اتحاد جدید علیه استارلینک های اینترنتی!

[ad_1]

در رفتن پروژه ماهانه اینترنت استارلینک استارلینک اگرچه می تواند تأثیرات قابل توجهی در فناوری اطلاعات و گردش ایجاد کند، اما با برخی مخالفت های اولیه همراه بود. برخی از ستاره شناسان معتقدند که این پروژه می تواند یک شاتل فضایی ایجاد کند و حتی فضانوردان را به خطر بیندازد، اما اکنون گروه های دیگری از ستاره شناسان هستند که در تعقیب هدف دیگری با این پروژه مخالفت می کنند.

طبق گزارشات فرارو، تعداد ماهواره های فعال در آسمان شب سال به سال بیش از دو برابر شده و از حد مجاز به عدد 2 رسیده است. این افزایش تا حد زیادی به دلیل برنامه Starlink است که پروژه ای مرتبط با این شرکت است. اسپیس ایکس هدف، ارائه اینترنت در هر نقطه از جهان از طریق “مگا نجوم” است. از زمان شروع پروژه، StarLink بیش از 4 ماهواره را به فضا پرتاب کرده است و هزاران ماهواره دیگر باید تا زمانی که این برنامه به طور کامل عملیاتی شود به فضا فرستاده شود. اما اختراع چنین پوششی از اینترنت با نقطه ضعف شدید همراه است و به این ترتیب است که می توان از نور ساطع کننده نور توسط این ماهواره ها برای از بین بردن معنای تحت اللفظی کلمه نجوم استفاده کرد.

آخر هفته گذشته، اتحادیه بین المللی نجوم (IAU)IAU) ایجاد مرکز کاملا جدید برای متحد کردن ستاره شناسان برای محافظت از آسمان در برابر تاریکی و آسایش در معادل «پدیده های نجومی بین ستاره ای» اعلام شد. آلیس گورمن، باستان شناس در فضای دانشگاه فلیندرز، یک وب سایت ویژه دارد ScienceAlert وی گفت: به نظر من این موضوع واقعاً مهم است، زیرا پیش بینی می شود تا پایان این دهه ماه نو در آسمان شب بیاید. مرکز IAU بسیار مهم است، زیرا می تواند اطلاعات و پاسخ های بین المللی را هماهنگ کند و صدایی قوی برای جامعه نجومی ارائه دهد.

اتحاد جدید علیه استارلینک های اینترنتی!

شرایطی وجود دارد که به نور و ایستگاه رادیویی در جهان نیاز دارد. برای تلسکوپ های نور، آسمان تاریک، نور مصنوعی یا مدارهای روشن نور درخشان که پرتوهای خورشید را منعکس می کنند، لازم است. سایر تلسکوپ ها باید بی صدا باشند. به عنوان مثال، رصدخانه آرایه کیلومتر مربعی (SKA) – یکی از میزبان های رایج مرکز جدید IAU – به طیف گسترده ای از فرکانس های رادیویی گوش می دهد. با این حال، Starlink و سایر سایت های اینترنتی نجومی نیز از فرکانس های رادیویی استفاده می کنند که بخشی از همان باند SKA هستند.

آلن دافی، ستاره شناس دانشگاه سوینبرن، زمانی که اولین ماهواره استارلینک در سال نهم پرتاب شد، به ScienceAlert گفت: آنها این کار را انجام می دهند. دومین مرکز واحد جدید IAU، بنیاد ملی علوم NOIRLab است که یک مرکز آمریکایی برای نجوم نجومی سبک در نظر گرفته می شود. افزودن گروه‌های رصد نور و ایستگاه‌های رادیویی به این تلاش، تمرین امیدوارکننده‌ای برای دولت است تا آن را به جامعه نجومی تشبیه کند، برخلاف پروژه‌ای نظامی به نام پروژه وستفورد.

او به ScienceAlert گفت: «ما اساساً به دنبال اپراتورهای تجاری، ستاره شناسان و ستاره شناسان هستیم. ما با این تبلیغات روبرو هستیم که بدون این حجم نصف نعمت دنیا به اینترنت می رسد. «به همین دلیل است. با این حال، IAU هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. تمرکز این مرکز بر روی موارد نجومی، بررسی نحوه حذف آنها از تصاویر، تعامل با صنعت، و پیشنهاد تغییراتی در ماهواره است که ممکن است مسائل نجومی را محدود کند.

اتحاد جدید علیه استارلینک های اینترنتی!

آخرین اما نه کم اهمیت، پروژه Starlink، که ما می خواهیم و دوست نداریم، هنوز وجود دارد، و بسیاری از پروژه های دیگر مانند OneWeb و Project Kuiper Amazon نیز در حال گسترش هستند. علاوه بر اینکه نمی‌توانند این پیشرفت‌های جدید را ثبت کنند، بررسی روش کنونی تعامل با این ماهواره‌ها نیز برای ستاره‌شناسان مهم است. جسیکا وست، محقق ارشد امنیت فضایی در پروژه Plowshares، می‌گوید: «مشکل مربوط به نجوم نیست، بلکه نیاز به علایق، علایق و ارزش‌های متفاوتی است که به فضای بیرونی مربوط می‌شود، از جمله مواردی که قدرت کمتری دارند. این امر مستلزم اقدام هماهنگ و اقدام هماهنگ است. انجمن بین المللی نجوم به ما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام داده ایم و جهان به ما اعتماد دارد. این یک لحظه حیاتی برای مدیریت فعالیت های فضایی است.”

با این حال، در آینده نزدیک، دولت هشدار می دهد که چنین شرایطی نه تنها بر ستاره شناسان، بلکه بر همه انسان ها نیز تأثیر می گذارد. او گفت: «تصور کنید به بیرون بروید و نقاط نورانی بیشتری را در آسمان ببینید. با ارسال این حجم از ماه به آسمان شب، ما شاهد یک روش اولیه انسانی برای آزمایش کیهان هستیم. ارتباط عینک ما با ستارگان و سیارات درخشان آسمان، هویت انسانی و مکانی را به ما بخشیده است که به عنوان یک موجود می شناسیم. این چیزی نیست که بتوانید به سادگی در نظر بگیرید، این چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید، به خصوص اگر غیرقابل برگشت باشد.”

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما