ، اما در شرایط کنونی و بلوغ کاربران ، برخی از روش های قدیمی و قدیمی باید کنار گذاشته شوند تا کاربران بتوانند با اطمینان بیشتر و بهتر محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند. وضعیت.

در صنعت موبایل ، امروزه کمتر دیده می شود که تولیدکنندگان با استفاده از تصاویر جعلی یا جعل نتایج معیار و استفاده از چنین ترفندهایی برای فروش بیشتر ، کاربران را گمراه کنند. متأسفانه چنین روش هایی هنوز به طور کامل حذف نشده اند و برخی از شرکت ها از چنین روش هایی استفاده می کنند.

در این مقاله ، ما هفت استراتژی بازاریابی را که برخی تولیدکنندگان از آن استفاده می کنند ، گذرانده ایم ، اما بهتر است آنها را برای همیشه ترک کنیم.

طرح تبادل دستگاه قدیمی با دستگاه جدید

یکی از روش های بازاریابی و فروش مبادله محصول قدیمی با محصول جدید است که بر اساس آن کاربران می توانند گوشی هوشمند قدیمی خود را از همان برند با توزیع به تولید کننده و پرداخت هزینه اضافی خریداری کنند.

چنین رویکردی در عمل برای برنامه های بازاریابی و فروش مشکلی ایجاد نمی کند و اکثر تولیدکنندگان تلفن همراه در سالهای اخیر تقریباً این روش را کنار گذاشته اند و در عوض روی روشهای دیگر مانند تخفیف قیمت نهایی محصول برای فروش بیشتر تمرکز کرده اند.

پس از بازدید از فروشگاه های آنلاین تولیدکنندگان تلفن همراه مانند سامسونگ ، مشخص شد که خبری از برنامه ای برای جایگزینی دستگاههای قدیمی با دستگاههای جدید نیست و در عوض قیمت نهایی محصول در وب سایت فروشگاه نشان داده شد. اکثر مارک ها ترجیح می دهند از مشتریان خود پول نقد بگیرند و همچنین قیمت تمام شده محصول را در فروشگاه نشان دهند ، اما گاهی اوقات به نظر می رسد که آنها برای افزایش فروش خود تخفیف نقدی با حاشیه سود ارائه می دهند.

برخی معتقدند که شرکت ها بهتر است در مورد قیمت واقعی محصول شفافیت بیشتری قائل شوند تا اینکه آن را با قیمت تبلیغاتی تری در بازار عرضه کنند و سپس به آنها در فروش بیشتر از نظر تخفیف کمک کنند.

2- آگهی های فروش مدل هایی که امکان خرید آنها به هیچ عنوان وجود ندارد

گاهی اوقات اتفاق می افتد که تولید کنندگان به عنوان مثال تلفن های همراه را تبلیغ می کنند ، اما در عمل ، مصرف کنندگان نمی توانند چنین دستگاه هایی را خریداری کنند. به عنوان مثال ، امسال ، OnePlus در تبلیغات خود اعلام کرد که OnePlus 9 Pro را با 128 گیگابایت حافظه و برچسب قیمت 969 دلار ارائه می دهد.

متأسفانه به دلیل مشکلات ایجاد شده در کمبود جهانی تراشه ها ، عرضه چنین مدلهایی در ابتدا به تأخیر افتاد و در نهایت لغو شد. در نهایت ، کاربران می توانند نسخه OnePlus 9 Pro را با 256 گیگابایت فضای ذخیره با قیمت 1069 دلار خریداری کنند. همین امر در مورد OnePlus Rolling 2 در هند اتفاق افتاد و این شرکت در ابتدا از انتشار نسخه 128.6 گیگابایتی OnePlus Rolling 2 در تبلیغات خود خبر داد ، اما در نهایت نسخه 128.8 گیگابایتی با قیمت بالاتری در اختیار کاربران قرار گرفت.

قابل درک است که چنین مشکلاتی واقعاً به کمبود جهانی چیپس مربوط می شود ، اما با وجود کمبود چیپس ، چنین تبلیغاتی می تواند ناامید کننده باشد و از نظر رویکرد تبلیغاتی رویکرد درستی نیست. مشتریان در ابتدا برای خرید نسخه ای از دستگاه باید با قیمت کمتری روبرو شوند ، اما درنهایت توان خرید آن را ندارند و مجبورند نسخه دیگری را با قیمت بالاتر خریداری کنند.

3- تبلیغ در مورد برخی ویژگی های غیرواقعی

یکی دیگر از تاکتیک های بازاریابی که برخی از مارک های تلفن های هوشمند به طور گسترده از آن استفاده می کنند ، تمرکز بر برخی ویژگی های غیر واقعی برای جلب توجه مصرف کنندگان است.

به عنوان مثال ، در سال 2020 ، سامسونگ روی زوم 100 برابری برای Galaxy S20 Ultra تمرکز کرد. در حالی که زوم 100 برابری عملاً آنچه را که در تبلیغات مانور داده شده بود نشان نمی داد ، در نهایت کیفیت تصویر تا زوم 30 برابر قابل قبول بود. در چنین سناریویی ، به نظر می رسد که تولیدکنندگان تلفن همراه در تلاش هستند تا توجه بازار را به خود جلب کنند. البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین رویکردی را اتخاذ کرده است.

شیائومی در بزرگنمایی دیجیتال 10 May Ultra 120x اغراق کرد. همین مورد را می توان در مورد نرخ تازه سازی صفحه نمایش دستگاه یا سرعت شارژ باتری آن نیز گفت.

بسیاری از تبلیغات شرکت هایی مانند Xiaomi و Oppo با سرعت شارژ 100 یا 120 وات اجرا می شوند. در برخی موارد ، فناوری شارژ سریع در عمل می تواند باتری دستگاه را در کمتر از 20 دقیقه شارژ کند ، اما در بیشتر موارد چنین سرعتی به باتری آسیب می رساند. اگرچه فناوری شارژ 50-65 وات می تواند فشار زیادی را به باتری وارد کند ، اما تولیدکنندگان هنگام ترویج چنین ویژگی هایی به پارامترهای دیگر اشاره نمی کنند.

4- ترفند تبلیغاتی بهترین و اولین بودن

یکی از ترفندهای تبلیغاتی که سالهاست در بازار ظاهر می شود ، تمایل تولیدکنندگان است که خود را در یک موضوع اول یا بهترین نامیده و از این رویکرد در تبلیغات استفاده کنند.

سونی یکی از تولیدکنندگانی است که سالهاست از این ترفند استفاده می کند. به عنوان مثال ، در تبلیغات Sony Xperia Z2 ، این شرکت ادعا می کند که بهترین دوربین فیلمبرداری جهان در یک گوشی ضد آب است. با این حال ، در زمانی که سونی این ادعا را داشت ، گوشی های ضد آب چندان در بازار رایج نبودند. در نتیجه ، به نظر می رسد که سونی سعی کرده است از طریق چنین تبلیغاتی عنوان بهترین جهان را از آن خود کند.

چنین رویکردهایی در سایر تولیدکنندگان تلفن همراه متفاوت است. به عنوان مثال ، ریلمی در تبلیغات خود گفته بود که اولین تلفن همراه مالی را با یک چیپست مخصوص در هند آورده است. اگرچه ممکن است این شرکت به ارائه تلفن های مقرون به صرفه با تراشه های خاص افتخار کند ، اما در نهایت مشخص نیست که واقعاً اولین شرکتی در جهان است که این کار را انجام داده است.

5- تأکید بر فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در همه جا

یکی دیگر از روش های بازاریابی آزاردهنده ، سوء استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که تولیدکنندگان تقریباً به طور انحصاری برای قابلیت های سخت افزاری و ویژگی های نرم افزاری از آن استفاده می کنند.

در برخی از مارک ها ، دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی فقط از این ویژگی برای کاوش هوشمندانه صحنه ها و سوژه ها استفاده می کنند. بدون شک ، از یادگیری ماشین در توسعه محصول استفاده شده است ، اما مهمتر از آن ، تشخیص بصری سالهاست که وجود دارد ، اما برندها هنوز ترجیح می دهند در بازاریابی محصول به فناوری هوش مصنوعی مراجعه کنند.

برخی از برندها همچنین هوش مصنوعی را به ویژگی های محصول خود اضافه می کنند. برخی از شرکت ها مانند ایسوس در تبلیغات خود به شارژ مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره می کنند که می تواند تلفن را بر اساس عادات قبلی کاربر شارژ کند. برخی از مارک های دیگر از شارژ هوشمند برای شارژ بهینه باتری استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، Zenfone 5Z یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در هوش مصنوعی است. در توضیح ویژگی های این تلفن همراه ، گفته می شود که دستگاه مذکور قابلیت شارژ بر اساس AI ، AI Boost (نوعی ویژگی کاربردی) ، AI Scene (تشخیص صحنه) ، AI Ringtone (تنظیم صدای زنگ) را دارد. بر اساس صدای محیط) و یادگیری عکس AI (ویرایش). توصیه می شود) مجهز است.

شرکت های دیگر مانند Oppo ، Vivo ، Xiaomi ، LG و دیگران مکرراً در تبلیغات خود از ویژگی هایی مانند باز کردن قفل تلفن همراه با هوش مصنوعی ، عکاسی پرتره مبتنی بر AI و بسیاری دیگر از قابلیت های نرم افزاری مبتنی بر AI نام برده اند.

6- کلاهبرداری هنگام ارائه نتایج آزمایشات مربوط به عملکرد دستگاه

برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه برای نشان دادن برخی از قابلیت های گوشی های خود به فریب متوسل می شوند و از نتایج معیارهای گمراه کننده استفاده می کنند تا به نظر برسد که دستگاهی با عملکرد عالی ارائه می دهند. یکی از این موارد مربوط به عمر باتری دستگاه است ، به عنوان مثال ، گاهی اوقات اطلاعات جعلی تبلیغاتی را از طریق تقلب در اختیار کاربران قرار می دهد.

به عنوان مثال ، OnePlus از برخی برنامه های بهینه سازی در گوشی های سری OnePlus 9 استفاده کرد که می تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد. بنچمارک استفاده از چنین برنامه هایی را نوعی تقلب می داند و چون چنین برنامه هایی در حین آزمایش دستگاه فعال هستند ، GeekBench ادعا می کند که نتایج آزمایش غیرقابل اعتماد است و نتایج را حذف می کند.

مورد دیگر ، مورد Batterygate اپل بود که در نهایت iPhone را مجبور کرد علاوه بر 500 میلیون جریمه قبلی ، 113 میلیون پوند خسارت بپردازد.

بسیاری از شرکت ها در شرایط کنونی هنوز دید مشخصی از برخی ویژگی های دستگاه های خود با کاربران ندارند و از ترفندهای تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

7- تبلیغ مسئولیت هایی که جزو وظایف سازنده است

به استثنای گوگل ، سامسونگ در حال حاضر یکی از برترین تولیدکنندگانی است که پشتیبانی بهتری از به روزرسانی های اندروید برای دستگاه های خود نسبت به سایر مارک ها ارائه می دهد. مدل های سری A سامسونگ با Galaxy A51 ، Galaxy A71 ، Galaxy A90 و نسخه های بالاتر می توانند به مدت چهار سال به روز رسانی امنیتی و سه سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت کنند.

سامسونگ از این رویکرد برای تبلیغ دستگاه های خود استفاده می کند و البته برخی دیگر از تولیدکنندگان در بازار نیز از همین سیاست پیروی می کنند. در همین حال ، مارک هایی مانند Oppo ، Vivo و حتی OnePlus در این زمینه پشت سامسونگ هستند.

در مورد Oppo ، سری Find X3 سه سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت می کند ، اما در مورد Oppo Find X2 نه. در همین حال ، Vivo اعلام کرده است که سری X70 به مدت سه سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت می کند ، اما سری X60 ، که اوایل امسال رونمایی شد ، چندان خوش شانس نبود.

وان پلاس ، پیشتاز قدیمی در به روز رسانی نرم افزار ، اخیراً اعلام کرد که سری OnePlus 8 و به روزرسانی های سیستم عامل بعدی ، سه سال و چهار سال به روز رسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد ، اما در مورد این سری چنین نیست. نورد و سایر گوشی های ارزان قیمت این شرکت اعمال نمی شود.

در حالی که استدلال برای دریافت و تبلیغ یک بروزرسانی سه ساله محدود به مدیران آنها است ، چنین رویکردی ممکن است تا حدودی طبیعی باشد و نیازی به تبلیغات ندارد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما