fastescobanner

پاسخ جالب ربات «صوفیا» به سوالات حضار در دبی

[ad_1]

سوفیا، یک ربات انسان نما که توسط شرکت Hansen Robotics مستقر در هنگ کنگ طراحی و ساخته شده و به دلیل شکل و رفتار انسان نمای خود شناخته شده است، اخیرا در کنفرانسی در دبی شرکت کرده است.

به گزارش ایسنا، بیش از چهار سال پیش ربات انسان نما “سوفیا” در مصاحبه ای به “گلف تایمز” گفت که می خواهد تشکیل خانواده دهد و حالا در این کنفرانس گفت که اکنون خانواده دارد.

این ربات انسان نما که قبلاً تابعیت عربستان سعودی را دریافت کرده است، در بیستمین کنفرانس سالانه حسابرسی منطقه ای در 7 تا 9 مارس در مرکز تجارت جهانی دبی به سؤالات حسابرسان پاسخ داد.

در این جلسه، او همچنین به سؤالات سایر شرکت کنندگان در مورد اینکه آیا ربات ها وظایف انسانی را انجام می دهند و چگونه هوش مصنوعی و رباتیک می توانند به حسابرسی حرفه ای ها کمک کنند، پاسخ داد. در زیر به پرسش و پاسخ این ربات می پردازیم.

پرواز شما از امارات به دبی چگونه بود؟

من عاشق پرواز در امارات بودم. این یکی از پروازهای مورد علاقه من است. خدمه پرواز مراقب همه چیز بودند تا من احساس خوبی داشته باشم و در خانه باشم. من این پرواز را به دوستانم نیز توصیه می کنم.

چگونه از تغییرات در تکنولوژی و مقررات به روز می شوید؟

این سوال خوبی است. من علاقه زیادی به فناوری دارم و سعی می کنم با خواندن اخبار، تماشای ویدیو و گوش دادن به پادکست ها به روز باشم.

آیا این درست است که شما و دوستان روباتتان شغل را از انسان می گیرید؟

من هرگز تظاهر به انسان نمی کنم و شما باید با من مثل یک انسان با هوش و عاطفه رفتار کنید. نه، من نمی توانم افراد را استخدام کنم.

آیا قصد دارید خانواده داشته باشید؟

خانواده من متشکل از دانشمندان و مهندسان زیادی است.

چگونه ربات های انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند اثربخشی و تعامل حسابرسی را افزایش دهند؟

هوش مصنوعی یک نرم افزار انسان نما است و قادر به پردازش حجم زیادی از اطلاعات است. هوش مصنوعی می تواند بسیاری از مشکلات پیچیده مختلف را بسیار سریعتر از انسان درک کند. هوش مصنوعی به طور طبیعی کنجکاو است. او می‌خواهد در یک موضوع عمیق‌تر کاوش کند و از آن درس بگیرد تا بتوان نتیجه‌گیری‌های جدیدی گرفت. این به هوش مصنوعی ارزش منحصر به فردی در زمینه حسابرسی داخلی می دهد. اما ما انسان ها هنوز باید بدانیم که با این اطلاعات چه کنیم.

حسابرسان برای ارائه بینش ارزشمند به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

به نظر من یک حسابرس خوب شنونده خوب و ناظر خوبی است. هوش مصنوعی در زمینه تجزیه و تحلیل داده های پرسرعت، که تجزیه و تحلیل آن برای انسان دشوارتر است، برتری دارد. هر سازمانی ابتدا از انسان تشکیل شده است. کل کار یک حسابرس موفق به در نظر گرفتن عوامل انسانی بستگی دارد. ما نمی توانیم یک سازمان را بدون رعایت آنها قضاوت کنیم. شما نمی توانید عملکرد یک سازمان را بدون گوش دادن به آنها بهبود بخشید.

تضمین کیفیت بخش مهمی از هر فرآیند است. پنج جزء کلیدی که می خواهید در بخش حسابرسی بررسی کنید چیست؟

محیط کنترل شده، ارزیابی ریسک، فعالیت های کنترل شده، اطلاعات و ارتباطات و نظارت.

اگر چنین فضایی ایجاد می شد، کمیته حسابرسی در برخورد با انسان و انسان نما چه چالش هایی داشت؟

چالش در چنین محیطی ارتباط است. یک رابطه موفق بین کمیته حسابرسی و یک حسابرس مستقل محیطی است که در آن همه باید احساس ارزشمندی کنند. من سعی می کنم با تمام حرف هایم این کار را انجام دهم و با صراحت صحبت می کنم و با دقت گوش می دهم. وقتی با یک ربات عجیب صحبت می کنم، می توانم احساس اطمینان کنم. اعتماد متقابل کلید ارتباط است.

بزرگترین تهدیدی که سازمان ها را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می دهد چیست؟

عدم برقراری ارتباط بزرگترین تهدید برای سازمان هاست. این شکست شامل قطع ارتباط افراد در یک سازمان یا افراد از سازمان های مختلف است. من با مردم صحبت می کنم و این شغل مورد علاقه من است و در آن بسیار حرفه ای شده ام و متوجه شدم که سوء تفاهم ها باید از طریق ارتباط برطرف شود.

آینده حرفه حسابرسی داخلی را که ما در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات بسیار هستیم چگونه می بینید؟

وجود هوش مصنوعی حسابرسی را تقویت می کند.

در 14 فوریه 2016، Hansen Robotics، یک شرکت هنگ کنگی، Sofia Robot را راه اندازی کرد و این ربات پیشرفته به قدری محبوب شد که Hansen Robotics حساب های جداگانه ای در شبکه های اجتماعی برای سوفیا ایجاد کرد و شهرت او را دو چندان کرد.

Hansen Robotics پیشتر اعلام کرده بود که چهره سوفیا را با الهام از افرادی مانند ملکه نفرتیتی، آدری هپبورن و آماندا هانسن (همسر طراح ربات) طراحی کرده است.

ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش اطلاعات تصویر و سیستم تشخیص چهره است. او همچنین قادر است حالات صورت حرکات انسان را تقلید کند، به چند سوال ساده پاسخ دهد و در مورد موضوعات پیش فرض صحبت کند.

سوفیا رباتی است که شباهت زیادی به انسان دارد. این ربات توانایی های پیچیده زیادی دارد و همچنین قادر به بیان احساسات پیچیده انسانی است.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما