آیا نوبت سوم واکسن مربوط به بیماری عروق کرونر قلب است؟

[ad_1]

بسیاری از افرادی که نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که پس از تزریق نوبت سوم واکسن که برخی آن را طوفان ایمنی می‌نامند، دچار آمونیاک شده‌اند. اما آیا این ادعا درست است و پشتوانه علمی دارد؟

به گفته ایران، «تعداد موارد Omekron در بسیاری از کشورها از جمله ایران به سرعت در حال افزایش است و ادعاهای بیشتری در مورد آن مطرح می شود».

اغلب ادعا می شود افرادی که واکسینه نشده اند به دلیل تصورات نادرست در مورد بروز بیماری، احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر از افرادی است که واکسینه نشده اند. علاوه بر این، این روزها تصورات غلط خطرناک و خطرناکی در مورد Emcron Corona در شبکه های اجتماعی و بعضاً در گفتمان عمومی وجود دارد که نه تنها هیچ مدرک علمی ندارد بلکه باعث گمراهی مردم نیز می شود. برخی از باورهای غلط رایج مانند “امیکرون یک سرماخوردگی ساده است، ما بعد از واکسن ناقل ویروس نیستیم و دیگر هرگز به کرونا مبتلا نخواهیم شد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بعد از نوبت سوم واکسن در حال افزایش است و … فضای مجازی به قدری رشد کرده است که علیرغم وجود پنج بیماری، این بار کارشناسان بهداشت نسبت به «infodima» (گنجینه ای از اطلاعات درست و نادرست که یافتن منبع موثق را دشوار می کند) در موج ششم کرونا هشدار داده اند. زنگ خطر زنگ.گسترش اطلاعات نادرست در فضای مجازی تحت الشعاع مطالب علمی قرار گرفته است.آمرون بعد از خوردن غذا به این بیماری مبتلا شده است و این به دلیل تشکیل سیستم ایمنی در بدن است اما آیا این ادعا صحت دارد و پشتوانه علمی دارد؟ حسن رودگری گفته است:

این جمله که “ما بعد از نوبت سوم واکسن آمون می گیریم” پایه علمی ندارد و نمی تواند باشد. اکثر واکسن هایی که به صورت نوبت سوم تجویز می شوند، مانند دوز اول و دوم هستند و گاهی اوقات برخی از واکسن ها به صورت ترکیبی تزریق می شوند. چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که از واکسن ها انتظار می رود و شواهد علمی نشان می دهد که واکسن ها از شدت بیماری و مرگ جلوگیری می کنند 95 درصد ثبت شده است. با توجه به تعداد زیاد جهش ها، واکسن ضد عفونت کمتر موثر است، اما این واکسن همچنان تعداد بستری ها و مرگ و میرها را کاهش می دهد، اما همچنان امکان عفونت مجدد با جهش جدید وجود دارد.

ویژگی مهم سویه Omekron این است که توانایی تلقیح سیستم ایمنی را به میزان بیشتری نسبت به سویه قبلی ویروس کرون دارد. به عبارت دیگر، استرس امکرون خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در افرادی که سه دوز از واکسن دریافت کرده اند و سابقه ابتلا به این بیماری را دارند، در مقایسه با سویه های قبلی تا 10 درصد افزایش می دهد. به عبارت دیگر، اگر در سویه قبلی ویروس کرونا، افراد به دلیل عفونت یا واکسیناسیون از عامل بیماری‌زا محافظت می‌شدند، سویه omicron بیان می‌کند که افراد می‌توانند در عرض یک ماه دوباره به این ویروس مبتلا شوند. البته شدت عفونت در سویه قبلی بیشتر بود، اما Omekron از نظر پاتولوژیک ضعیفتر از سویه دلتا بود. اگرچه Omicron شش برابر قوی تر از دلتا در جامعه است و ممکن است 70 برابر قوی تر از دلتا در دستگاه تنفسی فوقانی باشد، اما 10 برابر کمتر از دلتا روی ریه ها تأثیر می گذارد. در واقع، ما در حال تجربه سویه‌ای هستیم که می‌تواند افراد واکسینه شده بیشتری را با سابقه بیماری عروق کرونر قلب تحت تأثیر قرار دهد. حتی پس از اولین، دومین و سومین دوز واکسن یا بلافاصله پس از عفونت قبلی. اما تمام واکسن های ضد استرس مقاومت بدن را افزایش داده و از شدت بیماری و مرگ می کاهد. افزایش کنونی مرگ و میر ناشی از نرخ بالای انتقال بیماری است، یعنی زمانی که تعداد دقیق افراد مبتلا در جامعه افزایش می‌یابد زیرا سیستم مراقبت‌های بهداشتی مختل شده است، میزان مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.

باز هم می گویم که افزایش تعداد موارد مربوط به دوز سوم است اصلاً اینطور نیست. مشکل واقعی نوع ویروس است. از سوی دیگر، نرخ واکسن در سراسر جهان و ایران افزایش یافته است و به طور متوسط ​​بیش از 70 درصد جمعیت کشورمان حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. بنابراین، میزان مبتلایان به امکرون در بین افرادی که قبلا واکسینه شده اند بیشتر از افرادی است که واکسینه نشده اند. به عبارت دیگر، زمانی که حتی درصد کمی (افرادی که واکسن زده اند) با درصد کمتری بستری می شوند، ظاهر نشان می دهد که افرادی که هر سه نوبت واکسن را دریافت کرده اند، بیشتر بستری می شوند، دلیل آن این است که افراد بیشتری بستری شده اند. واکسینه شده و تعداد دقیق پذیرش در بیمارستان بیشتر خواهد بود، اما درصد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در ICU بیشتر خواهد بود. هنوز تعداد افراد غیر واکسینه بیشتر است.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما