آخرین وضعیت امتحانات مدارس کشور

[ad_1]

ایرنا: به گفته رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش مجازی بودن امتحانات دانش آموزی در اکثر نقاط کشور این نگرانی را در مورد نحوه ارزیابی دانش آموزان محروم از ابزار هوشمند آموزشی ایجاد کرده است، اما مدارس باید آموزش دهند. روشی که آنها این کار را انجام دادند. امتحان بده

تقریباً همه خانواده‌ها اخبار نحوه شرکت دانش‌آموزان در امتحانات را در اوایل ژانویه هر سال دنبال می‌کنند تا از نحوه برگزاری امتحانات مطلع شوند، اما این روند با چالش‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تشدید می‌شود.

آخرین وضعیت امتحانات مدارس کشور

پس از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس به منظور جلوگیری از تجمعات انسانی و حفظ سلامت آنان، آموزش و سنجش دانش‌آموزان را مجبور به انتقال اجباری از فضای سنتی به فضای مجازی کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش 6 دی در مورد نحوه امتحان دانش آموزان اعلام کرد که امتحانات دوره متوسطه نیز در گروه سنجش حضوری است.

حاجی میرزایی در این خصوص گفت: برخی از هنرستان ها و دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل بهداشتی به دلیل ویژگی های خاص مجاز به انجام معاینه شدند.

بر اساس اعلام ستاد پیشگیری از رشوه خواری، مجازی بودن امتحانات اکثر دانش آموزان کشور گامی مثبت در جهت حفظ سلامت فرزندانشان است، اما مشکل از آنجایی شروع شد که به گفته مسئولان آموزش و پرورش، 30 درصد دانش آموزان عادی و 40 درصد دانش آموزان عادی هستند. دانش آموزان با نیازهای ویژه از دستگاه های هوشمند محروم شدند.

اما وزارت آموزش و پرورش از طریق اطلس یادگیری، دانش آموزان محروم را شناسایی و وسایل مورد نیاز آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار می دهد تا در نهایت با کمک های مردمی و بودجه دولتی، منابعی نیز در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد. . سوال این است که چگونه می توان دسترسی هوشمند، اما دانش آموزان محروم را ارزیابی کرد.

مدارس مسئول نحوه برگزاری امتحانات هستند

خسرو ساکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه حق دارد در مورد نحوه شرکت در آزمون تصمیم گیری کند. به گزارش اطلس آموزش و پرورش، مدیران مدارس به همان شیوه ای که به دانش آموزان آموزش داده می شود، امتحانات را برگزار می کنند.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش برای محرومیت دانش آموزان از تحصیل از وسایل هوشمند، روش های مختلفی از جمله مدرسه تلویزیونی، حضور حضوری معلمان و ارسال بسته آموزشی به دانش آموزان را در نظر گرفته است. بر این اساس، وی با استفاده از اطلس یادگیری در سیستم آموزشی، دانش آموزان محروم را معرفی کرد و مدیر مدرسه از وضعیت تحصیلی تمامی دانش آموزان به آنها خبر داد و از اقدام مناسب برای آموزش آنها خبر داد.

وی افزود: همچنین امتحانات برای اولین بار داخلی است و شوراهای مدارس می توانند از ابتدا تا پایان دی ماه برای دانش آموزان برنامه ریزی کنند. در واقع تاریخ برگزاری امتحانات در اختیار شورای مدرسه است.

ساکی خاطرنشان کرد: مدارس ناحیه زرد با مجوز از ستاد مدیریت کرونا استان می توانند به صورت انفرادی در آزمون شرکت کنند اما جزئیات موضوع در اختیار شورای مدرسه است.

وی در ادامه گفت: در شرایطی که حضور فیزیکی دانش آموزان امکان پذیر باشد، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس ضوابط مربوطه برنامه درسی تحصیلی و با رعایت کامل رویه های بهداشتی ارزیابی می شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: روند ارزیابی پیشرفت تحصیلی و تحصیلی نوبت اول ابتدایی و بازگشایی مدارس در سال جاری بر اساس ضوابط مصوب خواهد بود. هفتصد و نود و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ 11 مرداد 1387.

ساکی در ادامه گفت: بر اساس قوانین شورای آموزش عالی، سنجش پیشرفت تحصیلی و آموزشی در مقطع ابتدایی می تواند براساس اهداف برنامه درسی هر کلاس و به طور دقیق تر، به صورت رسمی و مکتوب در طول دوره ابتدایی باشد. سال تحصیلی.” هر بار ارسال کنید.

وی افزود: بنا به پیشنهاد معاونت ثبت احوال آموزش ابتدایی، درس فارسی از دانش آموزان سال اول و دوم یعنی خواندن، نوشتن و ریاضی با تشکیل گروه های پنج تا هفت نفره به صورت انفرادی در مدرسه و رعایت پروتکل کامل. ” پاک بمان.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی تعداد دانش آموزان اول ابتدایی کشور یک میلیون و 526 هزار و 432 نفر و تعداد دانش آموزان پایه دوم نیز یک میلیون و 454 هزار نفر است. و 385 هزار نفر هستند که تعداد کل دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی به 2 میلیون و 980 هزار و 817 نفر می رسد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تنها پس از کسب مجوز کتبی از کارگروه مدیریت و کنترل، امکان سنجش حضوری آموزشی دانش آموزان پایه اول و دوم در ناحیه زرد وجود دارد. ویروس کرونا در استان ها

ساکی همچنین یادآور شد: در صورت عدم حضور فیزیکی دانش آموزان روزانه در دوره اول و دوم متوسطه، سنجش پیشرفت تحصیلی نوبت اول متوسطه اول، شاخه نظری دوم متوسطه، برنامه درسی عمومی، توانایی غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی و معلم حرفه وی با مسئولیت و بدون نظارت مدیر مدرسه انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در این صورت سامانه شاد یا سایر سامانه های مورد تایید شورای مدرسه به صورت آنلاین در آزمون شرکت می کنند و با استفاده از مدارک و شواهد جمع آوری شده از فعالیت های تحصیلی دانش آموز، نمره امتحان نهایی و سنجش سازنده را کسب می کنند. در نیمه اول سال تعیین می شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در صورت عدم امکان انجام سنجش نهایی به صورت آنلاین، با تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، معلمان می توانند از سنجش سازنده استفاده کنند. اولین. برای تعیین نمره نهایی دانش آموزان. به آرامی

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش دی ماه در مورد روال برگزاری آزمون برای دانش آموزان گفت: در هر منطقه ای از کشور که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد، ترجیحاً دانش آموزان به صورت انفرادی در آزمون شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین در هر حوزه ای که ستاد ملی کرونا با انجام معاینات حضوری مخالف باشد، معاینات به معنای واقعی کلمه انجام می شود.

حاجی میرزایی گفت: روند انجام آزمون ابلاغی و اختیار آن به شورای مدرسه واگذار شده است. روش های آزمون غیبت نیز شناسایی شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: دو نوع امتحان رشدی و نهایی وجود دارد و در امتحانات رشدی سهم همه اینها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است. توسعه بر اساس ارزیابی معلم از یادگیری دانش آموز در طول سال تحصیلی تعریف می شود و ارزشیابی نهایی یک آزمون کتبی در پایان هر جلسه است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما