اوج آخرین بارش شهابی جذاب در سال 1400 در نیمه شب امروز

[ad_1]

مدیرعامل انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: آخرین بارش شهابی جذاب سال 1400 و اولین بارش شهابی سال جدید 30 دقیقه پس از بامداد روز سه شنبه 14 دی ماه به اوج خود می رسد.

به گزارش ایسنا، مهندس مسعود عتیقی با بیان اینکه بارش شهابی نه تنها برای اخترشناسان آماتور بلکه برای عموم مردم همیشه یک رویداد هیجان انگیز است، افزود. ماه به مرحله ماه نو می رسد و در همان زمان بالاترین زمان این باران، هیچ مهتابی در آسمان وجود ندارد.

وی افزود: این وضعیت ماه چنان شرایطی را در شهرها به دور از آلودگی نور و هوا به ویژه در کلان شهرها و نبود آسمان ابری، مناطق کویری یا کوهستانی و حتی روستاهای کوچک ایجاد کرده است که می توان انتظار ظهور شهاب های زیادی را داشت که این امر باران.”

عتقی، ZHR یا بارش ساعتی (جهت مستقیم) 120 شهاب سنگ در ساعت است و یادآور شد: از بارش های شهابی سالانه فعلی، این میزان بارش نسبتا زیاد است.

مدیرعامل انجمن نجوم آماتوری ایران یکی از ویژگی های باران زمستانی امسال را مشاهده اژدهای درخشان و درخشان آن دانست که یادآور باران زیبای انقلاب تابستانی است.

اتیک افزود: می توان گفت که این بارش شهابی به نوعی متعلق به ساکنان نیمکره شمالی است. مرکز زمین لرزه در زیر سطح زمین گزارش شده است. هیچ هشدار سونامی صادر نشد.

وی یادآور شد: منشأ این بارش شهابی مانند بارش شهابی «دو قطبی» کمی عجیب است، زیرا به‌جای یک دنباله‌دار یخی، به نظر می‌رسد در مقابل یک سیارک صخره‌ای موسوم به EH 1.22003 قرار داریم که به اشتباه توسط «پیتر جنیسکنز» شناسایی شده است. “.

شهابباران

دنباله دار مدار 2003 EH 1

این ستاره شناس اظهار داشت: ممکن است این دنباله دار جرمی C/1490 Y 1 باشد که 500 سال پیش توسط ستاره شناسان ژاپن، کره و چین مشاهده شد و این بارش در آن زمان شناخته شده بود، اما چند سال بعد فراموش شد.

عتیکی در ادامه گفت: مرکز این باران یعنی نقطه ای از آسمان برای اینکه بدانید اگر علائم شهاب را در جهت مخالف حرکت آنها پخش کنید به این نقطه می رسید، همچنین لازم به ذکر است که نام هر بارش شهابی، در موقعیتی گرفته می شود که صورت فلکی چهار ضلعی در آسمان امروز وجود ندارد و این صورت فلکی در سال 1795 توسط ستاره شناس فرانسوی ژروم لالاند به اژدها و گاواران (آوا) بین لاستیک ها معرفی شد.

شهابباران

تصویر صورت فلکی چهارضلعی که اکنون منقرض شده است، که نام آن جنگل بارانی چهار ضلعی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ستارگان آن به چند صورت فلکی دیگر تقسیم شده اند، اما محل وقوع ربع باران در صورت فلکی دب اکبر، اژدها و گاوان (آوا) و نزدیک ستاره «جوبیندر» (سمک) است. راما).

مدیرعامل انجمن نجوم آماتوری ایران افزود: با وجود اینکه این انجمن به دلیل اپیدمی کووید 19 برنامه رصدی عمومی ندارد، امید است علاقه مندان به ویژه عکاسان نجومی با پوشیدن لباس گرم از هرگونه گردهمایی دوری کنند. برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری های عروق کرونر قلب، می توانند از مشاهده شهاب سنگ از عصر دوشنبه 13 دی و بامداد سه شنبه 14 دی ماه لذت ببرند و تصاویر زیبا و گزارش های علمی را گزارش کنند. اتفاق جالب نجومی

به گفته وی، در هر گزارش هماهنگ کننده رصدخانه، ناظر، میزان جابجایی هر شهاب در آسمان، تعداد شهاب های دیده شده در ساعت، تعداد مدارهای جنگل بارانی، ستارگانی که شهاب ها به آنجا می روند و به زودی.

شهابباران

آهنگ های زیبای بارش شهابی یک چهارم

عتیقی خاطرنشان کرد: حداکثر زمان بارندگی فصلی امسال 30 دقیقه بامداد روز سه شنبه 14 دی ماه 1400 است.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما