اولین راهنمای جامع و کاربردی خدمات مالیاتی صاحبان مشاغل رادین حساب

لازم است مودیان بدانند تأخیر در تمدید گواهی ارزش افزوده ضمن آن که فعالیت های آنها را دچار اختلال کرده نوعی تخلف محسوب می­شود. کلیه دریافت کنندگان مالیات ارزش افزوده باید گواهی نامه مبنی بر دریافت مالیات ارزش افزوده داشته باشند. برای گرفتن گواهی ارزش افزوده باید قبل از هر کاری برای این دریافت گواهی ارزش افزوده ثبت نام کنند و پس از ارائه اظهارنامه مالیاتی برای دریافت گواهی نامه ارزش افزوده اقدام کنند. در صورت عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده دریافتی از خریداران به سازمان امور مالیاتی، مشمول جرایم سنگین می شوند. فروشنده ها وظیفه دارند گزارش خرید و فروش خود را همراه با مالیات ارزش افزوده دریافتی تا 15 روز پس از پایان فصل به سازمان امورمالیاتی اعلام نماید. اظهارنامه عملکرد نوعی اظهارنامه مالیاتی است که شخص حقیقی یا حقوقی با بیان میزان واقعی درآند، هزینه، دارایی، بدهی، سرمایه، معافیت و درآمدهای مشمول مالیات 25 درصد از سود خود را در اظهارنامه عملکرد به سازمان امور مالیاتی بپردازد.

اما می توانید ویژگی های هر دو گروه را با هم مقایسه کنید و سپس تصمیم گیری نمایید. اشخاص حقوقی به خاطر نظم سیستماتیک ، پرستیژ کاریشون و هیئت مدیره ای بودن دارای واحد مالی و حسابداری هستند و توام با آنها امور مالیاتی خود را پیش می برند. به خاطر حجم کاری و نوع فعالیت شرکت ها اگر آن ها واحد مالیاتی و حسابداری نداشته باشند ریسک مالیاتی آن ها بالا می رود. به علت قوانین مالیاتی دقیق و سختگیرانه و اینکه در صورت کوتاهی در انجام امور مالیاتی شرکت ها و سازمان ها ضرر های زیادی را متحمل می شوند بنابراین company website یکی از نیاز های اصلی هر کسب و کاری است. نکات ریز ودرشت زیادی در مورد مالیات وجود دارد که در این بحث نمی توانیم به همه ان ها بپردازیم.

خدمات مالیاتی

شما با آشنایی با این خدمات، می‌توانید از این به بعد، بدون نگرانی و استرس به کسب و کار خود ادامه دهید. همچنین می‌توانید از خدمات مالیاتی یک موسسه خدمات حسابداری ، برای کاهش جرائم سنگین مالیاتی خود استفاده کنید. علاوه بر این که دفاتر قانونی را باید در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند در زمان مقرر هم برای پلمپ دفاتر اقدام کنند. مؤدیان مالیاتی وظیفه دارند قبل از شروع سال مالیاتی نسبت به پلمپ دفاتر قانونی خود اقدام نمایند.

ماده ۷- مرکز در صورت عدم رعایت شرایط مجوز پس از شروع فعالیت با بررسی متندات مربوطه موظف است مراتب را از طریق سامانه مکاتبات الکترونیکی حداکثر ظرف مدت پانزده روز مراتب را به شرکت معتمد اعلام نماید. ماده ۴- متقاضی دارای موافقت­  اصولی، مکلف است با انجام اقدامات لازم و احراز شرایط صدور مجوز فعالیت تا شش ماه پس از صدور موافقت اصولی نسبت به ارایه درخواست مجوز فعالیت به مرکز، اقدام نماید. همگی خدمات مالیاتی شرکت آریا حساب می باشد که در اختیار شما به عنوان مدیر یک کسب و کار قرار می دهد. با توجه به مطالب بیان شده این خدمات مالیاتی بسیار گسترده می باشند که شما می توانید با دریافت مشاوره متناسب با کسب و کار خود از این خدمات بهره مند شوید.

قرارداد پشتیبانی برای خدمات مالیاتی

شیوه غیر حضوری دریافت مشاوره مالیاتی با مراجعه به سامانه های اینترنتی مجموعه های مالیاتی صورت می گیرد. در این روش با در دست داشتن گوشی تلفن همراه یا رایانه هوشمند، می توان با مشاورین مالیاتی برای دریافت خدمات مالیاتی تماس گرفت. در شیوه غیر حضوری هزینه های مشاوره مالیاتی به صورت اینترنتی و استفاده از درگاه های بانکی انجام می شود. فرهنگ خدمات مالیاتی مشاغل بیش از پیش جا افتاده است و دلیل آن هم چالش های جدید و رقم های مالیات پرداختی آنهاست. نرخ محاسبه مالیات مشاغل بر اساس ماده 131 قانون مالیات های مستقیم محاسبه می شود.

پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی به سازمان کارشناسانی اظهارنامه شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و طبق درآمدی که در یک سال داشته‌اید، مالیات پرداختی‌تان را محاسبه می‌کنند. بیشتر افرادی که اظهارنامه‌ای به سازمان مالیاتی ارسال کردند، معمولاً با دادن اطلاعات نادرست و غلط باعث شده که برای آن افراد مالیات پرداختی بیشتری محاسبه شود. کسانی که اطلاعات کافی برای پر کردن اظهارنامه را ندارند بایستی با یک مشاور مشکل خود را در میان بگذارند.

حساب مال چه نوع خدمات مالیاتی را به شما ارئه میدهد:

در صورت عدم رعایت مقررات این ماده متخلفین مشمول مجازات قانون افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و سایر قوانین موضوعه بوده و این امر قابل پیگیری قضایی از سوی مرکز خواهد بود. ماده ۱۵- کلیه حقوق مادی و معنوی مجوز فعالیت، مختص به دارنده آن بوده و قابل واگذاری به طرق مختلف اعم از انتقال، اشتراک، اجاره و یا وکالت، به سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از جمله شرکت ‌وابسته، تابعه، مادر یا شعبه مستقل نخواهد بود. ماده ۱۲– مرکز موظف است تمدید مجوز فعالیت شرکت معتمد را به طرق مقتضی از جمله کارپوشه مودیان  به اطلاع عموم برساند.

  • تجربه ثابت کرده است کسب و کار باید تمام امور مالیاتی خود را طبق قانون و بدون مغایرت با آن انجام دهد تا مشکلات بزرگ‌تری برای خود به وجود نیاورد.
  • با توجه به این که پرداخت مالیات پروسه پیچیده‌ای دارد و صاحب کسب و کار باید کارهای زیادی انجام دهد، ممکن است وقفه طولانی در کسب و کار حاکم شود.
  • خدمات مالیاتی به طور کلی هر اقدام قانونی در رابطه با محاسبه و پرداخت مالیات را در بر می گیرد.
  • به طوری که در نیمه اول سال که ماه ها 31 روز هستند پرداخت در روز 31 ماه مجاز نبوده و مشمول جریمه می شوند.
  • خواندن مطالب ذکر شده در ادامه به شما کمک خواهد کرد که با تمام ویژگی­ ها و موضوعات مربوطه با خدمات مالیاتی بیشتر آشنا شوید و علاوه بر موضوعات فنی موضوعات تکمیلی و مورد نیاز این حوزه را بیش از پیش به عنوان کارفرما ،مشاور مالیاتی، یا حسابدار مالیاتی و…

لازم به ذکر است که دولت برای تأمین هزینه های فوق ملزم به دریافت مالیات از مردم است. خدماتی که دولت در قبال دریافت مالیات به شهروندان ارائه می­دهد، شامل برقراری امنیت، ارائه خدمات شهری، آموزشی، خدمات امدادی و رفاهی و غیره است. برون سپاری  امور مالیاتی در حال حاضر در خیلی از کشورها امری رایج و با صرفه به حساب می‌آید. دقت کنید که عدم فعالیت هم بررسی می شود و متخلفان در این زمینه مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

و سایر توضیحات کامل درباره اظهارنامه‌های مالیاتی خواهیم پرداخت.

امکان دارد برخی خدمات به دلیل گسترده بودن قوانین مالیاتی و خدمات مالیاتی مربوط به آن ذکر نشده باشد. یکی از خدمات مالیاتی که مودیان دریافت می کنند این است که آن فرد یا شرکت ارائه کننده خدمات مالیاتی در زمان رسیدگی مالیاتی به حساب های مودی در کنار ایشان قرار داد و  مشکلات رسیدگی یا نیاز های ممیز مالیاتی را برطرف می کند و از مواضع مودی دفاع می کند. و در صورت اعتراض مودی به مالیات بر درآمد یا جرائم مالیاتی محاسبه شده  ،امور مربوطه را انجام می دهد و حتی برای مودی لایحه دفاعیه مالیاتی تنظیم، تحریر و ثبت می کند. همه این موارد می تواند قسمتی از خدمات مالیاتی مربطو به رسیدگی مالیاتی باشد که مودی دریافت می کند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما