چرا با افزایش سن چاق می شویم؟



چند ساعت پس از صرف صبحانه، بدن همه افراد، از پیر و جوان، واکنش متفاوتی به این وعده غذایی نشان می دهد. این تفاوت ها توضیح می دهد که چرا با افزایش سن وزن اضافه می کنیم و مهمتر از آن، چگونه می توانیم این روند را معکوس کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیش از این تصور می شد که افزایش وزن در میانسالی به دلیل کاهش متابولیسم (یا متابولیسم) یا به طور خاص چیزی است که دانشمندان آن را «متابولیسم آرام» می نامند. یک مطالعه قابل توجه منتشر شده در شماره آگوست مجله Science نشان می دهد که سلول های ما در دهه چهارم یا پنجم زندگی (40 سال یا 50 سال بعد) به همان اندازه که در دهه دوم زندگی می چرخند، می چرخند.

در واقع سرعت متابولیسم تا حدود 60 سالگی کاهش نمی یابد و زمانی که شروع به کاهش می کند به کمتر از 0.7 درصد در سال می رسد. بنابراین افزایش وزنی که با افزایش سن و بین بدن خود در حال حاضر و در بیست سالگی احساس می کنید به دلیل متابولیسم نیست.
تفاوت عضلات در سنین مختلف

بدن یک جوان 20 ساله برای صبحانه پروتئین می خورد. 12 گرم پروتئین از تخم مرغ و 4.5 گرم از نان گندم با حداکثر کارایی به دست می آید و پروتئین را به سلول های عضلانی جدید و سالم تبدیل می کند. کل این فرآیند سنتز پروتئین نامیده می شود. اما وقتی این روند در 20 سالگی ادامه دارد، در بدن شما اتفاق نمی افتد.

تحقیقات نشان می دهد که افراد مسن برای رسیدن به همان فرآیند عضله سازی که یک فرد جوان می تواند با خوردن چند تخم مرغ به آن دست یابد، به ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین نیاز دارند.

آنچه شما باید بدانید این است که بدن انسان دائما در حال تجزیه و عضله سازی است. اما زمانی که در دراز مدت، روند تخریب عضله بسیار فراتر از فرآیند ترمیم باشد، در نهایت منجر به آسیب به بافت عضلانی می شود. مطالعات نشان می دهد که افراد مسن معمولاً 25 تا 30 گرم مورد نیاز برای عضله سازی را دریافت نمی کنند که باعث می شود عضلات آنها در طول روز ضعیف تر شوند. در سنین بین 30 تا 40 سالگی، بزرگسالان هر دهه سه تا هشت درصد از عضلات خود را از دست می دهند.

هرچه عضله کمتری داشته باشیم، چربی بیشتری می گیریم. ماهیچه ها نه تنها کالری بیشتری می سوزانند بلکه به کنترل قند خون نیز کمک می کنند. هرچه عضله کمتری داشته باشید، قند خون شما بالاتر می رود و بدن شما باید قند بیشتری را به چربی تبدیل کند.

باید بدانید که از دست دادن عضلات با خطر ابتلا به دیابت، سرطان، بیماری قلبی، آلزایمر و ضعف سیستم ایمنی مرتبط است.

منبع: برگرفته از وب سایت انجمن بازنشستگان آمریکا (AARP).


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم