fastescobanner

کامنت 5 مرجع تقلید رودخانه چک کردن تلفن همسرتان

[ad_1]

برای برخی افراد زندگی مشترک با حریم خصوصی سازگار نیست و زوجین باید از جزئیات زندگی خود با دیگران آگاه باشند.

به گزارش ایرنا، همانطور که ازدواج با فردی که دوستش دارید نشان دهنده آرامش و عشق در زندگی شماست، احترام به حریم خصوصی و فردیت نیز باید همچنان در زندگی شما نقش داشته باشد.

ازدواج به معنای محدود کردن زوجین نیست. هیچکس نمی تواند ادعا کند که زوج ها اصلاً نباید حرفه های ناگفته ای داشته باشند. ممکن است گاهی برخی از این مشاغل ناگفته بنیان خانواده را تقویت کند و مستقیماً با شرایط زوجین و زندگی خصوصی آنها ارتباط داشته باشد. امروزه مجموعه ای از علائم اجتماعی شدن روزمره به راحتی در تلفن های ما قابل دسترسی است. اما آیا به بهانه متاهل بودن می توان از جزئیات این صحبت ها و معاشرت ها بدون اجازه طرف مقابل مطلع شد؟ قرآن کریم و آداب و سنن اسلامی همواره ما را به پرهیز از جاسوسی سفارش کرده است. حال می خواهیم بدانیم آیا این رژیم برای همسران هم صدق می کند؟

آیت الله صافی گلپایگانی: بدون اجازه جایز نیست.

بسیاری از مراجع چک کردن بدون اجازه تلفن همسرشان را نوعی تشنج می دانند. این نکته باید زنگ خطری برای زوجین باشد، زیرا تصرف بدون اجازه در اسلام گناهی آشکار است و باید از آن به هر شکلی پرهیز شود. آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این سوال می فرماید: این موارد جزء مصادره است و بدون اجازه جایز نیست.

حضرت آیت الله سیستانی: این جایز نیست.

نظر آیت الله سیستانی در این باره روشن و مبهم است. او رفراندوم را «غیرقابل قبول» توصیف کرد و از زوجین خواست خویشتنداری و همدردی نشان دهند.

آیت الله شبیری زنجانی: ترس از گناه به دلیل قوی موجه است.

آیت الله خامنه ای: بدون اذن و اذن آنها جایز نیست.

آیت الله مکارم شیرازی: جاسوسی از گوشی دیگران ممنوع است.

تلفن همراه وسیله شخصی هر انسانی است. در این زمینه نظر آیت الله شبیری زنجانی با کمی احتیاط و تمایز است. ایشان در پاسخ به این سوال فرمودند: تصرف در اموال دیگران و تجسس در عیب دیگران جایز نیست مگر ترس از ظهور گناه کبیره یا گناه کبیره. حال سؤال این است که آیا هر شبهه ای را می توان ترس از گناه دانست؟ آیا تحت هر شرایطی می توان به مظنون مجوز این کار را داد؟ عواقب چک کردن تلفن همراه همسرتان چیست و نظر پزشکان زوج در مورد آن چیست؟

کامنت 5 مرجع تقلید رودخانه چک کردن تلفن همسرتان

توصیه قرآن در مورد جاسوسی چیست؟

آیه 12 سوره حجرات آب پاکی را روی دست همه ما می ریزد. در این آیه صریحاً مؤمنان را از تجسس در امور دیگران سفارش می کند: «یا ایها الذین آمنوا عملا». مفسران این آیه دریافته اند که غیبت و غیبت از دیگران گناه است و عواقب بد بسیاری برای انسان و دیگران دارد. تفحص در امور دیگران جایز نیست، مخصوصاً اموری که خود شخص می خواهد پنهان کند و ما نباید سعی در افشای آنها داشته باشیم.

جاسوسی از ترس گناه در چه مواردی جایز است؟

اگر رفتار یکی از زوجین نشانه‌های گناه غیرقابل انکاری داشته باشد یا یکی از زوجین سابقه خیانت و بی وفایی در زندگی مشترک گذشته داشته باشد، زمینه ایجاد چنین ترسی توسط آن ایجاد می‌شود. احادیث و روایات متناقض قبلاً حکم به ابطال شبهه داده‌اند، اما حتی اگر دلایل بسیار محکمی برای این ترس وجود داشته باشد، تنها قسمتی که به این گناه اعتقاد دارد قابل بررسی است. اما علما همچنان بر بحث در این زمینه اصرار دارند و تصرف مال را به بهانه این تحقیق نمی دانند و اعلام می کنند که اگر با سوء ظن و بدون دلیل قطعی این کار را انجام دهد، مجرم خواهد بود. جاسوسی در امور دیگران.

پزشکان این زوج چه می گویند؟

در بسیاری از موارد، بی اعتمادی زوج ها به یکدیگر پیامدهای منفی بیشتری در زندگی مشترک آنها دارد. در واقع غیبت بی دلیل آغاز آن است و این خطر همیشه زندگی عادی را به خطر می اندازد. راه حل های دیگری غیر از جاسوسی در امور یکدیگر برای دوری از هرگونه شبهه وجود دارد. دکتر زهریه سیفی، زوج درمانگر می گوید: متأسفانه بسیاری از زوج هایی که برای درمان به زوجین مراجعه می کنند، قبلا توانایی صحبت با یکدیگر را از دست داده اند. توصیه ما به زوج ها این است که در محیطی آرام با یکدیگر صحبت کنند. اگر دلسرد شده اند و بد ظن دارند، در این باره صحبت کنید و دلیل بیاورید و پاسخ روشنی بگیرید».

دکتر سیفی می‌گوید زوج‌ها از این رفتار استفاده می‌کنند تا به یکدیگر این پیام را بدهند که هنوز برای هم مهم هستند و اولویت آنها این است: «در این گفتگوی آزاد پیام‌های دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد. او برخی نگرانی‌های خود را به دلیل علاقه‌اش به همسرش بیان می‌کند. “این نگرانی به این معنی است که او علاقه مند به محافظت از او و زندگی اش است و باید بتواند آن را به طور مسالمت آمیز به شوهرش منتقل کند. باید.”

این زوج می گویند که هیچ مرد و زنی با چک کردن مداوم و مخفیانه تلفن همسرشان باعث تحکیم خانواده نشده است: «متاسفانه این یکی از رایج ترین موارد کینه توزی زناشویی است، یکی این که زن و مرد اجازه می دهند حریم خصوصی همسرشان در این مرکز نقض شود. کوچکترین شک احترام به فردیت و حریم خصوصی در کنار هم باعث آرامش و اعتماد به نفس بیشتر در زندگی می شود و اگر بخواهیم صریح باشیم باید به این نکته اشاره کنیم که در بیشتر موارد به جای حفظ خانواده، این گونه رفتارهای نادرست باعث از هم گسیختگی آن می شود. همانطور که گفته شد همسران باید از آن دوری کنند شک و تردید خود را کنار بگذارید و اگر چیزی مزاحم در رفتار همسرتان مشاهده کردید در موقعیت های مناسب و آرام در مورد آن صحبت کنید و اعتماد به نفس را به عنوان عامل مهمی در زندگی خود حفظ کنید سعی کنید حفظ کنید. “

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما