اقدامات وزارت صمت برای کنترل بازار لوازم خانگی

[ad_1]

مدیرکل دفتر وزارت صنعت و دفتر صنایع لوازم خانگی گفت: سامانه جامع معاملات را فعال کرده ایم تا واحدهای تولیدی بتوانند بر اساس ساختار اجزای هر محصول، رسید خود را ارائه کنند. از ابتدای آذرماه کارگروه های نظارت بر بازار تشکیل و تمامی برندها رصد می شوند.

به گزارش وزارت صنعت، «محمد وصالی قمصری» با بیان اینکه تا قبل از تحریم ها، برندهای کره ای 70 درصد بازار لوازم خانگی را به خود اختصاص می دادند، افزود: از سال 1376 تا 1378 با همکاری صنعت لوازم خانگی، تولید 8.5 میلیون دستگاه هر سال به 15.5 میلیون دستگاه رسید و تولید ما را 80 درصد افزایش داد.

مدیرکل دفتر صنایع خانگی و اداری وزارت صنعت ادامه داد: شاید همان روزهایی بود که محصولات لوازم خانگی ملی باید با کد ملی ثبت می شد و می توانست چیز بسیار بدی در آن باشد.

وصالی افزود: این صنعت 300 هزار نفر اشتغال دارد، 66 میلیارد گردش مالی دارد و واحدهای عملیاتی ما حدود 500 واحد است که البته تا 800 واحد تولیدی داریم، ظرفیت خالی داریم.

وی با اشاره به افزایش 100 تا 120 درصدی برخی محصولات از جمله یخچال های ساید بای ساید و دوقلو، اذعان داشت: و این افزایش بوده است و هر سال کمتر از 20 تا 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر صمت و صنعت لوازم خانگی گفت: با توجه به تغییر نرخ ارز، مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در این دو به طور میانگین 60 درصد افزایش یافته است. سال ها. به عنوان مثال، هزینه جهانی ماژول تلویزیون 30 درصد، کمپرسور یخچال 20 درصد و ورق های رنگی، از پیش رنگ شده و ورق های سرد مورد استفاده در اجاق گاز و ماشین لباسشویی به طور متوسط ​​از آن زمان تاکنون افزایش یافته است. 1997.

وی افزود: اتفاقی که افتاده این است که در هفته دوم یعنی سوم دی ماه برخی واحدهای تولیدی طبق روال گذشته بین 12 تا 13 درصد افزایش قیمت داشتند.

مردم باید از ما انتظار داشته باشند که این کار را انجام دهیم؛ پس از مجموعه ما، حدود پنج برند بلافاصله قیمت های خود را کاهش دادند.

وصالی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این واحدهای تولیدی در قبال افزایش قیمت خود پاسخگو نیستند، گفت: سامانه هوشمند ثبت سفارش ما به طور مستقیم رضایت مشتریان و اتفاقات رخ داده و قطعا مواد اولیه، ارز و ثبت سفارش را تامین می کند. ” دستورات آنها مؤثر بوده و تخلف از واحدهای تولیدی از طریق سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و تعزیرات پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه برندهای کفرآمیز به مسیر همکاری بازگشته اند، گفت: برندهایی که با ما همکاری نکرده اند نمی توانند بیش از دو یا سه برند باشند، البته از تجهیزات انتخابی ما (یخچال، ماشین لباسشویی) وجود دارد. بدون محصول. تلویزیون و اجاق گاز.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص کیفیت محصولات لوازم خانگی نیز گفت: از 100 درصد واحدهای تولیدی 50 تا 60 درصد واحدهای تولیدی کیفیت و حتی صادرات دارند. برعکس، مردم بدانند که محصولات ایرانی به خارج از کشور می رود و برچسب خارجی یا کره ای می زند و به کشور بازمی گردد و مردم با تصور کالای خارجی آن را خریداری می کنند.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما