آیا واقعا ربات ها آینده شغلی انسان را خراب خواهند کرد؟

[ad_1]

آیا واقعا ربات ها آینده شغلی انسان را خراب خواهند کرد؟  در رفتن پیتر کوی؛ مقاله نویس مالی نیویورک تایمز؛ او قبل از پیوستن به روزنامه در جولای 2021، به مدت 32 سال در بیزینس ویکلی و بیزینس ویک بلومبرگ مقالات و گزارش های تحلیلی می نوشت.


به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، برخی از افراد در سمت سیاسی ایدئولوژی جناح راست مانند روبات ها و از اتحادیه ها متنفرند. بر خلاف برخی از افراد در سمت چپ سیاست، روبات ها، اتحادیه های نفرت و عشق هستند. دیوید اوتر، اقتصاددان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) می گوید، اما او هر دو را دوست دارد.

اتوماسیون برخی از مشاغل را از بین می برد، اما همچنین باعث می شود کارگران غیر ماهر بهتر و پربازده تر کار کنند. همچنین درآمد کلی را افزایش می دهد و انواع جدیدی از مشاغل را ایجاد می کند. اوتور در حین مطالعه تأثیر فناوری و تجارت بر کارگران یقه آبی، می‌گوید ستمگران می‌توانند به ایجاد اتحادیه‌ها کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که مزایای اتوماسیون به ثروتمندان محدود نمی‌شود و مشاغل جدید ایجاد می‌کنند. و کارگران مسئولیت آن را بر عهده می گیرند. ، خوب و سودمند خواهند بود.

آیا واقعا ربات ها آینده شغلی انسان را خراب خواهند کرد؟  / ترجمه اعتراض /

اتو به بررسی جوانب مثبت و منفی اقتصاد ایالات متحده می پردازد. او دانشگاه کلمبیا را ترک کرد و به عنوان دستیار اداری در بیمارستانی در بوستون مشغول به کار شد. سپس به تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه تافتز پرداخت و فارغ التحصیل شد. سپس با دوج کلت 250 دلاری که در ایالات متحده خریده بود و کار می کرد، برخورد کرد. او قبل از بازگشت به کالج و گرفتن مدرک دکترا از هاروارد در کلیسایی در سانفرانسیسکو، به جوانان شهر مهارت های کامپیوتری آموزش داد.

اتو از طرف یک عاشق ربات استدلال می کند که این فناوری بسیار مفید و اجتناب ناپذیر خواهد بود. او هفته گذشته به من گفت: «ما به فناوری نیاز داریم. فناوری که نمی توانید از آن اجتناب کنید. “راه های زیادی برای بهتر کردن زندگی شما وجود دارد.” او گفت، با این حال، باید کنترل مناسبی بر فناوری وجود داشته باشد. او افزود: “بیشتر مردم واقعاً از فناوری می ترسند، آنها از سرمایه داری می ترسند و بازار با این فناوری چه تجربه ای خواهد داشت.” “اگر همزمان مردم را فقیر کنید، نمی توانید پیشرفت زیادی داشته باشید.”

با اتو صحبت کردم تا بدانم نظر او درباره کتابی با عنوان “آینده: ایجاد مشاغل بهتر در عصر ماشین های هوشمند” توسط انتشارات MIT منتشر شده است. او به همراه دیوید مندل، استاد مهندسی و مهندسی عمران، و الیزابت رینولدز، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور تولید و توسعه اقتصادی در شورای اقتصاد ملی، یکی از سه نویسنده این کتاب است.

نویسندگان زمانی شروع به کار بر روی این کتاب کردند که نرخ بیکاری در ایالات متحده بالا بود، حتی پس از رکود اقتصادی ناشی از فوران کرونا در سال 2020. او در صفحات آغازین کتاب می گوید: «میلیون ها نفر بیکار هستند.

اتو گفت: «مشکل امروز کمبود شغل نیست، بلکه نبود شغل خوب است. برخی از اقتصاددانان معتقدند که این مشکلی است که به تنهایی قابل حل است. او می‌گوید: «با استعفای میلیون‌ها کارفرما، آن‌ها مجبور خواهند شد حقوق‌های بالاتر و شرایط کاری بهتر ارائه دهند.» اتو مخالف است و می گوید: “فکر نمی کنم این کافی باشد. ما در چهار دهه گذشته چیزی ندیده ایم که بازار این مشکل را حل کرده باشد.”

سهم نیروی کار سازمان یافته در بخش خصوصی از 21 درصد در سال 1979 به 6 درصد در سال 2019 کاهش یافته است. حتی حداقل دستمزد فدرال با تورم سازگار نیست. بودجه دولتی نیز برای کالج های محلی که کارگران را آموزش می دهند ناکافی است. تجارت آزاد با چین، مشکلاتی که نویسندگان تا حد زیادی با آن سروکار داشته اند، مشاغل تولیدی را نیز از بین برده است.

این کتاب استدلال می کند که جامعه نیاز به ایجاد یا بازسازی نهادهایی دارد که از کارگران محافظت کنند. نویسنده می نویسد: «ایالات متحده اجازه داده است کانال سنتی صدای کارگران بدون ایجاد سازمان های جدید یا حمایت سازمان های موجود ناپدید شود. آنها خواهان افزایش حداقل دستمزد فدرال و تغییراتی در قوانین کار هستند که از جمله موارد دیگر، مذاکرات دستمزدهای بالاتر را برای کارگران آسان تر می کند.

حمله کتاب به مفهوم و استدلال “ترجیح سهامداران” این ایده است که شرکت ها باید در خدمت منافع صاحبان خود یعنی سهامداران باشند. در سرمایه داری سهامداران، کارگران “اگر ارزش آنها برای شرکت کمتر از ارزش آنها باشد، از بین می روند.”

یک روز پس از مصاحبه با اوتر، با جورج دبلیو. با استیو پرستون، چهاردهمین وزیر مسکن و شهرسازی در دولت بوش مصاحبه کرد. او اکنون رئیس یک سازمان غیرانتفاعی است که کارگران را برای مشاغل آموزش می دهد.

از پرستون پرسیدم که MIT در مورد تقویت اتحادیه و افزایش حداقل دستمزد چه نوشته است. او گفت: «ما بر ساختن پلی تمرکز می کنیم که کارگران و کارفرمایان را به هم متصل می کند و به کارگران «آگاهی از امکانات» برای پیشرفت شغلی می دهد. او در ایمیلی نوشت: «پرداخت معقول بسیار مهم است، اما من بیشتر بر حمایت از افراد برای دستیابی به مشاغل پردرآمدتر و تغییر شغل به روش‌های بهتر متمرکز هستم.

یکی از شباهت های پرستون و اتو این است که کارگران به آموزش نیاز دارند تا بتوانند از اتوماسیون استفاده کنند نه اینکه آن را تغییر دهند. پرستون گفت: «ما روی مردم خود سرمایه گذاری کمتری می کنیم.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما