استرالیا نیز روسیه را تحریم کرد.

[ad_1]

نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در پی اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن «استقلال» جمهوری های دونتسک و لوهانسک، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم ها به سرعت اجرا می شود و تاکید کرد که این طرح شامل ممنوعیت سفر هشت عضو شورای امنیت روسیه و محدودیت هایی است.

موریسون گفت: «کاملاً غیرقابل قبول است که روسیه بتواند به همسایه خود حمله کند… دولت استرالیا فوراً اعمال تحریم ها علیه روس ها را در پاسخ به تجاوز روسیه به اوکراین آغاز خواهد کرد». ما تحریم های موجود علیه کریمه و سواستوپل را به مناطق دونتسک و لوهانسک گسترش خواهیم داد.

او گفت: «در ابتدا، ما تحریم‌های هدفمند مسافرتی و مالی را علیه هشت عضو شورای امنیت فدراسیون روسیه اعمال خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، تحریم ها علیه چندین نهاد مرتبط با مسکو و همچنین بانک های روسیه و بخش های حمل و نقل، انرژی، مخابرات، نفت، گاز و معدنی این کشور اعمال می شود.

موریسون نامی از این تحریم ها نداد، اما گفت که این تحریم ها در لیست سیاه بریتانیا و ایالات متحده قرار گرفته اند.

موریسون گفت: استرالیایی ها همیشه در کنار اراذل و اوباش ایستاده اند و ما در کنار همه شرکای خود در کنار روسیه خواهیم بود. من انتظار دارم بقیه تحریم ها ادامه پیدا کند، این تازه شروع است.

این اقدام تنها چند ساعت پس از آن صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه اعلام کردند که تحریم هایی علیه روسیه به دلیل تصمیم کرملین برای به رسمیت شناختن “استقلال” جمهوری های دونتسک و لوهانسک اعمال خواهد شد.

در عین حال، گفته می شود که تحریم های اعمال شده علیه کریمه در آستانه همه پرسی 2014 در شبه جزیره برای پیوستن به فدراسیون روسیه قرار است تمدید شود. موریسون تاکید کرد که اعلام تحریم‌ها تضمین می‌کند که باید بهای سنگینی برای “تجاوز روسیه” بپردازد.

نخست وزیر استرالیا خاطرنشان کرد که این تحریم ها “عاملان و سودجویان این خشونت (در منطقه دان باس) را هدف قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: نامه‌هایی را به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌کنیم و آن را در حوزه‌های دیگر فعالیت اقتصادی احتمالی نیز گسترش می‌دهیم.

موریسون افزود که در حال حاضر حدود 1400 استرالیایی در اوکراین هستند و امیدوار است که چین به استرالیا بپیوندد و به اعمال تحریم ها علیه روسیه کمک کند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما