fastescobanner

چرا امروزه بیش از هر زمان دیگری به طالع بینی نگاه می کنیم؟

[ad_1]

در رفتن از زمان انقلاب صنعتی در اروپا، علم به سرعت پیشرفت کرده است که حتی اکنون نیز می توانیم به باورهای خودمان در 5 سال پیش ایمان داشته باشیم. انتظار منطقی این است که علم بشر امروزی بسیاری از باورهای خرافی از جمله طالع بینی را از بین برده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که در سال های اخیر رشد طالع بینی در بین افراد افزایش یافته است.

طبق گزارشات فرارو، شاید او هرگز نمی توانست تاریخ دقیق طالع بینی خود را مشخص کند، اما انسان از همان ابتدا چشمانش را به آسمان دوخته بود و معتقد بود که این اشیاء حیرت انگیز و درخشان در آسمان آویزان شده و از نظر نحوی به زندگی و آینده مربوط می شود. . اگر انسان های بدوی این همه پیچیدگی در این ارتباط نداشتند، انسان های متمدن متأخر حتی این ارتباط را تئوریزه می کردند. به عبارت دیگر نجوم یکی از نخستین اکتشافات علمی بود که بشر به دلیل همین حس ارتباط با آسمان ها آن را کشف کرد و بدون وقفه به ثمر نشست. با ظهور علم مدرن، محققان امیدوار بودند که این خرافات به زودی از زندگی انسان ها ریشه کن شود و به این نتیجه رسیده اند که در این راه موفق بوده اند، اما اکنون تحقیقات جدید به ما می گوید که این فقط یک ایده خام بوده است.

این تحقیق جدید نشان می دهد که علاقه و علاقه عمومی به طالع بینی در چند دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و حتی به نظر می رسد در سال های اخیر به سطوح هشدار دهنده رسیده است. برای یافتن شواهدی برای این ادعا نیازی به تکیه بر گزارش‌های علمی نداریم، زیرا با جستجوی مختصر در فضای اینترنت می‌توان اطلاعاتی را از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا فهرست مقالات در زودیاک، هر چه که بخواهید، در اختیار شما قرار دهد. نکته جالب این است که کسانی که آن را بازی می کنند چنین محتوایی دارند و محدود به لایه خاصی نیستند و می توان بازیگران هالیوودی را از دانشگاه های برتر دنیا و ورزشکارانی از حرفه های مختلف تهیه کرد.

میلیون‌ها نفر، و شاید حتی خودتان، احتمالاً حداقل یک برنامه فال روزانه را خودتان نصب می‌کنید. اگرچه طالع بینی تنها “کوه یخ” در این منطقه است، اما نامیتوان انکار می کند که چیزهای زیادی در مورد شیفتگی ستارگان و سیارات گفته شود که ممکن است تصوری از زندگی به آنها بدهد. بنابراین، چرا فکر می کنید که این روزها به طالع بینی علاقه مند هستید؟ کارشناسان می گویند تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند طالع بینی را به خصوص در آینده جذاب تر کند.

چرا امروزه بیش از هر زمان دیگری به طالع بینی نگاه می کنیم؟

استرس و نارضایتی

استفان است. بنینگ، روانشناس در دانشگاه نوادا در لاس وگاس، می گوید: “استرس و نارضایتی ممکن است علاقه فرد را به طالع بینی افزایش دهد.” او می افزاید که فال گرفتن ممکن است گاهی با احساس رضایت غیر قابل توضیح همراه باشد.

طبق مطالعه ای که در سال نهم انجام شد، بیشتر نگرانی های ما در مورد نارضایتی در آینده است. علاوه بر این، یک مطالعه یک ساله همچنین نشان داد که نارضایتی از یک نتیجه منفی در واقع می تواند منجر به استرس بیشتر از دانستن اینکه یک اجماع قطعی وجود دارد، شود. به هر حال، مغز انسان به سختی از دنبال راضی است، به همین دلیل است که برخی از مردم تمایل به تفسیر و ساختار وقایع ناخواسته زندگی دارند. طالع بینی ممکن است پاسخ های قطعی نداشته باشد، اما بر اساس مطالعات انجام شده در طول سال ها، ارائه توضیحات معنادار از مکان های مبهم یا اندازه گیری شده می تواند حس کنترل فرد را بر آنها افزایش دهد. طالع بینی همچنین می تواند در آینده احساس رضایت ایجاد کند که باعث افزایش راحتی افراد و کاهش اضطراب آنها می شود.

مادلین گود، محقق در کلینیک سلامت BHcare می گوید: «تحقیقات قبلی نشان داده است که طالع بینی ممکن است به افراد کمک کند تا از رویدادهای منفی زندگی خودداری کنند یا از رویدادهای مدرن پر از نارضایتی دوری کنند. مطالعات عددی نشان داده‌اند که افرادی که در مواقعی با بحران‌های شخصی یا عوامل استرس‌زای زندگی مواجه می‌شوند، بیشتر از طالع بینی استفاده می‌کنند، که نشان می‌دهد مزایای آنها از نظر استرس و مراقبت در موقعیت‌های سخت ناچیز است. البته مسئله فقط آوردن صلح نیست، بلکه یافتن خود در میان افراد دیگری که علاقه مشابهی دارند نیز می تواند صلح را به ارمغان بیاورد.» بنینگ همچنین بیان می کند: “کسانی که علاقه مند به برقراری ارتباط با طالع بینی از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات با طالع بینی هستند، یک پیوند مستقیم دارند، که ممکن است جامعه ای را ایجاد کند که در مواقع سخت به عنوان منبع حمایت اجتماعی عمل می کند.”

خودآگاهی

طالع بینی اغلب به عنوان “محدود کننده” در نظر گرفته می شود، اما برعکس، افراد مختلف ممکن است به آن سمت کشیده شوند، زیرا ممکن است به آنها کمک کند تا بیشتر در مورد خود بیابند و ایده هایی را بیان کنند که بیان آنها با کلمات دشوار است. او می‌گوید: «ممکن است توضیح دهد که چرا افرادی که خودآگاهی را تجربه می‌کنند احتمالاً بیشتر به ستاره‌شناسی علمی اعتقاد دارند. این احتمال وجود دارد که افراد از طریق طالع بینی به دنبال خودآگاهی بهتر و افزایش خودآگاهی خود باشند. مطالعات نشان می دهد که عزت نفس می تواند تا حد زیادی بر عزت نفس افراد تأثیر بگذارد و حتی آنها را تأیید کند و همچنین اعتماد به نفس او را در رابطه با عزت نفس شخصی افزایش دهد. به طور خلاصه، ماهیت خاص طالع بینی، بازتاب خود را تشویق می کند، و افراد را قادر می سازد تا خود و محیط اطرافشان را واضح تر درک کنند.

در عین حال، خودآگاهی از فال نیز ممکن است نتیجه پدیده هایی به نام “بارنوم” باشد. در این پدیده مردم فکر می کنند که عباراتی که در طالع بینی تعمیم داده می شود فقط برای خود شخص صادر می شود. بنینگ می گوید: «افراد معتقد به طالع بینی عموماً معتقدند که عبارت کلی که در همه انسان ها مشترک است، دقیق و قابل توضیح است. همانطور که گفته شد، اکثر افراد خودآگاه انتخاب هایی انجام می دهند که آنها را وادار به تفکر و درک شخصی می کند، بنابراین ممکن است بدون نگاه کردن به پدیده، پدیده را نادیده بگیرند.

دیده شدن

یکی از دلایل محبوبیت طالع بینی در جهان امروز، دلیل حضور آن در فرهنگ عامه نیز است. او می‌گوید: «ما دیده‌ایم که مردم علناً عقاید یا مشارکت خود را با طالع بینی تأیید می‌کنند. نگاه مکرر به جنبه های مختلف طالع بینی در میان چنین شخصیت های مشهوری ممکن است افراد علاقه مند را به خود جلب کند و آنها را تحت تاثیر قرار دهد تا خودشان در این تمرین شرکت کنند.

البته، مانند بسیاری از چیزهای دنیا، آنچه برای برخی افراد مفید است، ممکن است برای دیگران چندان مهم نباشد. وی می افزاید: استقبال روزافزون نیاز طالع بینی به پژوهش در سلامت عمومی فراتر از تقویت ارزیابی علمی نجومی موجب تقویت و در نتیجه تعامل افراد با طالع بینی و تأثیر آنها بر سلامت کلی می شود. با توجه به محبوبیت شگفت انگیز طالع بینی در بین مردم امروزه، ارزیابی دلایل درگیر شدن آنها در طالع بینی و بررسی تأثیرات آن بر سلامتی و تندرستی ممکن است مهمتر از علمی بودن باشد.

منبع : مجله کشف

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما