fastescobanner

هنگام خرید کالای دست دوم یک انتخاب است نه یک اجبار.

[ad_1]

کمپین «زمین را با دو دست نجات دهید» دیواری الهام گرفته از جریان های سبز جهانی است که بر استفاده از تجهیزات دست دوم نه به عنوان اجبار، بلکه به عنوان انتخابی برای کمک به محیط زیست تأکید دارد.

بحران زیست محیطی دیگر مشکلی برای نسل های آینده نیست. آنها به صورت روزانه بر ما تأثیر می گذارند و ما عواقب بحران هایی مانند کمبود آب، گرم شدن زمین، آتش سوزی، تولید آلاینده های مختلف و … را به حداکثر می رسانیم.

بسیاری از اوقات هنگام خرید اقلام دست دوم، مردم از این اصطلاح رایج استفاده می کنند: “یکی نو بخر، خیالت را راحت کن!” در این روزها که بحران آب و هوا و گرم شدن کره زمین گریبانگیر بسیاری از مردم در سراسر جهان شده است، دوستداران طبیعت اغلب این عبارت را اشتباه می کنند که «چیزی جدید بخر، خیالت را راحت کن». با توجه به شرایط محیطی فعلی، در بسیاری از موارد خرید تجهیزات جدید به جای راحتی بیشتر، منجر به دردسرها و دردسرهای بیشتر و آلودگی می شود.

تجهیزات دست دوم، انتخاب من برای نجات زمین

واقعیت این است که صرف نظر از دلایل اقتصادی، خرید کالاهای دست دوم به معنای بازگشت کالاهای قابل استفاده به چرخه استفاده است. مثلاً به این معناست که به جای اینکه یک شلوار جین سالم را به انبوهی از زباله تبدیل کنید که حدود 7500 لیتر آب تولید می کند، روی دیوار تبلیغ می شود و شما آن را می خرید و استفاده می کنید. بله، شما فقط در یک روز از از دست دادن 48 نفر جلوگیری کردید! شما می توانید یک شلوار جدید بخرید، اما می توانید برای کمک به نجات زمین، یک شلوار دست دوم بخرید.

کارشناسان محیط زیست بر این باورند که خرید کالاهای دست دوم ربطی به وضعیت مالی و توانایی افراد ندارد و باید افراد از هر قشری و اقشار مختلف را در بر گیرد و خرید کالای آماده باید در این امر بسیار کمک کننده باشد. زندگی می کند. و آینده.

هنگام خرید کالای دست دوم یک انتخاب است نه یک اجبار.

با اثرات مخرب تولید تجهیزات جدید، نمونه ها و آمار

  • یخچال: با تولید هر یخچال 320 کیلوگرم دی اکسید کربن تولید و به آسمان آبی اضافه می شود. این بدان معناست که به ازای هر 10 یخچال تولید شده، مقدار زیادی دی اکسید کربن در ابعاد یک ساختمان چهار طبقه آزاد می شود.
  • لپ تاپ: برای ساختن هر لپ تاپی مانند شلوار جین به 7500 لیتر آب نیاز دارید. اگر طبق آمار، میزان آب آشامیدنی برای هر نفر 4 لیتر در روز باشد، میزان آبی که برای ساخت هر لپ تاپ مصرف می شود، برابر با آبی است که یک فرد در 5 سال می نوشد!
  • پوشاک و کفش: از چرخه استفاده هر ابزار، وارد فرآیند بازیافت و تجزیه می شود. هر چه میزان اقلام دور ریختنی بیشتر باشد، آلودگی محیط زیست و گازهای گلخانه ای در حال تجزیه بیشتر شده و ریزمغذی های خطرناک تری وارد خاک و آب می شوند. برخی از لباس ها گاهی تا 200 سال طول می کشد تا تجزیه شوند!
  • محصولات چوبی: تولید اقلامی مانند میز، تخت، مبل و صندلی یکی از بزرگترین تهدیدات جنگل ها است. ساخت یک ست مبل و صندلی به درختی با قطر حداقل چهار متر با قطر 20 سانتی متر نیاز دارد و این کمتر از یک فاجعه نیست.

نقش توسعه پایدار و کسب و کار پایدار

یکی از مهم ترین مولفه های توسعه پایدار، گسترش فرهنگ تجهیزات دست دوم و مستعمل است. توسعه پایدار محدود به سیاست های دولت نیست و بدون تغییر در سبک زندگی، آموزش و الگوهای استفاده نمی توان به توسعه پایدار همه جانبه فکر کرد. در عین حال، یکی از مهم ترین مسائل کسب و کار، توجه به محیط زیست است تا بتوانند اساس و جوهره کسب و کار را بنا کنند و دائماً به ایجاد ارزش های مشترک بین تجارت خود و موضوع زیست محیطی بیندیشند.

نمونه ای از پایداری کسب و کار دیوار است. دیوار با تسهیل خرید و فروش دستگاه های دست دوم و تشویق مردم به این کار، گام های بلندی در حفاظت از منابع و محیط زیست برداشته است. کمپین «با دست دوم زمین را نجات دهید» که این روزها بیلبوردهای آن در سطح شهر دیده می شود، الهام گرفته از جریان های سبز جهانی است که با ترویج فرهنگ دست دوم به دنبال آبی تر کردن زمین و آسمان هستند. شعار “زمین را با دو دست نجات دهید” ممکن است مانند دیواری از کمپین مسئولیت اجتماعی به نظر برسد، اما در واقع مأموریتی است که اگر همه به آن ایمان داشته باشند، انجام می شود.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما