استارلینک را متوقف نکنید، ایلان کنترل مدار را در دست می گیرد دیجیاتو

[ad_1]

رئیس جدید آژانس فضایی اروپا (ESA) از رهبران قاره سبز خواسته است از کمک به Starlink برای تسلط بر اقتصاد فضایی خودداری کنند. او هشدار داد که در صورت عدم اقدام مشترک، ایلان ماسک قوانین مربوط به مکان را تعیین خواهد کرد.

جوزف اشباکر، رئیس جدید ESA، می گوید که آمادگی اروپا برای کمک به توسعه سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink از فعالیت و رشد شرکت های فضایی اروپایی در فضا جلوگیری می کند: “فضا از نظر فرکانس ها و مدارهای موجود بسیار محدود خواهد بود.” ما باید فرصت های برابر را فراهم کنیم. برای رقابت صادقانه.”

اشباخر می گوید: «تنها یک نفر صاحب نیمی از ماهواره های فعال جهان است. این شگفت انگیز است و این بدان معناست که او قوانین را تعیین می کند. بقیه جهان، از جمله اروپا، به اندازه کافی واکنش نشان نداده اند.»

پرتاب موشک اسپیس ایکس

لوکزامبورگ نگران تسلط Starlink بر فضا است

فرانتس فویت، وزیر دارایی لوکزامبورگ، نگرانی های مشابهی را در مورد فعالیت های Starlink ابراز کرده است. وی گفت: برای اطمینان از استفاده ایمن از فضا باید قوانین جدیدی وضع شود. فایوت گفت: «ما افرادی مانند ایلان ماسک داریم که دائماً ماهواره ها و حتی تسلا را به مدار می فرستند. شما باید قوانین منطقی وضع کنید. استعمار در فضا یا درگیر شدن در فعالیت های کاملاً نامنظم موضوعی نگران کننده است.

استارلینک اخیراً از آلمان مجوز استقرار 40000 ماهواره در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) دریافت کرده است. این شرکت قبلاً مجوز استفاده از 30000 ماهواره در مدار را توسط تنظیم کننده های ایالات متحده صادر کرده بود. ایلان ماسک پیشتر ادعا کرده بود که اسپیس ایکس آماده است 30 میلیارد دلار برای توسعه Starlink هزینه کند.

انجمن صنعت ماهواره سال گذشته پیش بینی کرد که تعداد فضاپیماهای تجاری در مدار تا سال 2029 از 100000 فراتر خواهد رفت.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما