اپل مک استودیو، مک مینی و مک پرو را مقایسه کنید.

[ad_1]

در رفتندر رویداد معرفی محصول اپل در روز سه‌شنبه، این شرکت از آیفون SE و آی‌پد ایر بعدی رونمایی کرد، اما نکته مهم این رویداد یک دسک‌تاپ کاملاً جدید به نام مک استودیو، آخرین M1 Ultra اپل بود که بی‌صدا اجرا می‌شود.

به گفته فرارو، مک استودیو که با صفحه نمایش جدید 27K 5K رتینا استودیو معرفی شد، شبیه نسخه طولانی تر دسکتاپ Apple Mac Mini است. Apple Mac mini یکی از اولین مک هایی بود که با تراشه M1 به روز شد. مانند رتینا استودیو، مک استودیو مستقیماً سازندگان و سازندگان را هدف قرار می دهد. مدل پایه با قیمت 1999 دلار از تراشه M1 Max مشابه مک بوک های پیشرفته 14 و 16 اینچی استفاده می کند. جدول زیر جزئیات هر محصول را نشان می دهد:

سیب

تراشه M1 Ultra با MacStudio و حداکثر 128 گیگابایت حافظه و 8 ترابایت فضای ذخیره سازی با قیمت 7999 دلار می تواند عملکرد پردازشی قدرتمندتری نسبت به مدل پایه داشته باشد. اپل مک استودیو چیزی کمتر از آخرین مدل های مک بوک پرو در پورت ها ندارد. برای مثال M1 Ultra دارای چهار پورت Thunderbolt 4 در پشت و دو درگاه در جلو است. نسخه M1 Max فقط دارای پورت USB-C و اسلات کارت UHS-II SDXC است. اگر به گرافیک متحرک، ویدیوی 8K یا مونتاژ مجموعه ای از 100 آهنگ علاقه دارید، Studio Pro احتمالاً پاسخی به هوس های خلاقانه شما است.

سیب

ارتقاء تراشه M1 به کوچکترین دسکتاپ اپل عملکرد بسیار خوبی را ارائه کرده است. مک مینی یک مک عالی است که می تواند همه کارها را انجام دهد. چه یک خالق جدید عکس ها، فیلم ها و گرافیک ها باشید یا یک دانش آموز، یا از یک سیستم کامپیوتری برای کار و اوقات فراغت استفاده می کنید، MacMini یک ابزار عالی برای شما خواهد بود. Mac Mini اتصالات Mac Studio I/O زیادی ندارد، اما دارای دو پورت Thunderbolt 4 است و می توان یک داک USB-C به آن اضافه کرد.

اپل مک استودیو، مک مینی و مک پرو را مقایسه کنید.

چرا برخی هنوز مک پرو را ترجیح می دهند؟

اپل برخی از جزئیات مک استودیو خود را بر اساس عملکرد مک پرو استوار کرد و ادعا کرد که تراشه M1 Ultra 80 درصد سریعتر از سریع ترین مک پرو است. مک استودیو را نمی توان به صورت داخلی ارتقا یا ارتقا داد. اگرچه مجموعه پورت های خوبی دارد، اما امکان ارتقای حافظه و فضای ذخیره سازی وجود ندارد. با این حال، مک پرو فعلی دارای اسلات های زیادی برای توسعه داخلی است، بنابراین سیستمی که استفاده می کنید قابل ارتقا خواهد بود. یک مک پرو با حداکثر قیمت 52300 دلار به دلیل قابلیت ارتقا بهتر از مک استودیو خواهد بود.

اپل مک استودیو، مک مینی و مک پرو را مقایسه کنید.

اپل همچنین نمودارهای زیادی را بدون توضیح نحوه آزمایش تراشه ها ارائه می دهد، در حالی که تراشه های M1 قطعا ما را تحت تاثیر قرار داده اند، اما تا زمانی که تراشه M1 Ultra را تجربه نکنیم، نحوه عملکرد آنها را نخواهیم دید. مک استودیو یک خط تولید کوچک رومیزی اپل است که در اندازه های کوچک عرضه می شود. طراحی این محصول مشابه مک مینی اما بلند و 3.7 اینچ ارتفاع دارد.

مک مینی اولین دستگاه اپل است که روی تراشه جدید M1 Ultra کار می کند و در آخرین رویداد اپل در 8 مارس رونمایی شد. مک استودیو دارای Wi-Fi 6، USB-C و کارت خوان SD است. همچنین می تواند از چهار مانیتور استودیویی و یک تلویزیون 4K پشتیبانی کند که پیشرفت بزرگی نسبت به تراشه های اصلی M1 است. قیمت تراشه M1 Max از 1999 دلار و برای نسخه جدید تراشه M1 Ultra از 3999 دلار شروع می شود.

منبع: cnet

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما