ارزش بازار فیس بوک از زمان تغییر نام به 500500 میلیارد کاهش یافته است.

[ad_1]

مارک زاکربرگ او واقعاً همه چیز را در متوارس می بیند. مدیر عامل متا معتقد است که دنیای مجازی و اشتراکی آینده فناوری خواهد بود. بنابراین سال گذشته دیدیم که فیس بوک نام خود را تغییر داد و آن را حذف کرد. حالا بعد از تغییر نام چه اتفاقی برای این شرکت افتاد؟ بر اساس یک گزارش جدید، متا از زمان بهره برداری، 500 میلیارد از ارزش بازار خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش New York.com، کاهش یک میلیاردی ارزش متا از زمان تغییر برند این شرکت، این برند را به یازدهمین برند بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است. اکنون بیش از متای سرب دارند.

بسیاری از مسائل متا از تغییر نام شرکت ناشی نمی شود. بلکه تا حدودی به دلیل تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی اپل است که در iOS 14 معرفی شده است. این تغییرات به کاربران iOS اجازه می دهد تا از تبلیغات هدفمند اجتناب کنند و از ردیابی رفتار برنامه جلوگیری کنند. متا گفت که این تغییر درآمد تبلیغاتی شرکت را در سال جاری 1010 میلیارد کاهش می دهد. این خبر همچنین ارزش بازار شرکت را 23232 میلیارد در روز کاهش داد.

در زیر نموداری از تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک در بازه های زمانی مختلف آورده شده است.

نمودار روزانه کاربران فعال فیس بوک

گوگل با ارائه جعبه ایمنی حریم خصوصی، رویکرد مشابهی را برای سیستم عامل اندروید اپل اتخاذ کرده است. با این حال، سیاست های شرکت جستجوی اینترنتی به سختی اپل نیست و حداقل تا دو سال آینده اجرا نخواهد شد.

علاوه بر این، فیس بوک در آخرین گزارش درآمد خود تصویر ناخوشایندی را ارائه کرد. زیرا در سه ماهه پایانی سال 2021 برای اولین بار شاهد کاهش تعداد کاربران روزانه این شبکه اجتماعی بودیم که منجر به کاهش شدید 20 درصدی ارزش سهام آن شد. علاوه بر این، بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (آزمایشگاه‌های واقعی) که یکی از مهم‌ترین نهادهای این شرکت است، در سال 2021 با زیان 10.10.2 میلیاردی مواجه خواهد شد.

مقالات مرتبط:

مشکل دیگر متا این است که در حالی که بسیاری از شرکت ها می خواهند وارد متا دامنه شوند، اکثر کاربران عادی بی تفاوت هستند. Metawares Web 3.0 و NFT می توانند شرکت هایی را که به دنبال سرمایه گذاری در این فناوری ها هستند هیجان زده کنند. با این حال، بسیاری از مردم در بهترین حالت نسبت به این کلمات بی تفاوت و در بدترین حالت عصبانی هستند. حتی ثبت اختراع فناوری تبلیغاتی ردیابی چشم در متاورس به بهبود وضعیت فراوضعیت کمکی نکرده است.

متا همچنان ارزش بازاری 56561 میلیاردی دارد. درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته 33.76 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش داشته است و تعداد کل کاربران فعال روزانه در کل برنامه های این شرکت اندکی افزایش یافته است. بنابراین مشکل خاصی در چارچوب اصلی این برند وجود ندارد; اما Metavars ممکن است همانطور که زاکربرگ فکر می کند یک ایده انقلابی نباشد.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما