اولین سیاره با سه قمر را کشف کنید.

[ad_1]

در رفتن یک سیارک کشف شده در قرن نوزدهم به عنوان شلوغ ترین سیارک شناسایی شده ظاهر شد. ستاره شناسان به تازگی سه قمر را در اطراف یک سیارک شناسایی کرده اند که اولین در نوع خود است.

به گفته فرارو، این سیارک که 130 الکترا یا به طور خلاصه الکترا این در طول یک برنامه شناسایی جدید و ستاره شناسانی که نه یک بلکه سه همراه کوچک یا ماه دارند مشاهده شد. این نه تنها آن را به شناخته‌شده‌ترین منظومه سیارکی تا به امروز تبدیل می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم قمر یک سیارک ضعیف و نامرئی دیگر را در آینده پیدا کنیم.

تیمی از ستاره شناسان به رهبری آنتونی باردیو از موسسه ملی تحقیقات نجومی تایلند نوشت: «الکترا اولین منظومه سیارکی چهارگانه ای است که تاکنون کشف شده است». این کشف جدید نشان می‌دهد که الگوریتم‌ها و پردازش اختصاصی کاهش یافته است که می‌تواند فیزیک دستگاه‌ها را مدل‌سازی کند و در مقابل، مرزها را گسترش دهد.» وجود جفت های کوچک برای سیارک ها غیر معمول نیست، با این حال، باید در نظر داشت که آنها به ندرت شناسایی می شوند. از بیش از 11،000،000 سیارک کشف شده تاکنون، بیش از 150 سیارک در حداقل یک ماه مشاهده شده است.

اولین سیاره با سه قمر را کشف کنید.

الکترا به طول حدود 260 کیلومتر برای اولین بار توسط ستاره شناس کریستین پیترز در سال 1873 در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری ساخته شد.کریستین پیترز) کشف شد، اما اولین قمر آن، S / 2003 (130) 1، تا سال 2003، 130 سال بعد، ناشناخته بود. دومین قمر سیارک S / 2014 (130) 1 نیز در سال 2014 کشف شد. دلایل زیادی برای محدودیت در شناسایی قمرهای این سیارات وجود دارد، از جمله کوچک بودن و کم نور بودن این سیارات حتی در بهترین زمان ها. بنابراین، هر جسم کوچکی که به دور یک سیارک می چرخد ​​ممکن است از سیارک اصلی خود کم نورتر باشد.

هرچه ماه کوچکتر و به سیارک نزدیکتر باشد، دیدن آن سخت تر خواهد بود. این بسیار شبیه به دشواری مشاهده مستقیم سیارات فرازمینی در حال چرخش به دور ستارگان دیگر است. ماه S / 2003 (130) 1 تنها 6 کیلومتر عرض دارد و در فاصله متوسط ​​1300 کیلومتر به دور الکترا می چرخد. دومین قمر، S / 2014 (130) 1، تنها 2 کیلومتر عرض دارد و فاصله مداری آن به طور متوسط ​​500 کیلومتر است. اما قمر تازه کشف شده با نام S / 2014 (130) 2 حتی کوچکتر و نزدیکتر به سیاره خود است. به عبارت دیگر، این قمر سوم تنها 1.6 کیلومتر عرض دارد و فاصله مداری آن به طور متوسط ​​340 کیلومتر است. به همین دلیل است که 15000 بار کم نورتر از الکترا است.

باردیو و همکارانش برای یافتن ماه سوم، داده های آرشیوی را از دستگاه SPHERE متصل به تلسکوپ غول پیکر رصدخانه اروپای جنوبی گرفتند و یک خط لوله کاهش داده جدید توسعه یافته برای حذف نویز از داده های خام با کارایی بالا ساختند. آن‌ها همچنین از الگوریتم‌های پردازش داده‌ها برای مدل‌سازی روشنایی منتشر شده در اطراف سیارک که هاله نامیده می‌شود استفاده کردند و در نهایت آن را از بین بردند. در طی این فرآیند، زمانی که داده ها پردازش شدند، سومین ماه الکترا کوچک نیز ظاهر شد.

اگرچه تیم موفق به کسب برخی اطلاعات اولیه در مورد S / 2014 (130) 2 شد، هنوز ابهام قابل توجهی در مورد حرکت آن در مدار الکترا وجود دارد. همچنین، ما چیز زیادی در مورد چگونگی ایجاد این سیستم ها نمی دانیم. مطالعه ای در سال گذشته نشان داد که دو سیاره به نام کلئوپاترا می توانند از گرد و غبار ساطع شده از بدن مرکزی تشکیل شوند، اما ما نمی دانیم که این فرآیند چقدر در مکانیسم های تشکیل ماه سیارات دیگر رایج است.

این فرآیندهای شکل‌گیری ممکن است با پرتاب سنگ‌ها در هنگام برخورد یا گرفتن صخره‌های کوچکی که از میدان گرانشی سیارک عبور می‌کنند، ایجاد شده باشد. محققان در مقاله خود نوشتند: “کشف چهار منظومه سیاره ای اول راه کوچکی برای درک شکل گیری این قمرها باز می کند.” علاوه بر این، این کشف می تواند در مطالعات آینده برای یافتن قمرهای سیارکی که می تواند این پدیده را بیشتر توضیح دهد، مورد استفاده قرار گیرد. نتایج این تحقیق در مجله از نامه های مجله اخترفیزیک منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما