fastescobanner

هنر خفته به جای اجاره؛ هر شب چند شب بی خوابی؟

[ad_1]

قیمت یک شب بی خوابی در تهران 12 تا 25 هزار تومان است. خیلی ها به جای اجاره خانه اینجا می خوابند. البته خواب راحت هم نیست، باید صبح حداقل پنج بار اتوبوس عوض کنند و هر بار که پیاده شوند چند دقیقه سرما را تحمل کنند.

به گزارش تجارت نیوز، هر ۴۵ دقیقه یکبار باید فرود بیایند. به اتوبوس بعدی بروید. هزینه بلیط را پرداخت کنید. سوار اتوبوس جدید شوید و بخوابید. گرمای سوزان شب آنها را مجبور می کند زودتر سوار اتوبوس شوند.

برای آنها هنر خفته تنها راه باقی مانده است. صندلی اتوبوس ارزان ترین خانه برای آنها در پایتخت است! اما برای این خانه ارزان قیمت ماهیانه 360 تا 750 هزار تومان است. اتوبوس خواب کار و درآمد دارد اما برای رهن و اجاره خانه در تهران کافی نیست.

آخرین صندلی اتوبوس یک پناهگاه گرم است

ساعت 23:45 دقیقه و دما سه درجه سانتیگراد است. پیر و جوان یکی یکی به ایستگاه اتوبوس می رسند! سامانه اتوبوس های تندرو تهران هر شب میزبان آنهاست. یکی نیمه شب سوار اتوبوس می شود و دیگری ساعت یک بامداد. بستگی به هوای سرد داره

طولانی ترین راه برای بی خوابی یک گزینه هوشمند است. دو خط اتوبوس خانه آنها; یکی مسیر آزادی – تهران و دیگری مسیر تجریش – راه آهن.

خط آزادی_تهرانپر بزرگ است. اتوبوس های خواب می توانند تا 45 دقیقه بخوابند. بنابراین آنها کمتر خطوط را تغییر می دهند و هزینه کمتری می پردازند. این در حالی است که دمای اتوبوس در این مسیر تنها سه درجه است. درست مثل هوای بیرون

تلخ اما واقعی؛  هنر خفته به جای اجاره

تزریش_راه آهن کوتاه است. حدود 35 دقیقه. در عین حال کمتر می خوابند و مجبورند بیشتر اوقات روشن و خاموش شوند. اما نواقص این خط داغ است. دمای هوای آن 24 درجه است. با صندلی های محکم و روکش مخملی.

راننده بی آر تی هم می گوید: این از خط آزادی – تهران بهتر است، اتوبوس های آنجا بی مصرف و سرد است، اینجا همه می خوابند، حتی یک پسر 12 ساله.

مسافران خط تجریش هرجا سوار اتوبوس می شوند خون گرم و راحت هستند. اما در مسیر آزادی – تهران فقط صندلی آخر گرم است. موتور انتهای اتوبوس مانند بخاری است. مسافران در حال خواب سرعت خود را افزایش می دهند تا به آخرین صندلی اتوبوس برسند.

همه اتوبوس های خواب اعتیادآور نیستند

کت رنگ پریده و فرسوده است. دستانش در انتهای مسیر بسته است. امشب هم مثل شب های دیگر در اتوبوس خوابید. می گوید همسر و فرزندانش خانه پدرشوهرش هستند اما خودش شب ها در اتوبوس می خوابد.

دستمالی به من نشان می دهد و می گوید: روزی 100 تا 150 هزار تومان می فروشم، متادون هم می خورم، این پول برای من خرج شده و چیزی برای اجاره نمانده است، برای خوابیدن باید حداقل شبی 50 هزار تومان بدهم. اما ارزشش را ندارد.” اگر من خانه داشتم، آیا وضعیت من این بود؟”

او شب ها در اتوبوس با کلاه ایمنی و لباس های مرتب می خوابد. دیگری کت مخملی تمیز بر تن دارد و مسیر تزریش – راه آهن را برای خواب انتخاب کرده است. آنها نمی خواهند صحبت کنند و فقط دوست دارند بخوابند.

راننده می گوید: روزها همه مشغول یک جایی هستند و شب ها به اینجا پناه می برند، همه را معتاد فرض نکنید، هر کدام یک کاری دارند.

زمان طلایی برای بی خوابی

در پایانه تجریش_ریلوی 40 ایستگاه وجود دارد. این مسیر در روز بیش از یک ساعت طول می کشد، اما اولین و آخرین خط در شب تنها 35 دقیقه است. 35 دقیقه طلایی برای خوابیدن و رسیدن به انتهای خط و سوار شدن به اتوبوس بعدی.

راننده می گوید: «وقتی می توانند بخوابند، فرق می کند. او گفت: «این بستگی به مدت زمان انتظار ما دارد، اما شب است و اتوبوس در بیشتر ایستگاه ها توقف نمی کند. این یک امتیاز برای مسافرانی است که می خواهند در این مدت پیاده شوند، زیرا آنها یک یا دو دقیقه دیگر می خوابند.

پایانه آزادی – تهرانپار 27 ایستگاه دارد و اتوبوس هر بار حدود 45 دقیقه طول می کشد تا به انتهای مسیر برسد.

شب های بی خوابی بدون خواب حداقل 5 تا 6 بار قطع می شود. هر بار باید پیاده شوند و سوار اتوبوس بعدی شوند. مسافران مسیر تزریش – راه آهن فرصت خوبی دارند. زیرا بعد از پنج دقیقه پیاده روی در سرما می توانند روی صندلی گرم بنشینند.

اما مسافران مسیر آزادی – تهران از این فرصت برخوردار نیستند. بیرون هوا سرد است و دوباره سوار اتوبوس می شوند.

وقتی به انتهای خط می رسند، راننده صدایش را بلند می کند و می گوید: بلند شو، ما اینجا هستیم. اما گرمای اتوبوس خوابشان را تاریک کرده است.

راننده باید تا حد امکان آن را در انتهای جاده تخلیه کند. مسافران نمی توانند سوار اتوبوس شوند تا زمانی که راننده بچرخد. راننده گفت: «نمی‌خواهم آن را بردارم، اما رئیسم به من گفت که اگر یکی از آنها در انتهای اتوبوس باشد، تو را برمی‌دارند».

اما همه چیز به آرامی پیش نمی رود و سوار و پیاده شدن از اتوبوس برای افراد خواب آلود آنقدر آزاردهنده است که به گفته یکی از راننده ها، راننده از اتوبوس پیاده می شود.

بعضی ها تا ساعت پنج صبح هفت هشت بار رفتند. برخی از افراد به امید اینکه بتوانند در طول روز از برخی بی خوابی ها خلاص شوند، پنج بار به عقب برمی گردند.

بلیط طلایی برای چند ساعت خواب!

بلیط اتوبوس و بارت در روز 1400 تومان و در شب سه هزار تومان است. کسانی که در BIRT می خوابند باید حداقل 15000 تومان و حداکثر 24000 تومان برای مسیر تجریش – راه آهن بپردازند.

مسیر آزادی – تهران که طولانی است و حداقل 12000 تومان و حداکثر 18000 تومان هزینه دارد. قیمت پایین برای سرپناه گرم در یک شب سرد زمستانی در پایتخت!

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما