fastescobanner

کمبود واکسن کرونا در بریتانیا به یک مشکل تبدیل شده است

[ad_1]

ایرنا: منابع خبری انگلیسی روز جمعه از کمبود واکسن کرونا و اخراج داوطلبان برای تزریق واحد دوم این واکسن خبر دادند که با اعتراض نهادهای بهداشتی و مردمی مواجه شده است.

به گفته منابع محلی، گاهی اوقات شیفت داوطلب پس از سه ماه به تعویق می افتد یا هنوز تاریخی مشخص نشده است. البته طبق برنامه قرار بود واحد دوم واکسن 21 روز پس از دریافت واحد اول تزریق شود.

انجمن پزشکی بریتانیا به این خبر واکنش نشان داده و آن را اقدامی ناعادلانه خوانده است. اما مقامات بهداشتی می گویند که این طرح تغییر کرده است و قصد دارند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، واحد اول واکسن کرونا را به افراد بیشتری تزریق کنند.

کمبود واکسن کرونا در بریتانیا به یک مشکل تبدیل شده است

معرفی یک سویه جدید و جهش یافته از ویروس کرونا در بریتانیا که 70 درصد مسری تر از سویه اصلی است، نگرانی زیادی را برای مقامات انگلیسی ایجاد کرده است.

این ویروس که می تواند کودکان را به اندازه بزرگسالان آلوده و آلوده کند، برای اولین بار در 21 سپتامبر در کنت، انگلستان ظاهر شد. اما سه ماه بعد، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، این موضوع را در 14 دسامبر در پارلمان مطرح کرد و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در 19 دسامبر.

تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بریتانیا به بیش از 50000 نفر در روز رسیده است. این گزارش حاکی از افزایش چشمگیر مراجعات به بیمارستان های سراسر کشور و امکان پذیرش بیماران در مراکز بهداشتی درمانی است. وضعیت به حدی بد است که برخی از بیماران در آمبولانس‌های بیمارستان‌های جنوب شرقی بریتانیا، احتمالاً در راهروهای کلینیک‌ها ظاهر می‌شوند.

برای مهار ویروس جدید، که وزیر بهداشت می گوید دولت کنترل آن را از دست داده است، دولت بریتانیا در بیشتر مناطق کشور ممنوعیت های سطح بالایی را برای کرونا وضع کرده است. 44 انگلیسی تنها در مواقع اضطراری می توانند خانه های خود را ترک کنند و انتظار می رود تحریم ها یک ماه دیگر ادامه داشته باشد.

مقامات ارشد بهداشت در بریتانیا، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در بیانیه‌ای روز جمعه گفتند: «ما باید تعداد افرادی را که می‌توانند واکسینه شوند افزایش دهیم. تنها مانع ما در این زمینه دسترسی به واکسن است که مشکلی جهانی است و احتمالا تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت.

عملیات واکسیناسیون کرونا در سراسر بریتانیا از روز سه‌شنبه ۹ دسامبر آغاز شد و تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در بریتانیا این واکسن را دریافت کرده‌اند.

دولت جانسون امیدوار است تا با انتصاب معاون مدیر بازرسی واکسن کرونا در وزارت بهداشت، تمام شهروندان را تا تابستان واکسینه کند. کارشناسان گفته اند تا آن زمان، انتظار بازگشت زندگی به حالت عادی غیرواقعی است.

جرمی هانت، وزیر سابق بهداشت، رئیس کمیته بهداشت پارلمان بریتانیا، اخیراً هشدار داده است که ذخایر واکسن در این کشور تمام شده است.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما