اگر روسیه حمله کند، دولت بایدن قصد دارد بیش از هر زمان دیگری به بانک های روسیه ضربه بزند.

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که تجمع اخیر نیروهای روسیه در اطراف مرزهای کشورش، اگرچه خطرناک است، اما تهدید امنیتی بیش‌تری نسبت به یک سال پیش به وجود نمی‌آورد.اعتباراعتبار …تایلر هیکس / نیویورک تایمز

کیو، اوکراین – با هشدار پنتاگون در مورد تداوم افزایش نیروهای روسیه و تهاجم قریب الوقوع احتمالی به اوکراین، رهبر آن کشور روز جمعه نسبت به صحبت درباره جنگ هشدار داد، حتی در حالی که تلاش دیپلماتیک برای کاهش بن بست بدون هیچ نشانه ای از پیشرفت ادامه داشت. . .

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که وضعیت امنیتی پیرامون کشورش – جایی که مقامات اطلاعاتی تخمین می‌زنند که 130000 سرباز روسی در نزدیکی مرزها از جمله شمال پایتخت، کیف تجمع کرده‌اند – تفاوت چندانی با آن زمان در سال گذشته نداشته است. خطرناک، لزوماً به این معنا نیست که جنگ قریب الوقوع یا اجتناب ناپذیر است.

یک روز پس از گفتگوی تلفنی با پرزیدنت بایدن، که بر تعهد ایالات متحده برای پاسخ قاطعانه به حمله روسیه تاکید کرد، آقای بایدن. زلنسکی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که او و رئیس جمهور آمریکا در مورد جدی بودن تهدید روسیه اختلاف نظر ندارند، اما در مورد لحن نظرات عمومی خود در مورد آن اختلاف نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد که روسیه در گذشته از افزایش نظامی به عنوان یک تاکتیک ترساننده استفاده کرده است.

ما هیچ سوء تفاهمی با رئیس‌جمهور نداریم، اما من عمیقاً آنچه را که در کشورم می‌گذرد، درک می‌کنم، همانطور که او می‌داند در کشورش چه می‌گذرد. زلنسکی درباره آقای بایدن او افزود که ضربات طبل جنگ می تواند به بی ثباتی داخلی و مشکلات اقتصادی کمک کند که خطر روسیه را افزایش می دهد.

آقای. زلنسکی با تصمیمات ایالات متحده و بریتانیا مبنی بر خروج کارکنان غیرضروری دیپلماتیک از اوکراین مخالفت کرد که به گفته او لحن هشداردهنده ای نابجا داشت. وی با بیان اینکه فکر می کنم این یک اشتباه بود، گفت: در این شرایط همه ضروری هستند.

او گفت: «فکر نمی‌کنم تایتانیک اینجا داشته باشیم.

ایالات متحده بیش از بسیاری از کشورهای اروپایی در مورد تهدید حمله روسیه صریح تر بوده است، حتی در شرایطی که دولت بایدن تلاش کرده یک جبهه واحد با متحدان ناتو ایجاد کند.

پنتاگون اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، نیروهای روسیه بیشتری به منطقه منتقل شده اند. امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی، اگرچه مقامات آمریکایی معتقد نیستند که ولادیمیر وی. پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم به حمله به روسیه گرفته است، پرزیدنت بایدن همچنان معتقد است که “احتمال مشخصی” وجود دارد که روسیه بتواند در فوریه این کار را انجام دهد. روز پنجشنبه گفت.

این همان چارچوب زمانی بود که آقای. زلنسکی در برابر سخت ترین ها عقب نشینی کرد.

او گفت: «ما باید بسیار مراقب باشیم که چگونه هر روز، هر دقیقه، زمانی که می‌خواهیم بگوییم جنگ فردا اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کنیم. زلنسکی گفت. وی گفت: «ما برای هر سناریویی آماده می شویم و چندین سناریو داریم.

وی افزود: «من فکر می‌کنم که باید آماده‌سازی نظامی آرام و دیپلماسی آرام باشد».

او گفت: «اینطور نیست که ما طوری رفتار کنیم که این بالاترین سطح تهدید است. این واقعیت ساده که ده ها هزار سرباز روسی در مرز حضور داشتند، خود یک خطر بود و خطر یک اشتباه یا تحریک از کنترل خارج شد.

در حالی که سربازان اوکراینی در سنگرهایی در امتداد جبهه شرقی پوشیده از برف حفر می کردند، کودکان در کیف، پایتخت، سورتمه سواری می کردند. بیشتر مردم به زندگی روزمره خود می پرداختند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه از طریق ویدئوکنفرانس با آقای دکتر صحبت کرد. پوتین و با وجود آقای. کرملین پس از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون از رویکردی تا حدودی آشتی‌جویانه در قبال مسکو حمایت می‌کند که «نگرانی‌های اصلی روسیه برطرف نشد».

با این حال، وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی وی. لاوروف، نشان داد که می تواند پنجره ای برای مذاکره با ایالات متحده در مورد مسائل امنیتی محدود در اروپا، از جمله استقرار موشک ها و تمرین های نظامی، وجود داشته باشد. روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی روسیه، آقای. لاوروف گفت که پاسخ مکتوب واشنگتن در این هفته به درخواست‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی حاوی «هسته‌ای از عقلانیت» در مورد برخی موضوعات است.

از او پرسیده شد نظرش در مورد آقا چیست؟ نیات پوتین، آقای. زلنسکی گفت که اقدامات روس ها خود گویای آن است.

چرا به این همه سرباز نیاز دارید؟ چرا اینقدر به تمرینات زیاد نیاز دارید؟ او درخواست کرد. “این واقعا خطرناک است.”

او گفت که اقدامات روسیه نوعی “سادومازوخیسم” است. “این فقط یک بدبینی آشکار است.”

روسیه خواستار خروج نیروهای ناتو از شرق اروپا شده است و به مسکو اجازه می دهد تا حوزه نفوذی را که تا دهه 1990 داشت، مجدداً تقویت کند. این برای ایالات متحده و متحدان غربی آن یک امر غیرشروع است.

مقامات غربی می گویند اظهارات عمومی روسیه که اغلب متناقض است، با اقداماتی که برای تهدید اوکراین انجام داده است، مطابقت ندارد.

ایالات متحده و متحدان ناتو نیروها را در حالت آماده باش قرار داده اند و ارسال سلاح به اوکراین را افزایش داده اند، اما آقای. بایدن که با آقای بایدن صحبت نکرده است. پوتین از زمان یک “اجلاس مجازی” پرتنش در اوایل دسامبر، گفته است که قصد ندارد نیروهای آمریکایی بیشتری به اوکراین بفرستد.

دولت بایدن جلسه شورای امنیت سازمان ملل را در روز دوشنبه فراخوانده است که می تواند بحثی رو در رو درباره اوکراین بین ایالات متحده و روسیه ایجاد کند.

مایکل شویرتز گزارش از کیف، اندرو ای کرامر از کراماتورسک اوکراین و شاشانک بنگالیو مارک سانتورا از لندن.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما