fastescobanner

گوگل و فیسبوک ظاهرا برای تسلط بر بازار تبلیغات – زومیت – یک معامله محرمانه منعقد کرده اند

[ad_1]

در سال های اخیر، دولت ها به طور فزاینده ای در مورد معاملات شرکت های بزرگ فناوری نگران شده اند. زیرا در چند سال اخیر هزاران پرونده عدم اعتماد در سراسر جهان تشکیل شده است. پرونده های چند ایالتی در ایالات متحده، به رهبری کن پکستون، دادستان کل تگزاس، اخیراً جزئیات جالبی را در مورد معامله گوگل و فیس بوک کشف کرده است.

به گزارش VonArna، گفته می شود گوگل و فیسبوک که اکنون با نام متا شناخته می شوند، قراردادی پشت پرده امضا کرده اند. بر اساس این قرارداد، فیس بوک در هنگام استفاده از صرافی های تبلیغاتی گوگل، امتیاز ناعادلانه ای دریافت می کند و نمایش نتایج فیس بوک در فضای تبلیغات را آسان تر می کند.

در بخش دوم این پرونده، ادعا شده است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و ساندر پیچای، مدیرعامل آلفابت (گوگل) به خوبی از سود معاملات تبلیغاتی خود آگاه بودند. علاوه بر این، شریل سندبرگ، مدیر عامل فیس بوک، در یک سری ایمیل در سال 2018 که در جریان این پرونده به بیرون درز کرد، گفت که توافق بین دو شرکت یک توافق استراتژیک بزرگ است.

ایمیل دیگری بین سندبرگ و زاکربرگ به صراحت بیان می کند که این تراکنش تنها با تایید زاکربرگ امضا می شود. گفته می شود که ساندار پیچایی از مفاد قرارداد اطلاع شخصی داشته است.

گوگل که ارزهای رمزپایه عجیب و غریب را ترجیح می دهد، یک نام محرمانه داخلی نیز برای تراکنش دارد که طبق پرونده، JD Blue است.

اوکی گوگل

گوگل و فیسبوک هر دو این اتهامات را رد کرده اند. سخنگوی گوگل، پیتر شوتنفلز، گفت که این شکایت “ناعادلانه” بوده و ارزش قانونی ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد:

ما سالانه صدها قرارداد امضا می کنیم که نیازی به تایید مدیرعامل ندارد و تفاوتی بین این قراردادها وجود ندارد.

در واقع، شوتنفلز اصرار دارد که ساندر پیچای ممکن است از تمام جزئیات معامله مطلع نباشد. کریس اسگرو، سخنگوی متا در Mick 6 تاکید کرد که فیس بوک با چندین پلتفرم مناقصه مشابه قرارداد مناقصه دارد. پلتفرم هایی که به افزایش رقابت برای تبلیغات کمک می کنند نیز ارزش خوبی برای تبلیغ کنندگان به همراه دارند.

شکایت چند ایالتی از گوگل چیست؟

بر اساس این شکایت، گوگل و فیس بوک برای تسلط بر بازار تبلیغات قرارداد محرمانه ای منعقد کرده اند. ده ایالت از جمله تگزاس، آرکانزاس، آیداهو، ایندیانا، کنتاکی، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی و یوتا در دسامبر 2020 به دادگاه فدرال تگزاس شکایت متقابل علیه گوگل ارائه کردند. این شکایت توسط کن پکستون، دادستان کل تگزاس ثبت شد و همچنان ادامه دارد.

در قلب این شکایت فیس بوک و گوگل هستند. اما همچنین توجه را به این واقعیت جلب می کند که غول های موتورهای جستجو بازار تبلیغات فناوری را کنترل می کنند. بازاری که تبلیغ‌کنندگان و تولیدکنندگان محتوا را به شیوه‌ای منصفانه گرد هم می‌آورد.

مقالات مرتبط:

گوگل به شدت هر گونه تخلف را رد می کند و اعلام می کند که بیشتر درآمد تبلیغاتی خود را با ناشران شخص ثالث تقسیم خواهد کرد. این شکایت که در اکتبر 2020 تنظیم شد، ادعا می‌کند که گوگل میلیون‌ها دلار در تجارت تبلیغاتی و جستجوی این شرکت برای پرداخت به شرکای تلفن اندرویدی به طور پیش‌فرض برای ارائه خدمات Google در محصولات خود استفاده کرده است.

گوگل ادعا می کند که اتهامات علیه این شرکت ناقص است و اگرچه گزینه های جستجوی وب زیادی وجود دارد، مردم فقط از گوگل استفاده می کنند.

تحقیقات درباره بی اعتمادی هنوز رایج است و گوگل تنها شرکتی نیست که با آن مواجه است. وزارت دادگستری و FTC همچنین اپل، آمازون، فیس بوک و دیگر شرکت های بزرگ فناوری را زیر نظر دارند.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما